Kaj pa se zgodi, ko po dveh uspešnih poizkusih uspe tudi v tretje? Takrat naj omenjeni rek ne bi bil več na mestu, a se ga je začelo »zlorabljati« do te mere, da ga uporabljamo tudi v takšnih primerih. In ker pri tem ne bomo ne prvi ne zadnji, ga bomo »zlorabili« tudi sami, ko bomo zapisali: »Pri trojki je šlo v tretje rado.« Pa s trojko ne mislimo tretjega zapored zadetega meta za tri točke pri košarki, temveč avto, mazdo3. Najbolje prodajani primerek te japonske znamke se namreč po dveh uspešnih poizkusih, ki sta po svetu pobrala skupno kar 130 različnih nagrad, predstavlja s tretjo generacijo, za katero že po nekaj sto prevoženih kilometrih lahko zatrdimo, da bo nova zgodba o uspehu.

No, bolj pogumni bi si to upali zatrditi že prej, ob prvem pogledu na avtomobila. Ne, nismo se zatipkali in nismo videli dvojno, mazdi3 sta tudi v novi generaciji, tako kot pred tem, dve: 4,46 metra dolga petvratna kombilimuzina, ki smo jo vozili tudi sami, ter 12 centimetrov daljša štirivratna limuzina. In obe sta videti fantastično. »To je posledica naše nove oblikovalske smernice 'kodo'. Doslej smo jo predstavili pri mazdi6 in CX-5, odziv je bil izjemen, mazda3 pa je tretji tak avto,« je pojasnil Wojciech Halarevicz, ki je pri evropskem delu Mazde zadolžen za stike z mediji, in nehote razkril še eno povezavo z zgoraj omenjenim rekom.

Seveda pa le oblika ni dovolj. Druga stvar, ki navduši, je občutek med vožnjo, saj se voznik dejansko »zlije« z avtomobilom. Japonci temu občutku pravijo »jinba ittai«, kar pomeni, da sta jahač in konj kot eno, pri mazdi3 pa k dobremu občutku voznika doprinesejo še kakovostni materiali in urejena armaturna plošča. Sopotniki bodo znali ceniti prostorno potniško kabino, vsi skupaj pa dovolj velik prtljažni prostor, ki ima pri 5-vratni različici prostornino 364, pri limuzinski pa 419 litrov. No, in še tretja Mazdina novost, ki jo pri mazdi3 predstavljajo v tretjem avtu znamke: motorji s tehnologijo skyactiv. Na voljo bodo trije bencinski, 1,5-litrski s 100 konji moči (74 kilovati) ter dvolitrska s 120 KM (88 kW) in 165 KM (121 kW), dizelski pa bo 2,2-litrski s 150 KM (110 kW). Precej veliki motorji, a pri Mazdi se pač niso uklonili vsesplošnemu trendu zmanjševanja prostornine (downsizing), temveč so se po lastnih besedah odločili za pravšnjo prostornino (rightsizing).

Vsi motorji bodo na voljo s 6-stopenjskim ročnim, srednji bencinar in dizel pa tudi s samodejnim menjalnikom. Petvratna mazda3 bo v Sloveniji naprodaj od novembra, najcenejša bo stala 13.990 evrov, limuzinska, za katero naj bi se odločilo le 15 odstotkov kupcev, pa od decembra.

Več fotografij na www.dnevnik.si