Reli je šport, ki je doma tudi v Franciji. Ne verjamete? Potem niste še slišali za Didierja Auriola, Sebastiena Loeba, Philippa Bugalskega, Françoisa Delecourja, Michelle Mouton ali Gillesa Panizzija. In niste slišali še za enega, mladega, nadobudnega in presneto hitrega – Sebastiena Ogierja. Soimenjak veliko bolj slavnega in za zdaj uspešnega Loeba se je rodil leta 1983 v Gapu, mestecu v francoskih Alpah, kjer je reli tudi doma. Zato ne preseneča, da je že od mladih nog vajen vrtenja volana na ozkih cestah nad globokimi prepadi. Ravno to, kar sodoben reli voznik potrebuje, če želi biti hiter. In kakšen malce premaknjen kolešček v glavi, bi dodali drugi.

Tako je od mladih let zaljubljen v bencin in hitre reli dirkalnike, uspešno pot je začel pod okriljem francoske avtomobilske industrije, natančneje Peugeota in Citroëna, ki sta doslej znala pustiti pečat v reliju. Ker pa je konkurenca ostra in predvsem številna, mora mladi reli voznik res pokazati, da je nekaj posebnega, da nanj postanejo pozorni tudi veliki. Sponzorji in ekipe so izbirčni, povpraševanje močno prekaša ponudbo, kaj pa je tisto, kar je pri Ogierju bilo nekaj več, pa verjetno tudi sam ne ve. Enostavno se je znašel v pravem trenutku na pravem mestu, ujel tok časa, časa, ki je zajel polna francoska jadra na reli barki.

Po naslovu prvaka v francoskem prvenstvu s peugeotom 206 je leta 2007 dobil priložnost v mladinskem prvenstvu JWRC, s čimer si je prislužil tudi možnost, da se pomeri s tekmeci na najvišjem nivoju, na reliju WRC. V Mehiki leta 2008, kjer je bil med mladci sicer najboljši, je po diskvalifikaciji enega od tekmecev napredoval in si že takoj prislužil tudi prvo točko v WRC, saj je reli končal kot skupno osmi. In s tem so z ušesi zastrigli tudi tisti, ki budno spremljajo in iščejo nove talente. Spoznavanja je bilo konec, Ogier se je pridružil najboljšim.

»Mnogi me sprašujejo, kdo je imel name največji vpliv, toda v družini nimamo motošportnih zanesenjakov, le stric je bil motokrosist. Res pa je, da sem že od mladih nog požiral vse, kar je bilo v zvezi z dirkami. Je bil pa moj oče velik navijač Ayrtona Senne, zato sem tudi sam spremljal formulo 1,« pojasnjuje reli voznik, ki je leta 2010 dobil za moštvenega tovariša prav voznika formule 1, Kimija Raikkonena, s katerim pa je, brez kančka strahospoštovanja, hitro opravil. Ko je sledila prva zmaga na reliju na Portugalskem, ko je bil za malo manj kot osem sekund hitrejši od Loeba, je vrgel rokavico in samo vprašanje časa je bilo, kdaj bo napredoval v prvo tovarniško ekipo in kdaj se bosta »zataknila« z Loebom. Kajti Ogier se nikoli ni veliko oziral na znamenita imena in njihove dosežke, leta 2011 pa je kot Loebov moštveni tovariš zmagal tudi na reliju v Nemčiji. To je bila njegova prva zmaga na asfaltu in prvič se je zgodilo, da je nekdo premagal Loeba v Nemčiji.

A dlje ko je trajala sezona, več je bilo nesoglasij med obema dirkačema, Ogier pa je ob koncu sezone pospravil kovčke in se dejansko prvič v karieri poslovil od francoske tehnike. Prav veliko opcij ni imel, če je hotel ostati tam, kjer je že bil, torej v položaju, da lahko zmaguje. A obeti niso bili rožnati. Podpisal je za ekipo Volkswagna, ki pa za naslednjo sezono sploh ni imel pripravljenega dirkalnika! Novi polo R WRC je šele nastajal, Ogier pa se je spoprijel z izzivom razvoja novega dirkalnika, za zabavo pa celo kot četrti Francoz zmagal na dirki prvakov.

Polo R je nastajal vedno hitreje, in čeprav so mnogi menili, da si je Ogier obul prevelike čevlje in je bil prestop začetek konca njegove mlade kariere, je Francoz dokazal, da niso imeli prav. Na letošnjem reliju na Švedskem je zmagal prvič z novim polom R, s čimer je postal drugi neskandinavski reli dirkač, ki mu je uspelo zmagati na severu Evrope, nato pa bil letos najhitrejši še trikrat. Na roke mu gre tudi, da se je prej nepremagljivi Loeb usmeril še na druge zvrsti dirkanja. Trenutno vodstvo v skupnem seštevku (pred Fincem Latvalo ima 64 točk naskoka) bo skušal ohraniti tudi po reliju na Finskem konec tedna, ki ima po njegovih besedah nekaj norih adrenalinskih etap, v katerih uživa. Z mislimi pa je že v letu 2014, ko bo prva etapa prvega relija Monte Carlo potekala pred njegovim domačim pragom, skozi mestece Gap: »Ne vem, ali bom imel na dirkalniku številko ena kot svetovni prvak. Toda voziti doma bo zame nora izkušnja, ki se je že zelo veselim.«