A pojavi se tudi strah. Kaj, če bo vse uničeno in umorjeno? V zraku so izpušni plini, koncentracija ogljikovega dioksida neobvladljivo narašča, črni naftni madeži sejejo smrt. Neprečiščene odplake mest in industrije, ki se po ceveh pretakajo do odprtega morja, jemljejo morju kisik. To lahko vodi do prekomernega odmiranja, gnijočih vod in neobvladljivega širjenja smradu. Vse je lahko uničeno. Kako smo lahko tako slepi, mi, ki obvladujemo vse druge, mi, ki imamo dušo, mi, ki letimo v vesolje?
Za reševanje velikih oceanov in morij je posameznik kot kapljica v morje. S številnimi majhnimi, premišljenimi, oceanom naklonjenimi dejanji pa lahko naredimo premik v svojih glavah in dejanjih.
Začela bom pri sebi. Ločujem odpadke in se izobražujem o okoljskih problemih. Ko bom odrasla, si želim postati naravovarstvenica. Slišim klic narave, zaznavam njene bolečine, želim biti njen varuh. Nekoč, ko bom vplivna, bi rada bolj zaščitila naravo. Začela bi s termoelektrarnami, čeprav mi starši pravijo, da dim iz njih ni strupen, da je prečiščen, a jaz tega ne verjamem. Nadaljevala bi z odplakami. Odplake bi se prečistile v čistilnih napravah, preden bi se izlile v reke, morja ali oceane. Tudi avtomobili in druga motorna vozila bi bila bolj energijsko varčna in manj škodljiva okolju.
Vse premalokrat se zavemo, da Zemlja ni zgolj naša. Stoletja nazaj so ljudstva bolj povezano in spoštljivo živela z naravo. Predala so nam neokrnjeno Zemljo, mi pa nimamo spoštovanja do nje in jo uničujemo. Zemlja ni naša last!
Kaj bo z rodovi, ki še prihajajo? Ali bodo še poznali gozd, ptice, živali, vodovja? Ali bodo živeli zgolj v betonskih zgradbah, podoba današnjega sveta pa bo v njihovem svetu znanstvena fantastika, želja, sanje. Morje pozna svojo zgodbo, svojo zgodovino. V njem se je začelo prvo življenje, naj se v njem ne konča.
* Tjaša Dolinšek, Griže, je učenka 9. razreda OŠ Griže. Njen prispevek »Skupaj zaščitimo ocean« je bil izbran kot zmagovalni esej natečaja, ki je potekal pod istim imenom in so ga razpisali Morska biološka postaja Nacionalnega inštituta za biologijo v sodelovanju s Slovensko nacionalno komisijo za UNESCO ter Slovenskim nacionalnim odborom Medvladne oceanografske komisije (sodelujejo lahko UNESCO pridružene šole in vrtci).