Verjeli ali ne, Nemec Sebastian Vettel (Red Bull) je z zmago na VN Nemčije, deveti dirki letošnje sezone formule 1, uspel šele prvič zmagati na domači dirki, čeprav je bila to njegova 30. zmaga. Mnogi so dvomili, da bo Nemcu uspelo prelomiti »nemški urok«, a to pot mu je le uspelo. »Neverjetno, kakšni občutki so, ko prvič zmagaš na domači dirki, pred domačimi navijači. Kar ne morem se naužiti slasti te zmage, ki sem si jo prigaral, saj sta bila oba dirkača Lotusa še kako nevarna. Posebej Räikkönen na koncu dirke. Vmes sem imel nekaj težav s sistemom KERS, ki nekaj krogov ni deloval. A res sem bil vesel, da je imela ta dirka le 60 krogov. Prav dolgo se ne bi mogel več upirati Finčevim napadom,« je povedal Sebastian Vettel, ki je užival tudi v bučni podpori s tribun, saj je v zadnjih krogih, kot je sam dejal, še kako dobro videl, da ga gledalci dobesedno nosijo proti cilju.

Vse potrebno za zmago je Vettel postavil že na startu, ko je ugnal sicer najhitrejšega na kvalifikacijah Britanca Lewisa Hamiltona (Mercedes), na drugo mesto pa se je prerinil Mark Webber (Red Bull). Avstralčeva dirka ni bila dolgo uspešna. Pri postanku v boksih je prišlo med mehaniki do nesporazuma in so ga prehitro spustili nazaj na stezo, mehanik pa še ni uspel pritrditi zadnjo desno pnevmatiko. Ki je seveda takoj šla svojo pot in pometala med preostalimi člani ekip v boksih, na koncu pa je nesrečno zadela enega od snemalcev, ki so snemali dogajanje. Dobesedno ga je pokosila in mnogi so se že ustrašili, da se ponavlja zgodba iz minulih let, ko so varnostniki ali gledalci ob stezi že bili žrtve letečega kolesa. Na vso srečo se je to pot izteklo manj tragično. Snemalec je ostal pri zavesti, po prvem hitrem pregledu v medicinskem centru na dirkališču pa so ga odpeljali na opazovanje v bolnišnico v Koblenz, kjer so mu po prvih informacijah ugotovili zloma roke in ramena, odrgnine ter pretres možganov.

»To je bilo več kot nevarno, videli smo, kaj se je v preteklosti dogajalo, tako kolo te lahko zelo hitro tudi ubije. Govoriti, ali je treba še bolje zavarovati ljudi v boksih, je nesmiselno, poskrbeti je treba, da bodo kolesa dobro pritrjena na dirkalnike, pa bo vse v redu,« je ob tem povedal Niki Lauda. Kolo namreč tehta okoli 15 kilogramov, in če človeka zadane na nepravi način, se tragedija hitro zgodi. »Žal mi je za to, kar se je zgodilo, a dirkanje je nevarno, to vemo vsi, ki smo tam, saj vozimo in delujemo na zgornji meji zmogljivosti. Napake se hitro zgodijo, ko so v igri desetinke sekunde. K sreči ni bilo tragične poškodbe, po drugi strani pa lahko rečem, da smo zamudili lepo priložnost, da bi osvojili nove točke in dirko končali na stopničkah. A to nočno moro moram hitro prespati in se osredotočiti na naslednjo dirko,« je še povedal Mark Webber, pri katerem so posnetki pokazali, da ni napravil napake in prehitro speljal. Na koncu mu je uspelo potegniti še največ, saj se je tudi s pomočjo varnostnega avtomobila uvrstil na sedmo mesto.

V nadaljevanju dirke je počasi postajalo jasno, da bo to pot največji tekmec Sebastianu Vettlu ekipa Lotus, čeprav so pri Red Bullu, tako vodja ekipe Christian Horner, med največje favorite šteli tudi ekipo Ferrari. A oba Lotusova dirkača sta bila to pot hitra. »Vedno gremo le na zmago, to sem nekajkrat že povedal. A tokrat je bilo kar nekaj težav, ki so me dobro ovirale, med drugim je bila večji del steze prekinjena radijska povezava, jaz sem slišal vodstvo ekipe, oni pa mene ne. In to ravno zdaj, ko bi se imeli po radijski zvezi kaj pogovarjati. Če bi bilo na koncu še nekaj krogov, bi mi mogoče uspelo celo zmagati, a kljub drugačni strategiji to pot nismo bili kos Vettlu,« je povedal Kimi Räikkönen, ki je tako že 26. zapored prišel do točk. A niti Räikkönen niti Vettel se nista dotaknila še ene vroče teme, ki bo grela formulo 1 v prihodnjih tednih: vse bolj verjeten prestop Finca k rdečim bikom, saj imajo bolj konkurenčen dirkalnik in tudi manj finančnih težav kot Lotus. Pri Lotusu namreč le stežka plačujejo honorar Räikkönenu, zato je hotel predčasno odstopiti od pogodbe, a so ga uspeli pregovoriti, da bo sezono odpeljal do konca.

Tretje mesto pa je šlo drugemu dirkaču Lotusa, Francozu Romainu Grosjeanu, ki mu je med dirko celo bolje kazalo, a je na koncu moral priznati premoč hitrejšemu moštvenemu kolegu, ki je imel svoj dirkalnik obut v hitrejše pnevmatike: »Zadovoljen sem s tretjim mestom, čeprav mi je vmes celo kazalo, da se bom mogoče lahko potegoval za zmago. A Sebastian je bil vseeno prehiter, Kimi pa je bil na poti z boljšo strategijo, čeprav sem bil med dirko v nekaterih delih hitrejši od njega. A zadovoljen sem, da sva oba dirkača Lotusa lahko stopila na zmagovalni oder.« Četrti je bil Španec Fernando Alonso (Ferrari), ki nikakor ni mogel višje, saj mu to niso dopuščale pnevmatike, Brazilec Felipe Massa (Ferrari) pa dirke celo sploh ni končal, saj se je med dirko zavrtel s steze. Še večji poraženci pa so bili pri Mercedesu. Po odlični predstavi v Silverstonu se je spet pokazalo, da so visoke temperature za njih nerešljiva uganka, saj se pnevmatike takrat obnašajo nepredvidljivo. Hamilton, ki je tudi sicer slabo startal, in Nemec Nico Rosberg (Mercedes) sta se skozi celotno dirko borila s preslabim oprijemom, posebej Hamilton pa je bil precej kritičen do Pirellija: »Res ne razumem več, kaj naj rečem. O teh pnevmatikah dejansko ne morem povedati niti ene dobre besede. Ni mi jasno, kaj se je zgodilo s pnevmatikami, edina svetla točka te dirke je, da mi je uspelo osvojiti nekaj točk. A če dirko začneš z najboljšega startnega mesta, pričakuješ kaj več. Škoda je, ker smo trdo delali, a smo se potihoma bali, da se bo to zgodilo.«

Kar se je zgodilo z dirkalnikom Francoza Julesa Bianchija, pa sodi bolj v poglavje, saj ni res, pa je. V 24. krogu je namreč spektakularno eksplodiral njegov motor, gosta bela dimna zavesa je že tako precej ovirala dirkače, ki so vozili za njim. In ko je ustavil svoj dirkalnik ob stezi, ga je zajel ogenj, ki pa ga je s pomočjo vgrajenega gasilnega sistema hitro pogasil. A dirkalnik je bil parkiran na klancu, menjalnik je bil v prostem teku in varnostniki, ki so se ga kar nekako obotavljali umakniti, so bili prepozni. Dirkalnik se je premaknil in je samodejno zdrsnil nazaj na stezo v nasprotni smeri vožnje, jo prečkal in se ustavil, ko je trčil v napis ob stezi. Na vso srečo takrat ni mimo pripeljal noben drug dirkač. »Kaj takega v moji celi karieri še nisem videl, pa sem videl marsikaj. Bilo je smešno, a sočasno smrtno nevarno. Mogoče Bianchi zaradi požara ni mogel menjalnik pustiti v prestavi, ali pa ga je namenoma prestavil v prosti tek, da bi ga varnostniki lažje odmaknili s steze. Kakor koli že, dirkalnik je kljub vsemu treba dobro zavarovati, da se sam ne vozi po stezi,« je še dodal Niki Lauda.

Naslednja dirka bo na sporedu 28. julija v Budimpešti, potem pa si bo formula 1 privoščila skoraj mesec dni počitnic.