»Vsak ljubitelj rastlin in pridelovalec si želi pridelati domačo zdravo hrano na svojem vrtu in vzgajati rastline v domačem okolju brez uporabe agrokemikalij. Trend in naša naloga je prav gotovo razstrupljanje okolja v katerem živimo in ustvarjanje naravnega okolja,« ljudi nagovarjajo v podjetju Homeogarden, ki je eden od petih finalistov tekmovanja. Podjetje se namreč ukvarja z razvojem inovativnih rešitev uporabnikom zagotavlja enostavne, naravne, varne in učinkovite izdelke za oskrbo rastlin. Ustanovitelj podjetja Aleš Pfeifer se je s homeopatsko oskrbo rastlin prvič srečal pred dobrimi štirimi leti. »Gre za pristop ki je v svetu poznan že kar nekaj časa, svojo komercializacijo pa je doživel predvsem v zadnjih treh letih na razvitih evropskih trgih, kot so Nemčija, Avstrija in Švica. Glede na izkušnje in poznavanje trendov in panoge, v kateri delujem že nekaj časa, sem v pristopu, ki se od uveljavljenih pristopov loči predvsem po svoji prijaznosti do okolja in narave, videl rešitev, ki bo učinkovita in sprejemljiva za potrošnike ki postajajo vse bolj ekološko osveščeni in posledično vse manj naklonjeni uporabi kemičnih sredstev za reševanje različnih težav na rastlinah,« pravi podjetnik, njegovim predvidevanjem pa so ob predstavitvi njihovih izdelkov na slovenskem trgu pritrdili tako odzivi trgovcev kot tudi potrošnikov, saj so oboji presegli vsa pričakovanja podjetja že pred sezono.

Okrepijo odpornost rastline

Izdelki HomeOgarden se uporabljajo za reševanje številnih problemov, ki se pojavljajo na rastlinah, pravi Pfeifer. Za razliko od večine obstoječih pripravkov na trgu, ki v svojem bistvu delujejo neposredno na problem, denimo na bolezen ali škodljivca, namreč izdelki HomeOgarden delujejo na rastlino tako, da povečujejo njeno odpornost in imunost na številne negativne učinke iz okolja.

»Bistvena razlika je torej že v samem pristopu k problemu, predvsem pa v dejstvu da izdelki Homeogarden ne spreminjajo biotske raznolikosti v vrtu in nimajo negativnih učinkov na okolje in zdravje ljudi,« pojasnjuje Pfeifer, ki je na blagovne police postavil tri skupine homeopatskih pripravkov za rastline. Prva skupina temelji na potenciranih izvlečkih iz rastlin in naravnih mineralov, ki v pravilnem dodajanju rastlinam vplivajo na njihovo splošno odpornost in posredno na spodbujanje rasti in razvoja, v drugi skupini so pripravki, ki krepijo rastline in s tem povečujejo odpornost rastlin pred številnimi boleznimi in škodljivci, tretjo skupino pa zastopajo tako imenovani specialni pripravki, s katerimi rešujejo specifične probleme, ki se pojavljajo pri rasti rastlin. Z njimi denimo povečujejo uspešnost presajanja rastlin in krepitev koreninskega sistema, je dejal Pfeifer, ki je pri razvoju izdelkov sodeloval z domačimi in tujimi strokovnjaki. Poleg razvoja in trženja okolju prijaznih rešitev za oskrbo rastlin, je pomembna naloga podjetja tudi ozaveščanje ljudi, o škodljivosti uporabe kemičnih sredstev ter vzpodbujanje poznavanja uporabe okolju prijaznih izdelkov in tehnologij.

V podjetju si od uvrstitve v finale tekmovanja Start:up leta obetajo predvsem večjo medijsko prepoznavnost in morda kakšna odprta vrata več, pravijo.

»Glede na to, da smo mlado podjetje in smo letošnjo sezono tržišču tudi prestavili novo blagovno znamko, je vsako dodatno pojavljanje v medijih več kot dobrodošlo,« je dodal Pfeifer, ki na kakšne večje ovire v slovenskem poslovnem okolju za zdaj še ni naletel, se mu pa zdi, da je največji problem splošno stanje v slovenskem gospodarstvu.

»Predvsem je problem, da je v trenutnih razmerah izredno težko priti do financiranja perspektivnih projektov. V zadnjih letih je precej dobro zaživelo okolje startupov, kar zagotovo pozitivno vpliva na to, da marsikatera dobra ideja doživi svojo komercializacijo, bi pa bilo mogoče narediti še precej več, predvsem glede zagotavljanja denarja za zagon projektov,« poudarja direktor podjetja HomeOgarden.

Na nove trge tudi z večjo ekipo

Njihovi načrti za prihodnost po Pfeiferjevih besedah vključujejo predvsem gradnjo zaupanja uporabnikov v njihovo blagovno znamko doma in v tujini. Že prihodnje letos si namreč obetajo prodor nekaj evropskih tržišč, o čemer se že dogovarjajo s tujimi partnerji, še naprej pa bodo precej sredstev in časa usmerjali v nadaljnji razvoj novih inovativnih izdelkov in rešitev, je dejal Pfeifer.

Na vprašanje, ali bodo za to iskali tudi sredstva tveganega kapitala, pa je odgovoril, da investicije v tej obliki trenutno ne bodo iskali, saj so se za pomoč pri financiranju obrnili na matično banko in Slovenski podjetniški sklad, in prepričani so, da bodo z njihovo pomočjo kljub zaostrenim razmeram na trgu sposobni zagotoviti financiranje rasti podjetja in posledično tudi odpiranje novih delovnih mest.