Po nedavnem dogodku na Slovenčevi cesti v Ljubljani, ko je vinjen voznik, ki je bil tudi brez vozniškega dovoljenja, do smrti povozil dve dekleti, se je vlada odločila za zaostritev kazni za prometne prekrškarje, ki so jih včeraj z novelo zakona o pravilih cestnega prometa potrdili tudi državnozborski poslanci. Po novem bo tako policist zasegel vozilo, če bo voznik kljub izrečeni prepovedi vožnje to nadaljeval. Prav tako bo vozilo lahko zasegel, če bo voznik v naselju trikrat presegel hitrost za 30 kilometrov na uro ali če bo za volan sedel voznik, ki mu je bila vožnja za določen čas prepovedana. Policist bo imel po novem možnost pridržati tudi voznika, ki se nahaja v bližini doma ali zagotovi, da ima do njega varen prevoz.

Prav tako novela zvišuje kazen za neupoštevanje znakov, s katerimi policija ustavlja vozila, in za neupoštevanje prepovedi nadaljnje vožnje. Kazen se v obeh primerih zvišuje z zdajšnjih 250 na 500 evrov. V takšnih primerih bo po novem predvidenih tudi pet kazenskih točk. Zaradi težav s tovornjaki v zimskem času novela obenem razširja pooblastila cestninskim nadzornikom, da bodo ti lahko tovornjake izločali iz prometa.

S prevoznico nad nezakonito trgovanje z lesom

Državni zbor je včeraj potrdil tudi novelo zakona o urejanju trga dela, s katero so poslanci vključevanje v javna dela dovolili le dolgotrajno brezposelnim, ki so v evidenci brezposelnih neprekinjeno prijavljeni več kot eno leto. Začasna in občasna dela za upokojence pa so razbremenili posebnega davka na določene prejemke.

Z uveljavitvijo včeraj potrjene novele zakona o gozdovih bodo morala podjetja po novem zagotoviti sledljivost lesa in tudi tako poskrbeti za preprečevanje nezakonitega trgovanja s to naravno dobrino. Vsak prevoz gozdnih lesnih proizvodov bo moral biti opremljen s tako imenovano prevoznico, ki jo bo prevoznik dobil od lastnika gozda in jo izpolnil, nato pa izročil prvemu kupcu. Ta bo moral kopijo prevoznice v desetih dneh od nakupa posredovati nazaj lastniku gozda, ki mora dokument hraniti najmanj pet let. Poleg tega bo z novelo zakona po novem mogoča tudi gradnja gozdnih prometnic v primeru, ko se s tem ne strinjajo prav vsi lastniki zemljišč, po katerih bodo potekale prometnice.

Manj revizij pri javnih naročilih

Sprejeta je bila tudi novela zakona o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja, s katero želi vlada povečati učinkovitost javnega naročanja tudi tako, da bo poskusila preprečiti nepotrebno vlaganje zahtevkov za njihovo revizijo. Poslanci so se sicer povečini strinjali, da bi bilo treba za ureditev sistema javnih naročil v prihodnje narediti še več.

S potrditvijo novele o Javni agenciji za knjigo pa je državni zbor včeraj črtal določila lanskega varčevalnega Zujfa, ki so predpisovala, da se lahko iz državnega proračuna financira izključno izvajanje dejavnosti in nalog agencije, ne pa tudi njenega delovanja. Predlog novele predvideva tudi prenos znanstvene publicistike na Javno agencijo za raziskovalno dejavnost RS.

Ob tem so poslanci soglasno sprejeli tudi predlog resolucije o nacionalnem programu za jezikovno politiko 2014–2018. Ta poleg formalnopravnega uokvirjanja slovenske jezikovne politike določa tudi skrb in odgovornost za zamejce ter vse, ki jim slovenščina ni materni jezik – pripadnike madžarske in italijanske narodne manjšine, romske skupnosti in drugih jezikovnih skupnosti ter priseljence. Posebno pozornost program namenja tudi slovenščini kot uradnemu jeziku EU.

Skrajne skupine niso večja grožnja

Poslanci so včeraj brez glasu proti potrdili tudi poročilo parlamentarne komisije za nadzor obveščevalnih in varnostnih služb. Komisija je lani največ pozornosti namenila problematiki skrajnih skupin. Ugotovila je, da te v Sloveniji ne pomenijo večje grožnje, a da prav vsakega ekstremističnega dejanja niti pristojne službe ne morejo preprečiti.

S sprejetjem novele zakona o železniškem prometu so poslanci potrdili spremembo načina financiranja agencije za železniški promet, s katero želijo doseči neodvisnost njenega delovanja in stabilen način financiranja. Namesto iz proračuna se bo agencija po novem financirala iz prispevkov izvajalcev prevoznih storitev na javni železniški infrastrukturi in upravljavca te infrastrukture. Ob tem so poslanci uzakonili tudi prepoved prenosa javnih finančnih sredstev med upravljavcem železniške infrastrukture in prevozniki v železniškem prometu ter prepovedali prenos javnih finančnih sredstev med dejavnostmi prevoza potnikov v železniškem prometu kot javne službe na kakršno koli drugo poslovanje. mk, sta