Čeprav je imunski sistem in njegovo delovanje vezano na ljudi in živali, bi ga v prenesenem pomenu lahko prepoznali tudi pri nekaterih predstavnikih nežive narave. Ko naš osebni računalnik napade virus in deluje z omejenimi zmogljivostmi, bi tako brez težav lahko dejali, da ima oslabljen imunski sistem. Podobno velja tudi za avtomobile – tudi ti nam na neprijazen način pokažejo, ko je njihov imunski sistem na preizkušnji, je pa res, da nas predvsem v zadnjem času z novejšimi modeli na to znajo opozoriti z različnimi »lučkami« in drugimi signali, ki nam povedo, kaj je z njimi narobe.

Če bi imunski sistem želeli zapisati s kratico, bi ga lahko označili z IS, prav tako, kot je ime tudi znanemu Lexusovemu avtomobilu. In glede na vrsto nagrad in priznanj, ki jih je ta v minulih letih prejel predvsem zaradi svoje vzdržljivosti in zanesljivosti, je povsem na mestu ugotovitev, da ima IS izredno močan IS. A IS-ov IS bo kmalu še močnejši, saj bo Lexus v kratkem, avgusta tudi v Sloveniji, na ceste poslal tretjo generacijo omenjenega modela, ki je, tako kot se za novinca spodobi, večja, lepša, varčnejša, udobnejša in okolju prijaznejša različica zdaj že prejšnje generacije.

V merski enoti označena prva točka pomeni, da je IS v dolžino zrasel za osem centimetrov (zdaj meri 4,66 metra), od teh pa jih gre kar sedem na račun podaljšane medosne razdalje, ki zdaj znaša 2,8 metra. Že iz tega je mogoče sklepati, da je prostora v potniški kabini kar občutno več, za dodatne milimetre pa so Lexusovi inženirji poskrbeli še s številnimi drugimi prijemi. Vse skupaj se pošteno pozna predvsem za volanom, saj imajo tudi visokorasli vozniki zdaj v vse smeri in za vse okončine več kot dovolj prostora, o občutku utesnjenosti ni ne duha ne sluha in človek se v vozilu zelo hitro počuti zelo domače. Ta občutek še okrepi urejen in enostaven delovni prostor, z znano Lexusovo »miško« za upravljanje večine nastavitev, kakovostni materiali in izjemno natančna izdelava. Skratka, pravi prestižni občutki, kot se za to znamko tudi spodobi.

Se pa za Lexus spodobi še nekaj – to je hibridna tehnologija, ki je z nobeno drugo znamko ne moremo povezati tako tesno kot ravno z Lexusom. O tem priča tudi podatek, da v zahodni Evropi delež prodanih hibridnih Lexusovih avtomobilov znaša kar 89 odstotkov celotne prodaje znamke. Pri novem IS pa so šli še korak dlje, saj bo avtomobil na številnih trgih naprodaj zgolj v hibridni različici, pri kateri skupna moč 2,5-litrskega bencinskega in električnega motorja znaša 223 konjev (164 kW). Kjer trg to zahteva, bo IS sicer na voljo tudi v zgolj bencinski različici z 2,5-litrskim 6-valjnim motorjem z 208 KM (153 kW), medtem ko so dizlu dokončno in odločno pomahali v slovo (o tem več v pogovoru). Tudi sami moramo priznati, da je hibridne avtomobile z vsako generacijo večji užitek voziti, novi IS pa se pri tem še posebno izkaže, za kar poleg vsega poskrbi tudi odlično vzmetenje, pa tudi samodejni menjalnik E-CVT je vedno boljši in manj moteč. Le obljubljeni porabi (4,3 litra) se nam na prvih testnih vožnjah v okolici Dunaju ni uspelo preveč približati in se je konstantno gibala vsaj dva litra nad omenjeno številko. Kar pa vsaj deloma lahko opravičimo z omenjenimi užitki in posledično »težjo nogo«...

Od novega lexusa IS si veliko obetajo tudi pri nas, saj naj bi ta predstavljal nov začetek za to japonsko znamko. Kako uspešen bo v praksi, pa bodo odgovor dali kupci, ki jim bodo cene sporočili julija, ko bo avtomobil že mogoče tudi naročiti. Nemška cena je 36.700 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si