Zelo podobno je tudi pri avtomobilih. Gledano povsem na splošno je avto za nekatere zgolj prevozno sredstvo, za druge največji predmet poželenja. Nekaterim je imeti drag športen avto eden glavnih ciljev v življenju, za druge je to nesmiselna, nepraktična in nepotrebna igrača. Zanimivo pa je tudi videti, kako različne poglede imajo na enak razred avtomobilov različne znamke. Na primer Ford in Citroën na razred malih enoprostorcev.

Njuna pogleda izvrstno utelešata avtomobila B-max in C3 picasso. Prvi na začetku in drugi sredi življenjskega cikla, zaradi česar je bil ravno pred kratkim deležen rahle lepotne osvežitve, sta kljub zelo podobni zasnovi in velikosti, saj ju v dolžinski meri ločita le dva centimetra (ford meri 4,08, citroën pa 4,10 metra), precej različna enoprostorca. Ki imata kakopak že zaradi istega razreda tudi kako bistveno skupno točko, a so te zapakirane v dva povsem različna paketa. C3 picasso je tako bolj simpatično zaobljene škatlaste oblike, ki bi jo lahko označili za brezčasno, zato smo zanj prepričani, da bo mladosten videz zadržal precej daljše obdobje, kot je značilno za večino avtomobilov. B-max na drugi strani deluje bolj kompaktno in dinamično, zato bi ga ta trenutek lahko proglasili za verjetno najbolj atraktivnega malega enoprostorca na trgu. Podobna je tudi zgodba v notranjosti. Tudi tu B-max deluje bolj kompaktno, morda celo malce bolj utesnjeno, medtem ko se C3 picassu leta niti ne poznajo, materiali so kakovostni, zaradi zasnove armaturne plošče in veliko svetle barve pa vse skupaj deluje izjemno zračno in prostorno. No, verjetno je k občutku večje prostornosti pripomogla tudi že omenjena škatlasta oblika. Pa saj ne da v B-maxu ni dovolj prostora – ravno nasprotno, za tako majhen avto ga je presenetljivo veliko, a v picassu ga je pač več. Kar dokaže tudi izmerjena prostornina prtljažnika, ki pove, da boste v forda spravili za 318, s podiranjem sedežev pa za 1386 litrov prtljage, medtem ko je v citroënu v osnovi prostora za 385, pri podrtih sedežih pa za 1506 litrov. Pa še eno, in to bistveno razliko je treba omeniti. Medtem ko so pri Citroënu stavili na klasični par zadnjih vrat, so pri Fordu na tem področju poskrbeli za revolucijo. Drznili so si namreč odstraniti B-stebriček, ga integrirati v zadnja drsna vrata in na tak način ustvariti ogromno odprtino, ki jo bodo znali ceniti potniki pri vstopanju in izstopanju, predvsem pa starši majhnih otrok pri posedanju svojih malčkov v otroške sedeže.

Precej različna sta si oba avtomobila tudi med vožnjo. Gole številke tega sicer ne povedo, saj pri obeh pod motornim pokrovom najdemo 1,6-litrska dizelska primerka, ki v obeh primerih sodelujeta s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom, tudi njuna moč je zelo podobna, saj Fordov razvije 95 konjev (70 kilovatov), Citroënov pa 92 KM (68 kW). In čeprav omenjena konjenica pri B-maxu za pospešek do stotice potrebuje 13,9 sekunde, pri C3 picassu pa 13,3 (njuni končni hitrosti sta s 173 in 174 kilometri na uro skoraj identični), smo imeli za volanom B-maxa med vožnjo občutek, da upravljamo bolj dinamičen avtomobil. Morda je k temu prispevalo vse zgoraj opisano, a dejstvo je, da je bil občutek med vožnjo B-maxa manj enoprostorski. To bi znali ceniti tisti, ki jim je bliže bolj klasičen avtomobilski položaj za volanom (a vseeno malce dvignjen), medtem ko je C3 picasso tudi na tem področju klasično enoprostorski.

Oba avtomobila sta se kljub že skoraj pretirani uporabi klimatske naprave izkazala tudi kot precej varčna, saj nam je B-max na 100 kilometrov porabil natanko 6 litrov, C3 picasso pa le deciliter plinskega olja več. Glede na to, kaj vse ponujata, pa tudi 18.600 evrov za forda B-maxa z opremo titanium in 17.960 za citroëna C3 picasso z opremo seduction nista pretirano visoka zneska. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si