Morda bolj realni številki sta sicer malce manjši, saj se do omenjenih povečata na račun daljših in krajših izvedenk, a v vsakem primeru to dejstva o velikem številu enoprostorcev ne spremeni. Srce in verjetno najbolj pomembna modela omenjenega segmenta pa predstavljata avtomobila, ki smo ju tokrat soočili na našem vzporednem testu. Prvi je na ceste ravnokar zapeljal v obliki nove generacije, drugi pa le malce pred njim v prenovljeni podobi, iz česar lahko sklepamo, da je prvi doživel korenite spremembe na vseh področjih, drugi pa le manjše popravke predvsem v zunanji podobi. Prvi je citroën C4 picasso, drugi pa renault scenic.

Če bi zgoraj omenjeni števili zapisali malce drugače, v obliki 6'4'', bi prišli do številke, ki je blizu tudi obema avtomobiloma. Šest čevljev in štiri palce je, pretvorjeno v naše merske enote, namreč enako 193 centimetrom, to pa je približna višina potnika, ki se bo v obeh avtomobilih počutil precej udobno. Toda pozor – to velja tudi v primeru (preverjeno!), če se bo v obeh avtomobilih hkrati vozilo pet takšnih korenjakov. Če jih bo manj, pa bodo ti lahko tudi višji. Že to verjetno dovolj pove o prostornosti obeh enoprostorcev, ki jo za 4,43 metra (C4 picasso) in 4,37 metra (scenic) dolgi vozili v obeh primerih lahko pišemo z veliko začetnico. Pri prostoru za glavo k temu seveda veliko pripomore že temeljna zasnova obeh štirikolesnikov, pri tistemu za noge pa dejstvo, da sta imela zadaj oba po tri ločene in vzdolžno pomične udobne sedeže. Prav slednje je izvrstna pogruntavščina, saj se odvisno od potreb na ta način lahko poveča bodisi potniški bodisi prtljažni prostor. Ta je pri malce daljšem picassu tudi malce večji, saj vase v osnovi spravi od 537 do 630 litrov, medtem ko pri scenicu njegova prostornina znaša med 470 in 555 litri. V obeh primerih torej dovolj za družinske počitnice.

Kar se tiče zunanje podobe, si je scenic z osvežitvijo življenjsko dobo podaljšal še za nekaj brezskrbnih let, a nova generacija je pač nova generacija in C4 je zavoljo tega na zunaj malenkost, znotraj pa kar precej atraktivnejši. Kot bi se srečala sedanjost in prihodnost. Pri tem je zunanja oblika scenica celo bolj splošno sprejemljiva, saj smo na račun drzne linije prednjih picassovih luči ujeli tudi kakšno pripombo, znotraj pa dileme ni. Futuristična citroënova armaturna plošča z enim velikim in enim ogromnim zaslonom je trenutno ena najbolj atraktivnih na splošno, enostavno upravljanje in vrsta različnih možnosti grafičnih prikazov pa vse skupaj še dodatno začinita. Pri čemer je treba dodati, da je tudi scenic na tem področju precej napreden, saj na dveh sicer precej manjših zaslonih ravno tako omogoča pestro izbiro različnih prikazov potovalnega računalnika, merjenja hitrosti, obratov motorja…

Saj res, motorja. Mimo teh pri avtomobilih pač ne moremo, če nas zadovoljita tako, kot sta nas testna, pa sploh ne. Od 1,6-litrskega dizelskega pri citroënu in njegovega 1,5-litrskega tekmeca pri renaultu, obeh podprtih s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, namreč ne bi mogli pričakovati ali smeli zahtevati več, kot ponujata. 114 konjev (85 kilovatov) pri prvem in 110 KM (81 kW) pri drugem je za tovrstna štirikolesnika več kot dovolj poskočnih in hitrih, pa čeprav gole številke (11,8 sekunde pospeška do stotice in 189 km/h končne hitrosti pri C4 ter 12,5 sekunde in 180 km/h pri scenicu) tega niti ne povedo. Občutek med vožnjo je zelo dober tudi takrat, ko sta avtomobila polno naložena, ob tem pa sta motorja navdušila z nizko porabo, saj se je C4 picasso na sto kilometrov vožnje zadovoljil že s slabimi šestimi litri dizelskega goriva, medtem ko je scenic zahteval pol litra več.

Pa še nekaj nas je navdušilo – opremi z imenoma exclusive in dinamique. S prvo C4 picasso stane 29.120, z drugo pa scenic 23.990 evrov. A realno je razlika manjša. (Tudi) o tem pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si