Največji in najbolj eminenten gledališki festival pri nas, Borštnikovo srečanje, bo jeseni pod sloganom »Pičimo!« ponovno ponudil številne gledališke uprizoritve, pogovore ali strokovna srečanja. V središču zanimanja bo kot vselej tekmovalni program, ki bo obsegal deset predstav po izboru selektorja, gledališkega kritika in dramaturga Primoža Jesenka, ki iztekajočo se gledališko sezono vsaj v grobem ocenjuje kot manj presežno v primerjavi s predhodno.
Zavezujoče zgodbe
Jesenko, ki med drugim opaža, da se je večji del slovenske gledališke produkcije odzval na aktualno družbeno situacijo in položaj umetnika v njej, je tako v tekmovalni izbor odbral predstave, ki govorijo zavezujoče zgodbe. »V splošnem gre v deseterici izstopajočih predstav za projekte, ki na ravni vsebine stremijo k odkritju boljšega sveta; so predstave, ki artikulirajo težke stvari in resnično ostrino, pri tem pa ne ostajajo na površju refleksije človeške in družbene eksistence,« svojo izbiro, ki jo je opravil po ogledu 115 predstav, opiše selektor.
Največ presežkov je našel v repertoarju SNG Drama Ljubljana, ki ga je začrtal Eduard Miler, saj bo to gledališče v boju za festivalske nagrade tekmovalo s kar štirimi predstavami. Sicer pa Jesenko ob koncu sezone ni mogel spregledati zdesetkanosti odrske produkcije, nastajajoče zunaj gledaliških hiš, ter paradoksa, da si predstave izrazitih avtorjev lahko privoščijo zelo omejeno postprodukcijo.
V čigave roke bodo romale nagrade, bo odločala petčlanska žirija, ki jo bodo sestavljali dramaturginja in kritičarka Barbara Orel, kritičarka in kustodinja Tea Rogelj, kritičarka in urednica Petra Vidali, pomočnik umetniškega direktorja Narodnega gledališča iz Varšave ter dramaturg in prevajalec Tomasz Kubikowski ter umetniški direktor Narodnega gledališča iz Splita, dramatik in kritik Jasen Boko. Silva Čušin, Jernej Lorenci, Dušan Mlakar, Alja Predan in Ivo Svetina pa bodo odločali o tem, kdo si bo nadel Borštnikov prstan, najprestižnejšo nagrado za igralske dosežke. Po tem, ko ga je lani prejel Igor Samobor, bo tokrat po pravilih pripadel eni izmed njegovih ženskih kolegic.
Manj tuje produkcije
Spremljevalni program je Primož Jesenko sestavil v tandemu z direktorico festivala, Aljo Predan, vanj pa sta uvrstila osem svojevrstnih predstav. Predanova je poleg tega oblikovala še Showcase, izbor domačih predstav, ki je namenjen mednarodni strokovni javnosti in tujim gledališkim kritikom. Tokrat ga bo tvorilo sedem predstav iz tekmovalnega in dve uprizoritvi iz spremljevalnega programa.
Spregledati ne gre tudi mednarodnega programa Mostovi, ki bo ponudil nekonvencionalne predstave iz držav srednje in vzhodne Evrope. »Mednarodni program je letos nekoliko okrnjen, a bomo kljub vsemu gostili dve zveneči režiserski imeni, to sta Ivo van Hove in Oskaras Koršunovas, in videli predstave iz Madžarske, Litve in Hrvaške, v fokusu pa bosta nizozemska dramatika in gledališče. Ob tej priložnosti bo izšla knjiga s slovenskimi prevodi nizozemskih dram, študentje pa bodo pripravili bralne uprizoritve,« tuji programski odsek opiše Predanova.
Poleg naštetega se bodo v času festivala zvrstili še štirje simpoziji – izvedena bo enodnevna mednarodna konferenca o gledaliških arhivih, potekal bo pogovor o prevajanju Shakespeara, razpravljajo se bo o konceptualnih in terminoloških zagatah, s katerimi se spopadata sodobni slovenski uprizoritveni teorija in praksa, beseda bo tekla tudi o medijih in kulturi. Na ogled bosta tudi dve razstavi. sk