Kiparji, ki skulpture naredijo iz ledu, vedo, da si bodo postavili »spomenik« za kratek čas. Minljivost je druga značilnost ledu, a pri Volvu vedo, da tudi avtomobili niso večni. Zdaj še toliko bolj, kajti kitajsko lastništvo je načelo njihovo samozavest, ki pa se na srečo na kaže v skulpturah iz pločevine. Volvo V40 cross country je namreč tak primer: nenavaden, kot da bi bil narejen iz ledu, a tudi ne večen. Zadeve se danes spreminjajo prehitro, da bi avto imel čas, da iz ledu preraste v večen granit.

Volvo V40 je samosvoj avtomobil, ki ne more veljati za kakšen oblikovni ideal, a ima v sebi dovolj tistega, kar ga loči od tekmecev. Samo ime seveda nakazuje, da je zasnova mogoče nekoliko pusta, celo na trenutke dolgočasna, a zato se, v skladu s tradicijo, oddolži s tehniko. Ime cross country pa vas ne sme zavesti, saj je avtomobil v prvi vrsti »le« avtomobil za urejene ceste, na katerih se vseeno dobro počuti. Ta cross in country se pri V40 izraža v en centimeter višje nasajeni karoseriji, lakiranimi detajli in 17-palčnimi kolesi, ki ga naredijo še malce bolj agresivnega. To »križanje« značajev so Volvovi oblikovalci dobro ujeli, v notranjosti pa je zgodba tudi značilno volvovska: veliko gumbov, eden manjši od drugega, nešteto funkcij, prikazovalnikov, skratka ena sama neergonomska zmešnjava, ki zna voznika hitro ohladiti do te mere, da se vseh novotarij, ki jih sicer avtomobil premore, niti ne loti razumeti.

Zato pa bolje razume njegove siceršnje udobje, odličen samodejni menjalnik in soliden petvaljni dizelski motor s 130 kilovati (177 KM), pa tudi osnovne zmogljivosti ga ne morejo pustiti hladnega. Pa čeprav se ne ponaša s kakšnim štirikolesnim pogonom, saj je ta skulptura dejansko prej običajni cestni avtomobil kot kakšen terenec. A tudi malce več mu uspeva dobro izžarevati, ob tem pa ne pozablja na več kot spodobne lastnosti: 210 km/h končne hitrosti in 8,3 sekunde pospeška od nič do 100 km/h. Ob tem se na papirju zadovolji s 5,2 litra goriva na 100 kilometrov, na testu pa je avtomobil vseeno popil mnogo več – 8,2 litra. A ta 4,37 metra dolgi avtomobil, ki dejansko veliko udobja vseeno ponuja le na sprednjih dveh sedežih, pa tudi tukaj bi se kdo znal pritoževati nad utesnjenostjo, upraviči pričakovanja.

Seveda je temu in tudi genskemu zapisu avtomobila primerna tudi cena. Uganili ste: mojstrovine, ki ne trajajo dolgo ali pa trajajo večno, niso poceni. 35.201 evro za paket opreme summum ni malo denarja, posebej, ker za to dobite »le« kompaktni avtomobil s 335-litrskim prtljažnikom. A kdor ve, kaj hoče, in če je to malo več, bo tudi s takim ledenim »spomenikom« zadovoljen. Res pa je, da se tako hitro ne bo stopil in da bo vseeno trajal več kot le eno sezono.

Več fotografij na www.dnevnik.si