Ime octavia ima dolgo zgodovino tudi v avtomobilski industriji. Škoda ga je prvič uporabila januarja 1959 za svoj osmi avtomobil po vrsti. Octavio so sprva proizvajali do leta 1971, ponovno pa so jo obudili leta 1996, ko je na trg prišla octavia, kot jo poznamo sedaj. Letos je na slovenske ceste zapeljala že tretja generacija, ki ponuja precej atributov za ugodno ceno.

Veliko prostora tu, veliko prostora tam, veliko prostora povsod! Če se boste v novi škodi octavii peljali še s tako doslednim pikolovcem, ki bo morda imel kaj pripomniti glede na pogled malce dolgočasne notranjosti ali pa slabše odzivnosti 1,2-litrskega štirivaljnika v klanec, se ta zagotovo ne bo obregnil nad prostornostjo. Že vrata se odpirajo tako na široko, da se v octavio spravi vsak nerodnež, še večje razkošje s prostorom pa ponuja prtljažnik, pri katerem se vrata odpirajo izredno visoko, zato je nalaganje zelo priročno. Prtljažnik pogoltne 590 litrov, ob podrti drugi klopi, ki je deljiva v razmerju 60:40, pa 1580 litrov. Tisti, ki so malce manjše rasti, si lahko na takšni površini uredijo prostor za spanje, če se denimo odpravijo na taborjenje.

Nova octavia meri v dolžino 4,66 metra, kar je deset centimetrov več v primerjavi z drugo generacijo, v širino 1,18 metra in v višino 1,46 metra. Tudi največji vozniki bodo imeli obilo prostora za noge in za glavo, enako velja za druge potnike. K udobnosti precej pripomorejo sedeži, na katere se potnik takoj privadi. Na visoki ravni je tudi ergonomija voznika, ki se z volanom in drugimi tipali spoprijatelji že po nekaj prevoženih metrih.

Testno različico poganja štirivaljni bencinski motor, ki ima vpreženih 105 konjev (77 kW). Moč se razporeja ročno prek šestih prestav, ki tečejo gladko in kratko. Vožnja je natančna in uglajena ter povsem primerljiva z bistveno dražjimi limuzinami nemškega porekla. Motor pri tej moči razumljivo ne more ponuditi eksplozivnih užitkov. Nova octavia do prvih stotih kilometrov na uro požene v 10,3 sekunde, končno hitrost pa doseže pri 196 kilometrih na uro.

Kljub velikosti ima avtomobil ugodno porabo goriva. Škoda obljublja 4,9 litra porabe, pri nas pa je potovalni računalnik prikazal 6,5 litra. Z malce varčnejšo vožnjo se lahko spustite pod mejo šestih litrov. Rezervoar sprejme 50 litrov bencinskega goriva.

Osnovni model škode octavie 1,2 TSI ambition stane 16.990 evrov, za kar dobite obilo serijske opreme (ESC, ABS, aluminijasta platišča, dvopodročna klimatska naprava, potovalni računalnik, daljinsko zaklepanje, po višini nastavljiva sprednja sedeža, set za popravilo pnevmatike…). Testna različica je imela v dodatni opremi med drugim še avtoradio bolero, komplet mrež v prtljažnem prostoru, rezervno kolo, paket »light assistant« in sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, kar je končno ceno postavilo na 17.685 evrov.

P. S.: Ni dvoma, tudi nova octavia si zasluži spoštovanje, enako kot tista izpred več kot dva tisoč let.

Tehnični podatki in več fotografij na www.dnevnik.si