Na Družbi za avtoceste v RS (Dars) so za STA tako ocenili, da zaradi insolventnosti avstrijskega gradbinca projekt ne bo ogrožen, saj je pretežna glavnina gradbenih del zaključena, Alpine pa opravlja le še zaključna dela. Zapleta se po drugi strani pri izbiri izvajalca elektrostrojnih del v predoru.

Gre sicer za enega največjih insolvenčnih postopkov v sodobni avstrijski zgodovini, poroča avstrijska tiskovna agencija APA. Sodeč po razpoložljivih podatkih predlaga vodstvo avstrijskega koncerna predlaga prisilno poravnavo, potem ko prostovoljna poravnava ni uspela. Lani je Alpine pridelal kar 450 milijonov evrov izgube.

Upnikom naj bi Alpine Bau ponujal 20-odstotno poplačilo terjatev v dveh letih, ob tem pa se zavezal h koreniti finančni in poslovni sanaciji.

Po prvih podatkih ima Alpine Bau ob 661 milijonih evrov premoženja za okoli 2,6 milijarde evrov obveznosti, tako da je prezadolženo za 1,9 milijarde evrov.

Alpine Bau zaposluje skoraj 6500 ljudi, celotna skupina pa ima doma in v tujini približno 15.000 zaposlenih, od tega približno 7500 v Avstriji. Poleg tega naj bi bilo s podjetjem posredno povezanih še okoli 7500 delovnih mest pri podizvajalcih in dobaviteljih.

Natančnih ocen, koliko ljudi bo moralo podjetje v okviru finančne in poslovne sanacije odpustiti, še ni, a govori se, da naj bi samo v Avstriji delo izgubilo od 2500 do 3500 ljudi.

Podjetje s sedežem v bližini Salzburga ima skoraj polstoletno zgodovino, leta 1964 pa je začelo z le 28 zaposlenimi. Leta 2006 je skupino prevzel španski mešani koncern FCC, ki je lani postal tudi 100-odstotni lastnik. V zadnjih sedmih letih naj bi FCC v Alpine Bau vložil približno 700 milijonov evrov.