Kriza? Čeprav jo prodajne številke v Evropi potrjujejo, je na največjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu, že 65. po vrsti, ni občutiti. Še več, če se nekaterim proizvajalcem ob negativnih trendih že nekaj let vrti v glavi, bi se lahko obiskovalcu tokratnega salona zavrtelo ob vseh novosti. Drugim celinam gre pač bolje in tako ni čudno, da je te dni, in vse do 22. septembra, na 230.000 kvadratnih metrih razstavne površine mogoče uzreti kar 159 svetovnih premier. Da, Frankfurt je spet središče svetovne avtomobilske industrije. Nekatere njegove novosti, ki so pripravljene, da zapeljejo na cesto, vam v fotografijah predstavljamo tokrat, koncepti pa sledijo v prihodnjih tednih.

Alfa Romeo:Giulietta je doživela manjšo lepotno operacijo, namenili pa so ji tudi nov 2-litrski dizelski motor s 150 konjskimi močmi (110 kilovati) in 380 Nm navora.

Audi: Model A3 se predstavlja kot kabriolet in varčna ultra, ki z 1,6-litrskim dizelskim motorjem s 110 KM (81 kW) porabi 3,2 litra goriva na 100 kilometrov. A3 zgoraj brez je medtem zrasel za 18 centimetrov in v dolžino meri 4,42 metra, njegov prtljažnik pa je zmogljivejši za 60 litrov in ima prostornino 287 litrov. Zložena streha mu prostornino komaj kaj zmanjša, odpre in zapre pa se v 18 sekundah in pri hitrosti do 50 km/h. A8 je doživel osvežitev, predstavljata pa se še študiji sport quattro, hibridni športnik s skupno močjo 700 KM (515 kW), ter nanuk quattro, 4,54 metra dolg križanec s 5-litrskim V10 dizlom s 544 KM (400 kW).

Bentley: Continental GT in kabrioletska različica GTC sta dobila različico S, ki je še močnejša in v 4-litrskem V8 motorju razvije 520 KM (383 kW) in 680 Nm navora.

BMW: Športni terenec X5 je s tretjo generacijo v dolžino zrasel za 3 centimetre in meri 4,88 metra, njegov prtljažnik ima osnovno prostornino 650 in se razširi do 1870 litrov, teža pa je nižja do 90 kilogramov. Na začetku bo naprodaj s tremi motorji – 4,4-litrskim bencinskim V8 s 450 KM (330 kW), dizelska bosta 3-litrska z 258 KM (190 kW) in 381 KM (280 kW), že kmalu pa sledijo novi, tudi 2-litrski dizel z 218 KM (160 kW), ki bo kot prvi pri tem avtu na voljo s pogonom zgolj na zadnji kolesni par in bo v Nemčiji naprodaj za dobrih 52.000 evrov. Kot študija je na ogled priklopni hibrid X5 edrive, med drugim pa se predstavljata še serijski različici električnega modela i3 z močjo 170 KM (125 kW) in dosegom do 160 kilometrov ter hibridnega športnika i8 s skupno močjo 362 KM (266 kW), pospeškom do stotice 4,4 sekunde in porabo vsega 2,5 litra.

Citroën: Potem ko je s futuristično zasnovo navdušil novi C4 picasso, se zdaj predstavlja še njegov večji brat grand. Sedemsedežnik ima 11 centimetrov daljšo medosno razdaljo, njegova skupna dolžina je enaka kot pri predhodniku (4,59 metra), prtljažnik pa ima v 5-sedežni konfiguraciji prostornino 645 litrov. Na ogled so med drugim študije cactus, ki napoveduje okoli 4,2 metra dolgega športnega terenca, ter nova predstavnika linije DS – DS3 cabrio racing in športni terenec z imenom wild rubis.

Dacia: Športnega terenca dusterja so prenovili, tako da še bolj poudarja svoj terenski značaj, temeljite pa so predvsem spremembe v notranjosti (armaturna plošča, prevleke...). Nov je tudi bencinski motor TCe 125, ki prinaša manjšo porabo bencina (6 litrov) in nižje izpuste CO2, dusterjeva cena pa naj bi ostala bolj ali manj nespremenjena.

Ferrari: 458 speciale ima 35 konjev več (405 KM/298 kW) od običajne izvedenke, do stotice pospeši v treh sekundah, po 9,1 sekunde pa že vozi s hitrostjo 200 km/h.

Fiat: Ob 30-letnici se 4-kolesno gnana panda predstavlja v izvedenki antartica, model 500 je dobil novega turbobencinarja s 105 KM (77 kW), verziji modela 500L, trekking in living, pa 1,6-litrski dizelski motor s 120 KM (88 kW) in 1,4-litrski turbobencinski motor z enako močjo. Električni fiat 500e bo zaenkrat na voljo samo v Kaliforniji.

Ford: Študija novega velikega enoprostorca S-maxa povzema aktualne oblikovalne smernice in nasploh deluje precej bolj dinamično, serijsko izvedenko pa naj bi dočakala prihodnje leto. Študija je tudi posebna izvedenka prihajajočega mondea s priponko vignale, sicer pa naj bi s to besedo pri Fordu odslej označevali najbolj luksuzne različice nekaterih svojih modelov.

Honda: Karavanski civic v prvi vrsti nagovarja evropske kupce. Pri Hondi se pohvalijo, da ta 4,52 metra dolg avto premore največji prtljažni prostor v razredu, saj ima prostornino 624 litrov (ob podrtih sedežih 1668), na voljo pa bo s po enim bencinskim (1,8-litrski s 140 KM/103kW) in dizelskim motorjem (1,6-litrski s 118 KM/87 kW).

Hyundai: i10 se predstavlja z drugo generacijo, s katero je v dolžino zrasel za 8 centimetrov (zdaj meri 3,67 metra) in ima bolj prostorno potniško kabino ter prtljažnik, ki ima zdaj prostornino 252 litrov (prej 225). Na začetku bo na voljo z dvema bencinskima motorjem, litrskim s 66 KM (48 kW) in 1,2-litrskim s 87 KM (64 kW), osnovna cena pa bo nižja od 10.000 evrov. Manjše prenove je bil deležen tudi športni terenec ix35.

Jaguar: C-X17 je kodno ime, ki napoveduje 4,71 metra dolgega športnega terenca na aluminijasti platformi. V njem je prostora za 6 potnikov, njegova končna podoba pa bo čez dve leti, ko naj bi zapeljal na ceste, precej podobna konceptni.

Kia: Niro je atraktivna študija novega malega športnega terenca, prenovo je doživela optima, novi soul pa je še naprej posebnež, ki bo pritegnil tiste, ki cenijo drugačnost. Na cestah bo prihodnjo pomlad, zato podrobnosti še niso razkrili.

Lamborghini: Gallardo LP 570-4 squadra corse je superšportnik, ki premore kar 570 KM (419 kW) in do stotice pospeši v 3,4, do 200 km/h v dobrih desetih sekundah in doseže končno hitrost blizu 320 km/h.

Lancia: Enoprostorec voyager je dobil luksuzno izvedenko s priponko S, nekaj novosti pa se obeta tudi pri delti.

Land rover: Prenovljeni discovery ima novo masko motorja, prednji odbijač in žaromete. Range rover in range rover sport se predstavljata v hibridnih različicah (3-litrski dizelski in elektromotorja s skupno močjo 340 KM/250 kW), s katero bo kombinirana poraba orjaka znašala 6,4 litra. Manjših sprememb je deležen tudi manjši evoque.

Lexus: LF-NX je atraktivna študija 4,64 metra dolgega športnega terenca na osnovi toyote RAV4, ki naj bi mešal štrene BMW X3, audiju Q5 in mercedesu GLK.

Maserati: Ghibli je prvi predstavnik znamke z dizelskim motorjem (3-litrski V6 s 410 KM/301 kW ali 330 KM/243 kW), gre pa za 4-vratno limuzino, ki je nastala na skrajšani osnovi novega quattroporteja.

Mazda: Tretja generacija mazde3 povzema oblikovne smernice večje šestice. Dolžinska mera kombilimuzine je ostala enaka (4,46 metra), je pa zato za 6 centimetrov zrasla medosna razdalja, medtem ko je prtljažnik zmogljivejši za 10 litrov in ima prostornino 350 litrov. Limuzinska različica je od petvratne daljša za 12 centimetrov (4,58 metra), njen prtljažnik pa je zmogljivejši za 69 litrov (419). Naprodaj s tremi bencinskimi (1,5-litrski s 100 KM/74 kW in dva 2-litrska s 120 KM/88 kW in 165 KM/121 kW) in 2,2-litrskim dizelskim motorjem s 150 KM (110 kW), ki ustreza okoljski normi euro6. Že kmalu jo bomo na mednarodni predstavitvi preizkusili tudi sami.

18 17

Mercedes: Glavna zvezda je novi S, ki se je medtem že predstavil tudi v Sloveniji. Največjo novost tako predstavlja novi mali športni terenec GLA, ki bo skočil v zelje BMW X1 in audiju Q3. V dolžino meri 4,42 metra, prtljažnik ima prostornino 421 in se razširi do 1235 litrov, na začetku prodaje, ki naj bi stekla marca prihodnje leto, pa bo na voljo s štirimi motorji. Bencinarja bosta 1,6-litrski s 156 KM (115 kW) in 2-litrski z 211 KM (155 kW), dizelska pa 2,1 litrska s 136 KM (100 kW) in 170 KM (125 kW), pri čemer bo osnovni bencinar na voljo samo s pogonom na sprednji kolesni par, drugi pa tudi s štirikolesnim. Začetne cene naj bi se v Nemčiji gibale okoli 30.000 evrov. Kot atraktivna študija je na ogled tudi velikanski kupe razreda S, ki bo nadomestil razred CL.

Nissan: Športni terenec X-trail se z novo generacijo predstavlja v bolj zaobljeni obliki, ki bo bliže širšemu krogu ljudi, navdih pa črpa iz uspešnih juka in murana. Kljub temu pri Nissanu obljubljajo, da ne bo izgubil terenskih zmogljivosti. Na voljo bo s 4-kolesnim in 2-kolesnim pogonom, v notranjosti bo lahko do sedem sedežev, na ceste pa bo zapeljal prihodnje leto, ko bo znanih tudi več podrobnosti.

Opel: Insignio so osvežili in ji namenili nove motorje, predstavlja pa se tudi v novi izvedenki country tourer. Gre za štirikolesno gnanega karavana terenskih potez, ki ima v primerjavi z običajno različico dva centimetra večjo oddaljenost od tal. Na voljo bo s tremi motorji, in sicer 2-litrskim bencinskim z 250 KM (184 kW) ter dvema 2-litrskima dizelskima s 163 KM (120 kW) in 195 KM (143 kW). Na ogled je tudi eden najbolj atraktivnih konceptov na celotnem salonu, opel monza, ki napoveduje novo oblikovalsko smer znamke in opušča klasično armaturno ploščo.

Peugeot: Nova generacija modela 308 je tri centimetre krajša (4,25 metra), a ima kljub temu za 120 litrov prostornejši prtljažni prostor (470 litrov) in je lažja za 140 kilogramov. Za to je zaslužna nova platforma, precej drugačni pa sta tudi notranjost, ki z majhnim volanskim obročem in nad njim nameščenimi merilniki sledi smernicam modela 208, ter zunanjost. Na začetku prodaje bo 308 naprodaj s petimi različnimi motorji. Kot študija se predstavlja še 308 R z 1,6-litrskim turbobencinarjem z 270 KM (198 kW), ki ga najdemo tudi v modelu RCZ R, manjše oblikovne osvežitve pa sta bila deležna modela 3008 in 5008.

Porsche: Glavna zvezda je model 918 spyder, hibridni športnik, ki ga poganjajo 4,6-litrski V8 motor in dva elektromotorja. Ti skupaj proizvedejo kar 887 KM (652 kW), izdelali jih bodo natanko 918, posamezen pa bo stal vrtoglavih 768.026 evrov. V omejeni seriji 1963 primerkov bodo izdelali tudi posebno izvedenko modela 911, omenjena številka pa predstavlja letnico prve predstavitve tega legendarnega modela, ki je luč sveta pred 50 leti ugledal ravno v Frankfurtu. Prenovljena dizelska panamera pa zdaj razvije moč okroglih 300 KM (220 kW).

Renault: Paris initiale je drzna študija enoprostorca, ki nakazuje, kako bi utegnil biti videti novi espace. V dolžino meri 4,85 metra, v notranjosti pa ima štiri ločene sedeže in v tretji vrsti še klop. Poganja ga 1,6-litrski turbodizel s 400 Nm navora. Prenovo je doživel megane, novosti pa sta videz sprednjega dela, ki je sedaj usklajen z drugimi novimi renaulti, ter 1,2-litrski bencinski motor TCe s 130 KM (95 kW).

Seat: Leon je dobil še karavansko izvedenko ST. Ta v dolžino meri 4,53 metra, prtljažnik pa ima prostornino 587 litrov in se poveča do 1470 litrov. Motorji TDI in TSI se lahko pohvalijo z razponom moči od 86 KM (63 kW) do 184 KM (135 kW), novi 1,6 TDI ecomotive s 110 KM (81 kW) pa porabi le 3,2 litra goriva in v zrak izpusti vsega 85 gramov CO2 na kilometer.

Smart: Fourjoy je študija 3,49 metra dolgega malčka, ki ga bodo izdelovali v Revozu. Za zdaj je v fazi, ko nima niti vrat, koncept pa poganja električni motor s 55 kilovati moči.

Suzuki: Študija iV4 napoveduje malega športnega terenca dolžine 4,2 metra, ki naj bi na ceste zapeljal leta 2015.

Škoda: Novi rapid spaceback je vmesna faza med kombilimuzino in karavanom in je kar 18 centimetrov krajši od limuzine ter v dolžino meri 4,3 metra. Prtljažnik ima v osnovi prostornino 415 in se razširi do 1380 litrov. Na voljo bo s štirimi bencinskimi in dvema dizelskima motorjema z močjo med 75 in 122 KM (55 do 90 kW). Prenovljen je yeti, ki bo zadržal aktualno motorno paleto, atraktivna octavia RS pa se lahko pohvali z 2-litrskim bencinskim motorjem z 220 KM (162 kW) in enako velikim dizelskim s 184 KM (135 kW).

Toyota: Osnovo za študijo hybrid R concept predstavlja hibridni yaris. Njegovi prednji kolesi poganja 1,6-litrski bencinar s 300 KM (220 kW), za pogon na zadnji osi pa za vsako kolo posebej skrbita dva elektromotorja iz običajnega hibridnega yarisa. Skupna moč celotnega pogonskega sistema tako znaša kar 420 KM (309 kW).

Volkswagen: Golf se predstavlja v treh različicah: kot brutalni R z močjo 300 konjev (220 kW), štirikolesnim pogonom in pospeškom do stotice v 4,9 sekunde, kot električni e-golf s 115 KM (85 kW), najvišjo hitrostjo 140 km/h in dosegom 190 kilometrov, kot študija pa še kot 4,33 metra dolg sportsvan z osnovno prostornino prtljažnika 498 litrov in pomično zadnjo klopjo. Električni pogon ima tudi malček up! e-load, ki na vsega 3,54 metra dolžine ponuja kar 1400 litrov tovorniškega prostora.

Volvo: S80, V70 in XC70 so doživeli lepotne popravke, študija concept coupe pa predstavlja novo platformo. Konceptni kupe sicer poganja hibridni sklop s skupno močjo 400 KM (294 kW), pri čemer prednji kolesni par poganja 2-litrski bencinski, zadnji par pa električni motor. Izpusti znašajo le 50 gramov CO2.