Čeprav so dermatologi že dolgo časa vedeli, da se krema za sončenje dobro bojuje proti gubam, pa so strokovnjaki v študiji (ki si jo lahko preberete tukaj) prvič objavili dokaze, ki temelji na večletnem poskusu na ljudeh. Sodelovalo je 903 odraslih, mlajših od 55 let, ki so kremo redno (vsaj enkrat na dan) uporabljali štiri leta in pol. Pri njih se je, vsaj na zgornji strani dlani, pokazalo za kar 24 odstotkov manj gub kot pri ostalih.

Z rednim mazanjem do manj gub

»Že prej smo predvidevali, da krema za sončenje zavira nastajanje gub zaradi od sonca, po opravljeni raziskavi pa smo za to dobili še dokaze,« je zatrdila vodilna raziskovalka na projektu Adele Green z inštituta za zdravstveno raziskovanje v Queenslandu. Upa, da bodo ti podatki prepričali tudi skeptike, ki se ne menijo za dodatno zaščito pred soncem. »Če nekateri morda niso verjeli, da se lahko z rednim nanosom kreme ubranijo pred rakom kože, jih bo morda sedaj navdušilo dejstvo, da lahko upočasnijo staranje kože,« pravi Greenova.

Strokovnjaki sicer že več let opozarjajo na redno uporabo kreme za zaščito pred soncem, seveda pa to ni dovolj. Soncu se je vendarle treba izogibati v času, ko je to najmočnejše, dobro pa se je pred njim zavarovati tudi s kakovostnimi očali in pokrivali.

Mobilna aplikacija za zaščito pred soncem

15. junija praznujemo dan zaščite pred soncem, ki sta ga združenje slovenskih dermatovenerologov in podjetje Beiersdorf z blagovno znamko Eucerin letos posvetila otrokom. »Otroci potrebujejo vzgojo, tudi o obnašanju na soncu. V tej smeri je bilo narejenega že veliko, a vseeno opažamo, da mnogi otrokom s svojim ravnanjem niso zgled,« poudarja predsednica Združenja slovenskih dermatovenerologov Tanja Planinšek Ručigaj, dr. med., spec. derm. 

Po lanski izjemno odmevni predstavitvi mobilne aplikacije za zaščito pred soncem so se dermatologi letos posvetili njeni nadgradnji. Aplikacijo so poimenovali Na soncu in dodali nove vsebine, tako da zdaj na še preglednejši način posreduje podatke, kot so indeks UV, temperatura, lokacija, omogoča izbiro tipa kože in faktorja za zaščito: »Z željo po prilagoditvi aktivnemu načinu življenja smo dodali posebne profile za otroke, ki jih lahko starši ustvarijo, in tako del skrbi prepustijo sodobni tehnologiji,« poudarja vodja poslovne skupine Pharmacy pri Beiersdorf Slovenija Mojca Dobrovoljc. Mobilna aplikacija je brezplačno na voljo v App Storu in na Google marketu ter je v celoti plod domačega znanja strokovnjakov iz podjetja MediaClinic. »Ob tem je v aplikaciji za starše in otroke na voljo poučen kviz, skozi katerega spoznajo, kako se morajo obnašati na soncu in kako se pravilno zaščititi,« zaključuje Dobrovoljčeva.