Tudi če bi se organizatorji še bolj potrudili, bi le stežka več stojnic napolnili s čevljarskimi izdelki. »Šuštarija« namreč že vrsto let preživlja težke čase, nekdaj paradni konj tržiške industrije Peko pa prav tako še komaj životari. »Tisti, ki smo preživeli, delamo dobro izključno zaradi kakovosti. Slabo obutev delajo na Kitajskem, mi pa moramo biti boljši. Kar nekaj nas je ostalo tudi v Tržiču takih. Tudi preoblikovati smo se morali in sami skrbimo za maloprodajo, saj so bili trgovci preveč lačni zaslužka na naš račun,« je povedal Marko Brodar. Poudaril je še, da bodo tržiški obrtniki tudi letos poskrbeli za razstavo (ta se odpre prav danes), vsi sodelujoči pa bodo imeli res nizko ceno nekaj deset evrov za najem stojnice na Šuštarski nedelji malo na račun popusta društva, malo zaradi subvencije obrtne zbornice. »Tudi glede lokacije se nam je uspelo dogovoriti, da jo sami izberemo, tako da moram reči, da se je letos sodelovanje med obrtniki in turističnim društvom močno popravilo,« je zadovoljen Brodar.

Prav vsi ponudniki bodo letos tudi pod drobnogledom davčne uprave, ki je napovedala poostren nadzor v obliki nenapovedanih obiskov pri davčnih zavezancih zaradi preverjanja izdaje računov ter drugih listin. Po potrebi bodo nadzirali tudi delo na črno.

»Šuštarjev je res vsako leto manj, se pa trudimo, da bi več stojnic napolnili z drugimi rokodelci, obrtniki. Predvsem pa, da v starem mestnem jedru ne bi bilo raznih kramarjev s plastičnimi izdelki. Sicer bo svoj prostor še vedno imel Peko, ki obljublja totalno razprodajo zalog. Čeprav je še vedno naš uradni sponzor, pa denarja od Peka ne moremo pričakovati. Morda je pa to prispevek TD Tržič k reševanju podjetja,« je pristavil Peter Miklič. Društvu je sicer uspelo prodati 250 stojnic, najvišja cena je dobrih 200 evrov. »Šuštarska nedelja je ena redkih, če ne edina priložnost, da v Tržič pride več kot deset tisoč ljudi. Pa je še vedno ne znamo izkoristiti. Sploh dogovori z gostinci so izjemno težki,« je še dodal Miklič. Morda tudi malo samokritično, saj je tudi društvo odgovorno za to, da bi turizem postal močnejša tržiška panoga. Te dni so, recimo, planine v okolici polne, staro mestno jedro, pa tudi naravna znamenitost Dovžanova soteska, pa prazna.

Turistično društvo Tržič s Šuštarsko nedeljo veliko zasluži. Lani so njegovi prihodki znašali 88.000 evrov (kar je sicer kar precej manj od prejšnjih let), veliko večino dobijo na račun Šuštarske nedelje, nekaj denarja pa tudi od občine Tržič. Zanimivo je, da ima TD Tržič (za razliko od primerljivih društev v okolici) redno zaposleno strokovno sodelavko, ki skrbi za organizacijo prireditev (Bržoljada, Dnevi mineralov, Šuštarska nedelja) in ureja spletne strani. Društvo je imelo lani tako za slabih 22.000 evrov stroškov za njeno plačo (dobila je tudi 2440 evrov regresa), drugih »stroškov storitev« se je nabralo za 66.000 evrov. Za promocijo turizma pa skrbijo tudi v bližnjem TIC, torej se dejavnost celo podvaja, učinki pa vseeno niso zadovoljivi. Pomenljiv podatek je še, da ima društvo 96 članov, od katerih jih članarino plačuje le 36, aktivnih pa jih je zgolj dober ducat. Letos je prišlo tudi do nekaterih sprememb v upravnem odboru društva, izvolili so novega predsednika. »Že res, da se nabere precej denarja, a so tudi stroški z organizacijo takih prireditev visoki. Naša zaposlena ima sicer res dobro plačo, a je tudi dela precej. Glede članstva pa sem močno razočaran in to bo treba obrniti, sploh k delu privabiti mlade. Prav tako se bomo morali končno odločiti, kaj je pravzaprav vloga društva pri razvoju turizma v naših krajih. Je to res organizacija prireditev ali kaj drugega,« je pojasnil Peter Miklič.