Državna revizijska komisija je pred kratkim razveljavila postopek oddaje javnega naročila za vzpostavitev elektronskega cestninjenja za tovorna vozila. Družba za avtoceste v RS (Dars) naj bi zdaj vlado zaprosila za spremembo njenega sklepa izpred leta dni, da bi lahko pripravila nov razpis in da bi ji sistem tako uspelo vzpostaviti pravočasno do konca leta 2014.

Razumna cena: 200 milijonov evrov

V družbi Kapsch TrafficCom, ki se je edina prijavila na razpis za vzpostavitev elektronskega cestninjenja, so presenečeni in razočarani nad razveljavitvijo postopka. Prepričani so, da so za vzpostavitev sistema ponudili zelo razumno ceno, ki je znašala nekaj nad 200 milijonov evrov.

Omerzel je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani, na kateri je spregovoril o delu na svojem področju, pojasnil, da gre za projekt, ki je začel teči pred njegovim prihodom na ministrstvo.

Sam se je želel ob prevzemu položaja seznaniti s podrobnostmi projekta, ker so bile informacije o vrednosti investicije nejasne. Ker ni dobil dovolj informacij, da bi si lahko na podlagi argumentov oblikoval mnenje, je ocenil, da sta za izpeljavo projekta odgovorna uprava in nadzorni svet Darsa.

Ne za ne proti

»Upravi in nadzornemu svetu sem jasno povedal, da se kot minister od tega projekta distanciram. Nisem ne za ne proti. V tistem trenutku sem zaupal, da nadzorni svet in uprava Darsa korektno, kompetentno in strokovno delata na tem področju in da bodo projekt izpeljali,« je dejal minister.

Zdaj se bo treba odločiti, ali bodo izpeljavo novega razpisa zaupali Darsu ali bodo to izvedli na ministrstvu. Odločitev o tem bodo po besedah Omerzela sprejeli v prihodnjih dneh. »Dejstvo pa je, da ocene, ki jih imam ta trenutek na mizi, a še niso dokončne in bodo javno dostopne pred avgustom, kažejo, da je možno cestninjenje izpeljati v rangu investicije deset milijonov evrov,« je dejal.

Nezaupnica Darsu?

Natančne podatke o tem naj bi javnosti predstavili do konca meseca. »Glede na to, kar sem videl doslej, verjamem, da se bo to dalo zapeljati v to smer in da bomo to lahko izpeljali v neprimerljivo manjšem obsegu, kot je to pripravljala trenutna uprava Darsa,« je dejal.

Na vprašanje, ali je to nezaupnica upravi Darsa, je dejal, da bo svoje mnenje javno podal, ko bo imel pri sebi vse analize in bo lahko operiral z argumenti.

Darsu letos v poplačilo sicer zapade veliko posojil s poroštvom države, še več pa prihodnje leto. »Na tem segmentu izredno aktivno delamo. Pripravljamo program, na kakšen način to sanirati,« je dejal minister in napovedal, da bodo lahko konkretne rezultate predstavili najpozneje v desetih dneh.

Slabo stanje državnih cest

Omerzel se je dotaknil tudi slabega stanja na državnih cestah. Zaveda se, da je to vprašanje zelo pomembno. Lani je bilo v proračunu za to področje realiziranih 147 milijonov evrov, kar je po mnenju ministra sicer »resna« številka, a naj bi bilo to glede na lanske potrebe vsaj 50 milijonov evrov premalo. To je v kombinaciji s hudo zimo letos pripeljalo do težkega stanja na cestah.

Vlada je zato v rebalansu letošnjega državnega proračuna temu namenila posebno pozornost. V primerjavi s sprejetim proračunom za letošnje leto so v rebalansu za obnovo cest našli dodatnih 17 milijonov evrov in tako sredstva povečali na 188 milijonov evrov. To se Omerzelu sicer še vedno zdi premalo. »A stanje, kar se tiče proračuna, je, kakršno je,« je dejal minister in dodal, da so poskušali sredstva z rebalansom korektno prerazporediti.