Stari Grki so sloveli kot sposobni filozofi in misleci. Iz njihovih idej se je razvilo veliko, a vseeno ostaja nekaj vprašanj, ki jih tudi Anaksimander, Sokrat, Pitagora ali Plutarh ne bi mogli rešiti. Recimo, kaj bolje tekne, vanilijev ali čokoladni sladoled? Hruška ali jabolko? Je lepše črno ali belo?

Šalo na stran, obstajajo dileme, ki nikoli ne bodo našle odgovora. Ali pa bodo nanj odgovorili z novim vprašanjem. Kar je največja nadloga. A kaj, ko nas dejansko v to silijo drugi. Nekoč je bil svet avtomobilizma bolj enostaven. Bilo je na voljo, kar je bilo, vsak je bil zadovoljen s tistim, kar je lahko dobil, ne tistim, kar si je želel. Želje danes skorajda nimajo več meja, še največja je v denarnici. A tudi za to imajo pri Fordu zdravilo, in to dvojno. Imenujeta se C-max in focus karavan, oba z enolitrskim turbobencinskim motorjem serije ecoboost, ki presenetita v vseh pogledih. Zato je dejansko filozofsko vprašanje ostalo neodgovorjeno: klasični karavan ali klasični enoprostorec?

Začnimo pri enoprostorcu C-maxu. V krajši različici ponuja veliko, od udobja do prostornosti. Na 4,38 metra dolžine so oblikovalci uspeli spraviti zelo razumen avto, ki je prepoln zanimivih detajlov, saj premore med drugim 471-litrski prtljažnik, ki ne pusti hladnega nobenega družinskega člana. Tem, družinam namreč, je avtomobil tudi namenjen, nekoliko visoko sedenje pa ga naredi za še večjega favorita tudi pri tistih, ki se ne želijo plaziti po tleh, da bi prišli v avtomobil ali iz njega. Focus karavan je v primerjavi tisti, ki skrbi za večjo bližino do matere zemlje. Oblikovno je to čistokrvni ford, z nekaj domišljije bi mu lahko rekli, da je pomanjšan mondeo, kar mu lahko štejemo le v dobro. Oba, tako C-max kot focus, takoj »sedeta« vozniku v roko in v dušo, položaj za volanom je v focusu nekoliko drugačen, a voznik se nad njim ne more pritoževati. Focus je nekaj daljši, saj meri v dolžino 4,55 metra, zato je tudi njegov prtljažnik za malenkost večji (490 litrov), a kljub vsemu je sedenje na zadnjih sedežih udobno. Mogoče je v C-maxu za odtenek bolj, in če imate nekoliko starejše otroke, se bodo v njem vseeno bolje počutili.

Nekoliko višje sedenje v C-maxu seveda prav pride tudi tistim, ki veliko dajo na bolj udobno vstopanje in izstopanje, pri obeh vozilih pa je ergonomija zgledna in primerna segmentu. Oba delujeta lahkotno in enostavno za upravljanje, pri čemer je focus za malenkost bolj domač za upravljanje. Kar niti ni presenetljivo, saj je udobje med vožnjo posebej v focusu na ravni kakšnega večjega avtomobila. Dejansko je karavanska različica pravi mali prostorski čudež. Seveda ne en ne drugi ne bi tako begala filozofov, če ju ne bi poganjal motor, ki bi pri nakupu skorajda moral priti v najožji izbor. Enolitrski trivaljnik z 92 kilovati oziroma 125 konji je enak v obeh vozilih, njegov značilni grgrajoči zvok le sem ter tja pride do potniške kabine, zato pa prepriča z zmogljivostmi, ki jih od tako velikega motorja skorajda ne bi pričakovali. Serija ecoboost je namreč odličen recept, kako vsaj delno odgovoriti na zgoraj zastavljeno filozofsko vprašanje. V obeh avtomobilih je motor lepo odziven, z mirnim delovanjem, odlično se ujema s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki je natančen in uglajen, C-maxa pa do stotice pospeši za desetinko hitreje (11,5:11,4 sekunde), medtem ko višjo končno hitrost doseže focus (193:187 km/h). Je pa C-max vsaj na testu plačal ceno višje karoserije in se z ecoboostom ni izkazal za varčnega, saj smo pričakovali manj od 8,5 litra testnega povprečja. V focusu je bila poraba kljub večji živahnosti bolj ugodnih, a še vedno visokih 7,8 litra.

A tudi to gre vzeti kot zgolj filozofsko vprašanje, saj se veliko stvari razjasni pri ceni. Ne pozabimo, oba sta bila na voljo z bogatim paketom titanium, zatorej je njuna cena več kot omembe vredna. Po rednem ceniku je sicer C-max za okoli 800 evrov dražji (21.040 evrov, focus karavan 20.260), toda pri Fordu ponujajo popuste, ki jih navajajo kar v ceniku. Redni tako ceno C-maxa zmanjša na 17.490 evrov, ceno za focusa karavana pa na 16.860 evrov. Razlika sicer ostaja podobna, a pri končnem znesku bi se vsi grški filozofi le nasmehnili. In bili veseli, da kakšno vprašanje le ni enostavno rešljivo.