Zažigajo, nam je pred dnevi dejal kolega in imel v mislih glasbeno skupino, za katero do tedaj še nismo slišali: Birds of Tokyo. Po prihodu domov smo se nemudoma usedli za računalnik, si na youtubu ogledali njihov videospot in kolegu pritrdili: res so dobri. Ko smo izvedeli, da so Avstralci, so se nam zasvetile oči in spomnili smo se srednješolskih časov, skupine INXS in njenega pevca Michaela Hutchencea, na katerega so bile zavoljo njegovih kodrastih glas in božanskega glasu sošolke čisto nore. Za pevca Tokijskih ptic česa podobnega ne bi mogli trditi, saj nam v oči ni padel on, temveč glavni kitarist s pomenljivim imenom – Adam Spark.

Glasba je sicer že desetletja njegovo življenje, z njo si tudi služi ljubi kruhek, a s pomočjo dobrega odvetnika bi lahko bil milijonar, četudi ne bi več brenkal. Samo svoje ime bi moral zaščiti. Tako pa so si ga brezplačno sposodili pri Oplu in Chevroletu, z adamom in sparkom pa napadajo predvsem nežnejši spol.

Recept je načeloma preverjen: privlačna zunanjost, ob kateri se celo moškim šibijo noge, okretnost, da ni zadrege pri manevriranju v mestu, bogata serijska oprema, da se kupec počuti kot kralj (ali kraljica), za piko na i pa še ugodna cena. No, pri njej pa se zaplete, vsaj takšno je naše mnenje, sploh ko s prstom pokažemo na adama. 13.300 evrov se namreč zdi veliko, še posebno merjeno v evrih na centimeter dolžine, pri kateri meter pokaže številko 370. Možnosti sta le dve: da rečete, da vam je opel predrag in se obrnete stran, ali pa se odločite zanj. Resda stane nekaj evrov več, kot bi se vam morebiti zdelo primerno, toda zagotavljamo vam, vzljubili ga boste! Adam je pač posebnež, namenjen ljudem, ki želijo izstopati, bodisi zavoljo dvobarvne karoserije (doplačilo 200 evrov) bodisi belega usnja na sedežih (100 evrov), nekaj posebnega pa je tudi osvetljen strop, ki spominja na zvezdnato nebo (280). In da ne pozabimo: serijskih dobrot je malo morje, tako na področju varnosti (zračne blazine in zavese, ABS, ESP...) kot tudi udobja (klima, tempomat, radio s CD in bluetoothom, električni paket, daljinsko centralno zaklepanje...).

Ob pogledu na ceno boste na prvi pogled seveda boljše volje pri sparku, saj je z 10.820 evri precej ugodnejši, tudi gledano na centimeter dolžine (ta je sicer 3,59 metra), toda bili smo naravnost zgroženi, ko smo ugotovili, da tudi v najbogatejšem paketu opreme ni serijsko najbolj pomembnega varnostnega pripomočka, ki preverjeno na evropskih cestah vsako leto prispeva k četrtini manj smrtnih žrtev – sistema stabilnosti ESP. Ta je na doplačilnem seznamu resda za ugodnih 240 evrov, a je veliko vprašanje, koliko ljudi se brez zunanjega prišepetovalca zanj odloči. Res škoda, saj se tudi spark sicer trudi biti modno naravnan, dvobarvna notranjost pa razbija siceršnjo monotonijo.

1-4-3 in 1-2-5. To nista kombinaciji, ki bi vam na lotu zagotavljali astronomski dobitek, kljub temu pa so številke več kot zgovorne, nanašajo pa se na motorno konjenico in namebnost naših testnežev. Adam tako stavi na 1,4-litrski bencinski motor z močjo 87 konjev (64 kW), spark na 1,2-litrskega in 81 konjev (60 kW), v obeh primerih prenos moči poteka prek 5-stopenjskega ročnega menjalnika. Ker je chevrolet 250 kilogramov lažji (1,12:0,87 tone), čudi, da ni zmogljivejši (176:164 km/h, 12,5:12,1 sekunde do stotice) in tudi varčnejši (oba sta porabila 6,3 litra). So pa zato razvojniki pri sparku stavili na pet, pri adamu le na tri vrata, čeprav za oba velja, da je zadaj mogoče le pogojno udobno sedeti (v oplu je prostora za dva, v sparku za tri), saj je centimetrov za glavo in kolena odraslega potnika občutno premalo. Kot je hitro premalo prtljažnih litrov – pri obeh le 170.

Adamu Sparku bi se zagotovo bolje podal adam, tudi zavoljo množice barvnih kombinacij, ki bi še nadgradile njegovo rokersko nrav. Pa tudi sicer so opla zasnovali za bolj zahtevne uporabnike, zato ne čudi, da je občutek v notranjosti podoben tistemu v večjih in predvsem dražjih vozilih. Spark pa v notranjosti ne ponuja posebnega kakovostnega presežka.