Odraščajo pa ne le ljudje, temveč tudi avtomobili. Ničkolikorat smo tako že lahko slišali, da je določen avto z novo, spremenjeno generacijo odrasel, postal bolj zrel... Navadno, ni pa nujno, je vse skupaj vezano na izgubo »igrivosti«, drugačnosti, ki je avto zaznamovala v prejšnji generaciji, pa je z novo postal bolj »resen«. Predvsem zaradi tega, ker so želeli razvojniki na ta način pridobiti širši krog kupcev. Primerov na tem mestu ne bi naštevali, so pa bili nekateri pri tem bolj, drugi manj uspešni.

Precej dolgo odraščanje imata za seboj tudi japonska športna terenca subaru forester in toyota RAV4. Sploh prvi se je v dobrih 15 letih obstoja precej spreminjal in prehodil pot od nekakšnega karavanskega križanca do pravcatega srednje velikega športnega terenca. RAV4 pa je bil sploh prvi predstavnik svoje vrste avtomobilov, tistega razreda, ki je v zadnjem desetletju doživel izjemen razmah in v katerem je danes konkurenca tako izostrena kot v malo katerem drugem.

Številka, ki je obema skupna v več primerih, je štiri. Oba avtomobila sta namreč dolga dobre štiri metre in pol (forester meri 4,59, RAV4 pa 4,57 metra), oba, vsaj v testnih različicah, imata štirikolesni pogon, oba pa sta se svetu pred kratkim predstavila tudi v obliki 4. generacije. Pri tej je v primerjavi s prejšnjo vsaj na prvi pogled večje spremembe doživel predstavnik Toyote. Ta ima zdaj sprednjo masko oblikovano v slogu drugih aktualnih hišnih modelov, največjo novost pa predstavljajo prtljažna vrata, ki se zdaj ne odpirajo več krilno, temveč dvižno, na njih pa boste tudi zaman iskali rezervno kolo. Za običajnimi prtljažnimi vrati se skriva zares velik in lepo obdelan prostor, ki zmore prepeljati za 547 litrov prtljage, s podiranjem zadnjih sedežev pa celo 1746 litrov. Le za malenkost manj razkošen je na tem področju njen Subarujev tekmec, ki v osnovi pogoltne za 505 litrov prtljage (največ 1592 litrov), za razliko od toyote pa je z novo generacijo bržčas največjo spremembo doživel ne na prtljažnem, temveč motornem pokrovu. Na njem zdaj namreč ni več značilne ogromne reže za zajemanje zraka, pa tudi sicer je bil forester podvržen kar korenitim oblikovnim spremembam. Vse omenjene in še nekatere druge, predvsem v notranjosti, ki je še posebno pri RAV4 na neprimerno višji ravni od predhodnikove, pa so šle pri obeh v smeri »mehčanja« terenske podobe.

A brez skrbi – če si boste zaželeli terenske vožnje, vsaj tiste ne preveč zahtevne, ji bosta oba avtomobila s štirikolesnim pogonom še vedno zlahka kos. Še zlasti Subarujev »gozdar«, ki se na neurejenih cestiščih počuti za odtenek ali dva bolj domače, medtem ko je na urejenih asfaltiranih cestah manj udoben in preveč tresoč, pa tudi značilen zvok bokserskega 2-litrskega dizelskega motorja je v kabini včasih kar preveč slišen. Omenjeni motor sicer premore 147 konjskih moči (108 kilovatov) in foresterja v kombinaciji z dobrim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom do hitrosti 100 km/h požene v 10,2 sekunde ter doseže končnih 190 km/h. RAV4 je na drugi strani z urejenimi cestami bolj na ti, vožnja z njim je na avtocestah in v mestih udobnejša ter manj »zibajoča«, morda pa je k malce višji stopnji udobnosti pripomogel tudi 6-stopenjski samodejni menjalnik. Je pa res, da je njegov 2,2-litrski turbodizelski motor s 150 konji (110 kW), ki avto do stotice pospeši v 10 sekundah in doseže največ 185 km/h, v kombinaciji z omenjenim menjalnikom tudi kar občutno bolj potraten – medtem ko nam je forester na 100 kilometrov popil nekaj več kot osem litrov, je bila poraba pri RAV4 kar za slab liter višja.

Foresterja in RAV4 z odličnima dizelskima motorjema in visoko stopnjo opreme exclusive in executive Subaru in Toyota cenita na 39.990 in 39.900 evrov. Zelo podobna cena, ki nudi tudi zelo podobno veliko opreme. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si