Olimpijske igre so brez dvoma eden najpomembnejših dogodkov v življenju vrhunskega športnika, a dogodek je lahko tudi izjemna poslovna priložnost za podjetja. Pa ne toliko zaradi velikosti samih poslov, bolj pomembna je njegova promocijska vrednost, pravijo tako v črnomaljskem podjetju Sun Roller Adriatica kot tudi v podjetju Duol iz Brezovice pri Ljubljani.

Mobilne hiške s posebno »zimsko« opremo

Te dni bodo v koprskem pristanišču na velikansko ladjo natovorili 50 mobilnih hišic črnomaljskega proizvajalca, ki velja za enega vodilnih proizvajalcev mobilnih hišic v jugovzhodni Evropi in je ena od hčerinskih družb skupine Adria. Odpeljali jih bodo v ruski Soči, kjer se bo februarja prihodnje leto odvijal svetovni športni dogodek. Hišice, velike 24 kvadratnih metrov, v katerih bo v Sočiju bivalo tehnično osebje, so posebej opremljene za hladnejše razmere, vanje so vgradili dodatno izolacijo, ogrevane vodovodne instalacije, tudi nosilnost strehe je večja kot pri običajnih mobilnih hišicah. V njih so dve ločeni spalnici, skupni dnevni prostor in kopalnica.

Kolikšna je velikost posla ali cena posamezne hišice, v podjetju s 160 zaposlenimi, ki je lani ustvarilo 13,5 milijona evrov prihodkov in 304.000 evrov dobička, niso želeli razkriti. »Ta posel za nas ne predstavlja 'velikega' naročila, pomembnejša je njegova promocijska vrednost v smislu prepoznavanja uporabe mobilnih stanovanjskih enot za namestitvene namene v turizmu na sicer nerazvitem ruskem trgu,« pravijo v podjetju, ki ga vodi Mitja Aš. Po zaključku velikega športnega dogodka naj bi hišice ostale na tamkajšnji lokaciji in bodo del infrastrukture prenočitvenih zmogljivosti kampusa. Sun Roller Adriatica sicer skoraj vso svojo proizvodnjo izvozi, največ v Italijo, Avstrijo, na Hrvaško, Češko, Slovaško, Poljsko in v Rusijo.

V pripravo na zimske olimpijske igre je močno vpeto tudi podjetje Duol iz Brezovice pri Ljubljani s petnajstimi zaposlenimi. Pred nekaj dnevi je podpisalo dogovor za izdelavo in montažo razstavnega paviljona v olimpijski vasi. Okrogel paviljon premera 20 metrov bo izdelan iz novih popolnoma prozornih in proti mrazu odpornih platen, pravi generalni direktor Duola Dušan Olaj. V paviljonu se bo predstavila Ruska republika Yakutia – Sakha. Sicer pa je Duol, prav tako po naročilu organizacijskega odbora ZOI Soči, že pred dvema letoma v Krasnodarju postavil hokejsko dvorano za potrebe ruske hokejske reprezentance. V dvorani je hokejsko igrišče s tribunami za 1500 gledalcev ter restavracijski del z garderobami.

Olimpijske igre kot odskočna deska

»Referenčni objekt na zimskih olimpijskih igrah v Rusiji je prestižnega pomena, saj bistveno skrajša pot do novih podobnih poslov. S tem namenom smo tudi šli v boj za tak posel,« pravi Olaj. Vrednost posla hokejske dvorane z vso opremo je bila milijon evrov, vrednost posla s paviljonom pa 120.000 evrov, kar za podjetje, ki je lani po javno dostopnih podatkih ustvarilo 6,6 milijona evrov prihodkov od prodaje, res ni tako velika vrednost. »Takšni posli so vse prej kot donosni. Toda upoštevajoč reklamo in marketinški efekt hokejske dvorane se nam vložek že bogato vrača. In to je tisto, k čemer bi morali tudi drugi stremeti ob tako velikih dogodkih – izkoristiti jih za promocijo in odskočno desko ter kasneje kapitalizirati na trgu. Rusija je trg, ustvarjen za tak način vstopa,« pravi Olaj.

Duol ima v Ruski federaciji pokritih že več kot 600 športnih površin za različne namene uporabe. Med njimi je tudi največja napihljiva hala v Rusiji – pokriti nogometni stadion za FC Lokomotiv Moskva, še dodaja Olaj. Duol je visoko tehnološko podjetje, specializirano za razvoj in izdelavo napihljivih hal in drugih konstrukcij, pokritih z membransko strukturo. Sodi med vodilna tovrstna podjetja v svetu, pohvali pa se lahko z več kot tisoč pokritimi športnimi objekti po vsem svetu, od Skandinavije do arabskih držav.