Drugi primer – tudi tovrstnih je nešteto – se je zgodil pred polikliniko. Starejša ženska s cekarjem v eni roki in palico v drugi se je po operaciji le s težavo prebila do bližnjega taksi postajališča, kjer sta ji vožnjo do doma ponudila znana oderuha z Njegoševe – oče in sin, ki ves dan prežita na tovrsten ulov. Obnemoglo ženico, ki ji ob vseh tegobah na kraj pameti ni padlo, da bi vprašala za ceno, sta z vožnjo do Škofje Loke povsem legalno olajšala za skoraj polovico pokojnine. Zaračunala sta ji 190 evrov, a nobena pritožba ni pomagala. Taksisti so si namreč lahko do včeraj po mili volji izmišljevali cene prevoza – pomembno je bilo le, da je pooblaščenec nastavil tarifo tako, da se je ujemala s cenikom v vozilu.

Ljubljanski mestni svetniki so včeraj tovrstnim anomalijam naredili konec, saj so končno sprejeli odlok, ki določa maksimalno tarifo za vožnjo po prestolnici. Zgornja meja za kilometer vožnje je odslej 1,5 evra, startnina pa 2 evra. S preprostim dvigom rok v mestnem svetu so torej jastrebi, ki so dolga leta prežali na plen okoli železniške postaje in ljubljanskih bolnišnic, postali navadni vrabci.

Vprašanje pa je, zakaj tako preprostega, a učinkovitega ukrepa, ki so ga ves čas podpirali tako v sekciji taksistov pri obrtno-podjetniški zbornici kot tudi lastniki največjih ljubljanskih taksi podjetij, niso sprejeli že prej. Zakonodaja namreč to omogoča že dve leti in pol. Kdo ve. Morda le zato, ker predlog ni zrasel na zelniku župana Zorana Jankovića, ki kot pokvarjena plošča ponavlja, da so največji problem taksisti, ki delajo na črno. Morda res, toda čakanje na novo zakonodajo, ki jo državna kobila koti že nekaj let, ne sme biti izgovor, da občina ne naredi, kar je v njeni moči.

Če hudo karikiramo, je to tako, kot bi zdravniki stali križem rok pri bolnikih, ki so okuženi z virusom HIV, in bi se izgovarjali, da čakajo na izum zdravila, ki bo z eno injekcijo odpravil virus. Namesto da bi pomagali z vsemi razpoložljivimi zdravili, ki so trenutno na voljo. A tovrstna logika je v mestni občini kar udomačena. Še huje: če pristojne vprašate, zakaj taksistom že tri leta ne zaračunavajo 300 evrov letne takse za uporabo taksi postajališč, kot je zapisano v odloku, vam bodo odgovorili, da zato, ker takse večina taksistov itak ne plačuje. Si predstavljate?! Po tej logiki ne ločujte odpadkov, ampak še naprej vse tlačite v črne zabojnike. Na občini bodo verjetno čez čas izvajanje odloka opustili, in sicer s pojasnilom, da tako in tako nihče ne ločuje. Razen če jim bo v vmesnem času kdo prišepnil, da za izvajanje veljavnih predpisov skrbijo pristojni organi, ki kršitelje po potrebi tudi sankcionirajo.

Besedičenje župana Jankovića o taksistih na črno, ki naj bi jih s cest odstranila šele nova zakonodaja, pa lahko označimo za čisto sprenevedanje še po eni plati. Aktualna vlada, ki jo vodi prav njegova stranka, je namreč s spremembo zakona o prevozih v cestnem prometu pred dvema mesecema zadala doslej največji pospešek razvoju sive ekonomije med taksisti. In sicer z »osvežitvijo«, ki pravi, da taksistom v vozilih ni treba imeti pogodbe o zaposlitvi, kar pomeni, da jih živ bog oziroma inšpektor ne more več kaznovati...