Prof. dr. Janez Bogataj, etnolog

Vito Avguštin, Dnevnik

»Večkrat smo že ugotavljali, da so povezave med nekaterimi kraji v majhni Sloveniji nerazumljivo nemogoče. Pravzaprav si je težko predstavljati, da se z javnim prevozom izjemno težko prebiješ do nekaterih točk te male, 20.000 kvadratnih kilometrov velike dežele. Glede spleta bo svoje povedal kolega, vendar je bila vztrajnost Portugalca poplačana – na kmetiji v Gaberju je glede na povedano najbrž dobil prav tisto, zaradi česar se vedno več turistov odloča za turistične kmetije: prijaznost, domačnost, okusno domačo hrano, idilično okolico z domačimi živalmi in celo srnjadjo, malo jezerce… In prenočišče, sobe? »Čista in lepo urejena je bila,« je na kratko povedal Filipe. In to je točno tisto, kar gost potrebuje. Nekateri očitno še vedno mislijo, da bodo turisti preživeli večino časa v sobah, prepričani so, da jih ne zanima kraj, v katerega so prišli, in ljudje, ki tu bivajo. Zato se še vedno najdejo takšni, ki želijo obiskovalce pritegniti s 'sodobno opremljenimi sobami, velikim televizorjem in 200 televizijskimi programi', turisti pa so željni doživetij, zgodb, mavrice vtisov, ki jim bodo pomagali prebroditi sivino prihajajočega obdobja kratkih, hladnih in čemernih dni. V podkrepitev temu poglejte, koliko prostora je portugalski izvidničar namenil Bogračfestu 2013. Seveda ni mnogo krajev, kjer te direktor festivala, ki ga je naš obiskovalec povsem slučajno vprašal za pot do Turistično informacijskega centra, sam osebno odpelje do tja. Ni mnogo TIC-ev (pa bi jih moralo biti), kjer se kljub nepopisni gneči tam zaposleni posveti slehernemu gostu in si vzame za obiskovalca toliko časa, da mu sestavi kar najbolj zanimiv predlog, kako preživeti dan, in ob tem – v konkretnem primeru – upošteva, da gre za družino z majhnim otrokom. Ni mnogo prireditev, na katerih gostu zastonj ponudijo domače specialitete, še več, si vzamejo tudi čas, da se z gostom pogovorijo in mu izpolnijo želje. Torej: povezave s krajem so zelo slabe, vreme je bilo v času obiska mlade portugalske družine slabo in deževno, pa vendar je bila njihova prva misel, da se bodo še vrnili. Zakaj že?«

Primož Žižek, direktor podjetja E-Laborat

»Lendava, med drugim tudi svetovna prestolnica bograča, je zanimiv primer, kako malo je potrebno, da z uporabo fotografij in jasnih sporočil dosežemo turista, lačnega lokalnih posebnosti in zanimivosti. Namesto da bi Lendava želela biti vse, kar imajo veliki v turizmu, se na spletu osredotoča na dogodke in lokalno dediščino ter avtohtone izkušnje. Pristnost in neposrednost, ki ju posreduje Lendava, vabita sta nalezljivi. To je namreč učinek spletnega mesta Lendava vabi, ki ga najdemo na prvem mestu med zadetki v Googlovem iskalniku. V nadaljevanju pa temu spletnemu mestu umanjka tisto, kar vsebuje Lendava turizem, uradno turistično spletno mesto Lendave. Učinek Lendava turizma je že na pri pogled bolj informativen, vsebuje več vsebin in storitev za turiste. Zato priporočam več kombiniranja in integracije med obema turističnima portaloma, s katerima Lendava nagovarja svoje turiste. To bo izboljšalo celovito prodajno strategijo in uporabniško izkušnjo, saj je prisotnih kar nekaj težav pri uporabi, a smer je prava. Simpatični so tudi slogani posameznih rubrik, kakršni so Mesto tradicij ali Otok vina v morju žita, kar pri uporabnikih vzbudi zanimanje. Lendavi priporočam nadaljnje osredotočanje na svoje posebnosti, pri tem pa krepitev zgodb na spletu in močno inovativnost na področju fotografije in večpredstavnosti. Informacijsko in storitveno pa naj bosta obe strani še bolj prepleteni, vsaj strateško-poslovno, da bodo namen in cilji, ki vejejo iz njiju, še bolj določali spletni nastop turistične Lendave.«