Dobra hrana, kozarec dragega vina, obleke priznanih oblikovalcev, hiša ob morju... Luksuznih dobrin, o katerih sanjarimo običajni smrtniki, je polno. In seveda so med njimi tudi avtomobili. A če si kakšen manjši luksuz vsaj tu in tam lahko privošči veliko ljudi, so zares prestižni avtomobili dostopni le zelo ozkemu krogu. Za to, da bi na slovenskih cestah uzrl kakšnega zares luksuznega jeklenega lepotca, mora imeti človek pravo srečo.

A najdejo vendarle se in mnenje, da je Slovenija popolnoma nezanimiva za proizvajalce prestižnih štirikolesnikov, je zgrešeno. Tako gre sklepati tudi iz besed predstavnika za stike z mediji pri eni najprestižnejših avtomobilskih znamk Rolls-Royce Franka Tiemanna, ki nam je zatrdil, da v njegovem podjetju vseskozi raziskujejo in ocenjujejo potencial slovenskega trga, pri čemer se niti ne ozirajo toliko na trenutne razmere, temveč na dolgoročni potencial. »Slovenija je vsekakor zanimiv trg, a za kakšno konkretno odločitev o vstopu na vaš trg je še prezgodaj, pa čeprav poznamo kar nekaj naših strank iz Slovenije. Nekaj jih je avto kupilo in ga uporablja v Sloveniji, nekaj pa zunaj vaših meja. Pri tem morate upoštevati, da 'nekaj' v našem izrazoslovju pomeni zelo ekskluzivno število, saj sami predstavljamo le dragoceno kapljico v avtomobilskem oceanu,« je razložil Tiemann in dodal, naj z razumevanjem sprejmemo dejstvo, da o podrobnostih ne bo govoril, saj njihove stranke pričakujejo zelo visoko stopnjo zasebnosti.

Negativni vpliv davkov

Ravno zasebnost pa tudi posebnost Slovencev (in večine Evropejcev, sploh če jih primerjamo z ZDA), ki vse, kar preveč izstopa, gledamo postrani in z zavistjo, sta krivi tudi za to, da je do podatkov o tem, koliko, katere in čigave luksuzne avtomobile lahko uzremo na naših cestah, precej težko priti. Ob tem je dejstvo, da čas, v katerem živimo, vse skupaj še zaostruje, zato je tudi povpraševanja po takšnih avtomobilih manj. »Poleg splošnega gospodarskega stanja na vse skupaj negativno vplivajo predvsem visoki davki. Zato je velikega pomena kakovost poprodajnih storitev, ki jih lahko ponudimo kupcem ferrarijev in maseratijev. Na našem pooblaščenem servisu imamo odlično ekipo, katere član je tudi eden od desetih najboljših Ferrarijevih tehnikov specialistov na svetu. Pri znamki Maserati pa si pozitiven trend v prihodnosti obetamo tudi zaradi letos predstavljenih novosti in vstopa znamke v nove avtomobilske razrede, kar pomeni luksuzni avto z najsodobnejšo tehnologijo za dostopnejšo ceno,« je razložil Damijan Vuk, direktor podjetja Avto Triglav, zastopnika za prestižni italijanski znamki Ferrari in Maserati. Z njim se strinja tudi direktor znamke Porsche pri podjetju Porsche Slovenija Jernej Dragoš. »Časi so za prestižne znamke pri nas težji. Kriza se občuti, svoje je naredila tudi dodatna obdavčitev luksuznih vozil, splošno vzdušje in razpoloženje v državi pa le še dodatno odvračata od nakupa takšnih avtomobilov tudi tiste morebitne kupce, ki bi si sicer takšen avto lahko privoščili,« pravi Dragoš in dodaja, da po njihovih informacijah zanimanja za najbolj luksuzne znamke, kot so Bentley, Bugatti in Lamborghini, ki prav tako kot Porsche spadajo v skupino Volkswagen, v tem času pri nas praktično ni.

Zanimivo je, da imajo drugačne izkušnje z zanimanjem za luksuzna vozila pri podjetju Kreativni najemi, pri katerem prek široke partnerske mreže uradnih prodajalcev v EU ponujajo bogato paleto luksuznih vozil. »Zanimanje za tovrstna vozila je v porastu, zanimivi so predvsem modeli vozil s posebnimi karakteristikami. Morebitni kupci so zainteresirani tako za neposreden nakup kot tudi za legalno obliko uporabe vozila, ki je registrirano v tujini,« pravi direktor Zdravko Poljašević in zatrjuje, da imajo njihove oglaševane cene vozil vedno vključene vse dajatve in stroške do registracije v Sloveniji. Skritih stroškov ni, prav tako so za vsa vozila, dobavljena v Slovenijo prek njihovega podjetja, na voljo vsa dokazila o plačanih dajatvah. Lahko delujejo tudi kot posrednik pri nakupu vozila za tistega, ki želi sam uvoziti ali pridobiti avto. »Ob tem za lastnike vozil, ki nimajo uradnega zastopnika v Sloveniji (npr. znamke Aston Martin, op. p.) in tako nimajo niti uradne servisne mreže, uredimo rezervacijo servisnega termina v tujini, dogovorimo se za ceno servisa in na željo stranke tudi odpeljemo vozilo na servis v tujino,« še pravi Poljašević in dodaja, da najema luksuznih vozil v Sloveniji ne omogočajo, je pa to možno za daljše časovno obdobje, praviloma štiri leta, storiti pri njihovem hčerinskem podjetju v Nemčiji.

Ferrari za 600 evrov

Je pa poseben način najema luksuznih, v tem primeru športnih vozil možen tudi v Sloveniji. Od leta 2009 ga omogoča Burya superauto club, ki svojim članom med drugim ponuja tudi dva ferrarija, 430 scuderia in 599 GTB fiorano. Zakaj članom? Zato, ker gre za klub, katerega član lahko postane vsak, ki izpolnjuje osnovne pogoje: starost 28 let, največ pet kazenskih točk ter enkratno plačilo pristopnine (2500 evrov) in letne članarine (5000 evrov). Omenjena članarina prinese določeno število točk, te pa se porabljajo pri najemu avtov. »Člani imajo v glavnem en sam edini razlog: konkretno cenejše je voziti se nekajkrat na leto z našim športnim vozilom kot imeti svojega. Zelo dobro si znajo izračunati, kaj se v življenju splača imeti v lasti in kaj le uporabljati. Za občutek lahko povem, da, preračunano, vožnja s ferrarijem na dan stane od 600 do 1000 evrov, z zelo ostrim BMW M1 pa na primer med 280 in 380 evrov. Vse z DDV in z všteto določeno kvoto kilometrov,« pravi direktor Marko Pirman in dodaja, da so klub odprtega tipa in zelo veseli vsakega novega člana ali članice, medtem ko običajnega najema v obliki »rent-a-car« ne ponujajo.

Kljub temu se na malce drugačen način pri Buryi s superšportniki lahko pelje praktično vsak. Pri čemer »drugačen« način pomeni, da na sovoznikovem sedežu sedi inštruktor, potrebujete pa le veljavno vozniško dovoljenje, ki si ga lastite več kot tri leta. »Nakup take vožnje je mogoč tudi kot darilni kupon, petnajst kilometrov dolga vožnja pa stane od 110 evrov. Darilne vožnje so seveda vezane na najbolj preprosto človeško željo – enkrat v življenju sedeti za volanom ferrarija,« še pravi Pirman.

Zaradi neprimernih časov je SLR v garaži

Zaradi že omenjenega je v Sloveniji ljudi, ki so o svojih luksuznih jeklenih konjičkih pripravljeni spregovoriti, precej malo. Eden takšnih je lastnik podjetja AJM Janez Ajlec, ki se je z veseljem odzval na naš klic, ko smo ga hoteli povprašati o njegovih izkušnjah z mercedesom SLR mclarnom, prestižnim športnim avtomobilom, za katerega je po lastnih besedah pred šestimi leti odštel 400.000 evrov in ob tem plačal še 140.000 evrov davka. »Nakup takšnega avtomobila je bil moja velika želja že od otroštva, lahko bi rekel, da so se mi z njim izpolnile sanje. Za njih sem delal dneve in noči. To je bil namreč moj cilj, in če si ga zares želiš doseči, si zanj pripravljen trdo delati. Imel sem tudi srečo, da je šlo mojim podjetjem dobro in sem si iz dobička takšen nakup lahko privoščil. Če pa me vprašate, ali bi danes storil enako, bi bil moj odgovor, da bi ravnal drugače. Tako se dandanes s tem avtomobilom niti ne vozim, ampak ga imam parkiranega v garaži, saj časi niso pravi. V takšnih časih bi s takšnim avtomobilom dobesedno izzival, to pa se mi ne zdi v redu,« pravi Janez Ajlec in dodaja, da je po njegovem vedenju edini, ki ima takšen avto registriran v Sloveniji, s slovensko registrsko tablico: »Zato sem plačal tudi veliko več davka, kot če bi ga registriral v Nemčiji.«

Ker gre pri omenjenemu avtomobilu za resnično ekskluziven primerek, saj so jih proizvedli zelo malo, je bil podvig že izboriti si pravico do nakupa. Ajlec pravi, da je bil pogoj med drugim ta, da si »prijatelj« Mercedesa – sam ga je vozil že od nekdaj – ob tem pa si moral biti pred tem lastnik vsaj dveh Mercedesovih avtomobilov. Poleg tega so pred nakupom dodobra preverili imetje in finančno stanje kupca. »Skupno sem z njim naredil okoli 28.000 kilometrov, predvsem je šlo za daljše 'ture', zadnje leto pa ga, kot rečeno, ne vozim. Mislim, da mu to nič ne škodi in zaradi tega zagotovo ne izgublja vrednosti, tako in tako pa ga ne bi nikoli prodal, saj gre za družinsko srebrnino, ki jo bom zapustil za seboj,« je še razložil Ajlec, ki tudi sicer prisega na avtomobile znamke Mercedes-Benz in se naokoli prevaža z modelom 500 SL, starim 15 let.