Prodaja vozil v EU še naprej pada
Zadnja dva tedna sta bila za evropske delniške trge polna vzponov in padcev. Povečana volatilnost je bila predvsem posledica pričakovanj vlagateljev glede prihodnjih dejanj centralnih bank. Ko je FED končno najavil, da bi lahko že letos prišlo do zniževanja nakupov obveznic, je trg zajela panika. Nemški DAX je v enem dnevu izgubil 3,3, francoski CAC pa 3,7 odstotka. Negativen vpliv je bilo čutiti tudi pri valutnem paru EURUSD, ki je v dveh dneh izgubil 1,8 odstotka. Nižja vrednost evra sicer ugodno vpliva na konkurenčnost evropskih izvoznikov, boljšo konkurenčnost pa Evropa močno potrebuje. Še naprej jo namreč pestijo slabi ekonomski podatki, kar se pozna tudi v prodaji osebnih vozil. Čeprav se je v aprilu prodaja vozil povečala za 1,8 odstotka, je v maju prišlo do ponovnega padca prodaje, in sicer za 6 odstotkov, kar je najslabše v zadnjih 20 letih. Letos je tako prodaja padla za sedem odstotkov. Pogled po posameznih proizvajalcih kaže, da so francoski in italijanski proizvajalci doživeli največji padec prodaje, medtem ko je azijskim znamkam uspelo pridobiti na tržnem deležu. Od evropskih proizvajalcev najbolje kaže Daimlerju, ki je povečal prodajo v maju za 0,7 odstotka in v letošnjem letu za 2,3 odstotka.
