Ob takšnih zneskih se marsikomu pocedijo sline. Toda primerjava ne bi bila ustrezna, če ne bi zraven napisali tudi stroškov, ki jih imajo ljudje v evropski »Indiji Koromandiji«. Denimo državni vrtec v Belgiji za enega otroka, ki je v varstvu štiri dni na teden, stane kar 700 evrov na mesec. Ko se v družinskem proračunu zabeleži še vse druge odhodke, je kaj kmalu jasno, da bistveno večja minimalna plača v Belgiji ne prinaša bogastva.

Za ustrezne finančne primerjave je vedno treba upoštevati tako prihodke kot odhodke. Enako velja za avtomobile, ko se na eni strani pretehta ceno, na drugi pa kakovost avtomobila. Preprosta logika narekuje, da se morate pri dveh relativno podobnih avtomobilih odločiti za cenejšo možnost, toda takšno razmišljanje mnogokrat pripelje do tega, da se odločite napačno. Bistveno bolje je, da poleg cene primerjate tudi ponudbo, kar smo mi storili za renault fluence dCi 130 dynamique in škodo octavio 2,0 TDI elegance. Prvi je namreč bistveno cenejši, saj stane 19.740, medtem ko vas bo octavia stala 24.288 evrov.

Toda cena je zgolj ena plat medalje, druga pa začne svoj sijaj dobivati že pri primerjavi motorjev. Fluence pod pokrovom skriva 130 konjev (90 kW), ki avtomobil poganjajo dinamično in zmogljivo, toda še bistveno boljši je škodin motor s 150 konji (110 kW), ki v povezavi s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom DSG (fluence ima ročnega) omogoča tako poskočno kot tudi umirjeno vožnjo. Odvisno od želja (beri: desne noge) voznika. Pri fluenceu je treba poudariti, da ima v motorju namesto zobatega jermena zdaj verigo. S tem se močno zmanjša morebitni strošek v letih po nakupu, saj zamenjava zobatega jermena predstavlja enega največjih poznejših izdatkov. Večja moč motorja pa se pričakovano odraža tudi v končni hitrosti in eksplozivnosti. Octavia se namreč lahko pelje vse do 215 kilometrov na uro, medtem ko fluence najhitreje drvi pri okroglih 200 kilometrih na uro. Do prvih stotih kilometrov na uro octavia pospeši v 8,6 sekunde, fluence pa v 9,8 sekunde.

Močnejši motor, poskočnost in večja hitrost pa svoj davek pustijo pri porabi goriva. Na testu je octavia pokurila 6,2 litra dizelskega goriva na sto prevoženih kilometrov, kar je za 1,7 litra več kot obljublja Škodina tovarna. Bolj realna je napoved Renaulta, ki za fluencea postavlja referenčno točko na 4,6 litra porabe, v praksi pa smo namerili 5,8 litra. V obeh primerih je bilo naše pritiskanje na stopalko za plin precej umirjeno, morda pa je k naši spokojnosti pripomogla udobnost obeh vozil. Brez pripomb se prevažajo vsi potniki v 4,62 metra dolgem fluenceu, morda se malce preveč čuti zgolj zaviralna moč pri zaustavljanju. Prostora je dovolj na vse strani, tudi na zadnji klopi, vozilo pa premore tudi zavidljivo število odlagalnih mest. Na drugi strani je 4,66 metra dolga škoda octavia prava limuzina, ki je brez kančka dvoma primerljiva tudi z bistveno prestižnejšimi nemškimi sorodniki. Voznik uživa ob vsakem prevoženem kilometru, masivni in uglajeni materiali v notranjosti pa še dodatno pripomorejo k pozitivnim občutkom.

Pri avtomobilih limuzinskih oblik je eden odločujočih dejavnikov tudi prostornost prtljažnika. Morebitni kupci so med drugim družine, ki v teh počitniških dneh potrebujejo obilo prostora za vso kramo, od ležalnikov do kovčkov. Ponovno je zmagovalec octavia, ki pogoltne v zadnji prostor 590 litrov, kar je bistveno več kot fluence, ki premore za 530 litrov prostora.

Ko se ob koncu potegne črto, ni dvoma o zmagovalcu. Več avtomobila za ta denar ponuja octavia. Resda je v sedanjih časih veliko, če je razlika v ceni 4500 evrov, toda v primerjavi s fluenceom je octavia preprosto boljša naložba.

Več fotografij na www.dnevnik.si