Sestavljajo ga glasbene drame Rensko zlato, Valkira, Siegfried in Somrak bogov, bayreuthsko občinstvo pa ga pričakuje z velikim vznemirjenjem. Režijo so tokrat zaupali gledališkemu režiserju Franku Castorfu, ki je v opernem svetu dokajšnji novinec, njegova anarhična, punkovska estetika pa utegne po pisanju nemških medijev pri konservativnem delu publike naleteti na buren odziv. Celotna tetralogija, ki traja 16 ur, je bila sicer prvič v celoti izvedena v Bayreuthu leta 1876; Castorfova režija bo tako štirinajsta postavitev celotnega prstana. Dirigentsko paličico bo tokrat vihtel svetovno znani ruski dirigent Kiril Petrenko, za katerega bo to bayreuthski debi.

Na festivalu bodo še zadnjo sezono uprizarjali opero Tannhäuser v režiji Sebastiana Baumgartnerja, ki je doživela premiero leta 2011. Takrat je naletela na popolno zavrnitev tako občinstva kot kritike. Baumgartnerjev koncept in postavitev dogajanja v okolje plinarne sta se namreč marsikomu zdela nesprejemljiva. Za dirigentskim pultom bo letos stal glasbeni direktor düsseldorfske Nemške opere na Renu Axel Kober, naslovno vlogo pa bo pel nemški tenorist Torsten Kerl. Medtem bo Lohengrin v postavitvi nemškega režiserja Hansa Neuenfelsa z letošnjim festivalom vstopil v četrto sezono, dirigiral pa bo iskani latvijski dirigent mlajše generacije Andris Nelson.

Leteči Holandec in Tannhäuser bosta v mesecu dni, kolikor traja festival, na sporedu šestkrat, Lohengrin petkrat in celotna tetralogija Nibelunški prstan trikrat; skupno bo letošnja izdaja ponudila 30 predstav.kul