Človek je zanimiva žival. Nikoli povsem pri miru, nikoli povsem zadovoljen, z neštetimi vprašanji in nenehnim iskanjem nekega smisla. Vsak zakaj naj bi imel svoj zato, za vsako stvar naj bi bilo neko pojasnilo. In tudi če ga ni, ga ne neha iskati in ga na koncu najde v nekem svojem svetu. Filozofi bi rekli, da lahko odgovor o vesolju najdemo v kapljici vode. Da je tu združeno vse, kar moramo vedeti. A če ste avtomobilist, potem boste to spremenili v kapljico bencina ali dizla. Še bolj zagreti pa v kapljico utekočinjenega plina. Kot v primeru testnih fiata pande in opla merive.

Sicer avtomobila v osnovi nimata veliko skupnega. Fiat je majhen razigran mestni avtomobil, ki se odlično znajde v mestnem vrvežu in kjer mu 3,8 metra dolžine še kako pomaga pri premagovanju mestne gneče. Meriva je na drugi strani kompaktni enoprostornik, ki se spogleduje tudi z drugačnimi, malce bolj družinskimi nalogami, kar mu omogoča 4,3 metra dolžine, in ki skuša kupce prepričati tudi s samosvojo konfiguracijo zadnjih stranskih vrat. O tem smo v preteklosti že ugotavljali, da niso nujno najboljša rešitev, a to pot se bistvo obeh kandidatov skriva pod dnom prtljažnega prostora, navzven pa je to možno opaziti le po majhni odprtini ob glavni odprtini za dolivanje goriva. Da, govorimo o plinu, natančneje o LPG, ki se po besedah mnogih vedno bolj uveljavlja kot pogonsko gorivo.

Voznik dejansko ne bo opazil velike razlike, ali se avtomobil v določenem trenutku pelje na plin ali na bencin, oboje namreč motorju še kako prija, le da pri pandi v »plinskem modusu« motor bolj grgra, v merivi pa razlik tako rekoč ni. Voznik lahko sam uravnava, ali želi v nekem trenutku uporabljati plin ali bencin, če pa vse prepusti avtomobiloma samima, bosta sama dobro znala preklapljati med obema pogonskima gorivoma. Prvih nekaj deset sekund po zagonu oba motorja delujeta na bencin, toliko, da se motor ogreje, nato pa kratek sunek in že v valje teče plin.

Čeprav je na papirju veliko prednosti pogona na plin, se v praksi izkaže malce drugače. Testna avtomobila primerjati po zmogljivostih ni najbolj posrečeno, o čemer govori tudi moč njunih motorjev, pandin zmore mestnih 70, meriva pa še bolj uporabnih 120 konjičev, v delovanju na plin pa se njuni moči prav nič ne zmanjšata. Enako velja tudi za prtljažne litre, medtem ko pandin meri 225 litrov, se merivini uporabniki lahko zadovoljijo s 400 litri. A tukaj se zadeve tudi bolj ali manj končajo. Kajti v dnu prtljažnika imata oba avtomobila nameščeno posodo za plinsko gorivo, pri čemer jih pandina premore 30 litrov, merivina pa 48. A ker vemo, da se te posode lahko napolni do okoli 80 odstotkov prostornine, je temu primerno v njih manj plina. In tukaj se dejanske »težave« tudi začnejo.

Čeprav je plin za okoli polovico cenejši od litra bencina, poleg tega je tudi nabavna cena takega modela nekoliko višja od primerljivo opremljenega »samo« bencinskega modela – panda na primer stane 12.800 evrov, običajna z enakim paketom opreme 11.180 evrov, pri merivi je razlika celo 2000 evrov (19.080 proti 17.080 evrov) – se na koncu izkaže, da je poraba plina toliko višja, doseg pa toliko manjši, da ste dejansko samo bolj pogost obiskovalec bencinskih črpalk. In teh vseeno še ni toliko (Petrol jih ima 148), da bi se lahko res brezskrbno vozili, čeprav seveda bencin še vedno služi tudi kot glavno pogonsko sredstvo.

Eno z drugim in tako »prek prsta«: plin je alternativa, ki se je niti ne občuti med vožnjo, poraba je še vedno visoka, okoli 10 litrov ali še več na 100 kilometrov, pa še dolivanje je nekoliko bolj zamudno, uporaba posebnega nastavka, predvsem pa iskanje ustrezne črpalke, vas velikokrat prisili do tega, da na plin sploh ne pomislite več. In kje je potem glavni namen tega pogonskega sredstva? Kje torej najti tudi tako opevani smisel? Vsak si ga mora seveda poiskati sam, a če ste vsak dan na poti le po mestnih središčih, je plin še kolikor toliko logična izbira, za kaj več pa se zadeve kaj kmalu izenačijo z vozilom, ki te možnosti pogona na plin nima.

Smisel vesolja (ali, če smo bolj skromni, nakupa) je torej mogoče iskati tudi v kapljici LPG, ali ga boste našli, pa je drugo vprašanje.