Biti drugačen je dobro, v današnjih težkih avtomobilskih časih še toliko bolj. Kajti le tako lahko štirikolesnik pade v oči potencialnemu kupcu, ki v poplavi pločevine išče uporabnost in kanček drugačnosti, individualnosti. Da se vsaj malo razlikuje od norega sveta okoli njega.

Oblikovalci pri Fiatu in Citroënu vedo, o čem govorimo, tehniki in inženirji seveda tudi. Otroka dveh avtomobilskih tovarn imata sicer zelo različni imeni, a naj bi bila navsezadnje iz enake, če ne vsaj podobne družine. Oba namreč sodita v segment priljubljenih kompaktnih enoprostorcev, ki se odlično znajdejo tako v mestnem prometu kot na avtocesti, ponujajo pa visoko in prostorno ter zračno notranjost in ravno prav prtljažnega prostora za vsakodnevne potrebe. Fiat 500L je novinec v tem segmentu, s koreninami in geni bolj znanega manjšega 500 trka na čustva tistih, ki si želijo drugačnost. Je oblikovno nekoliko zahtevnejši, saj potrebuje povprečni opazovalec nekaj časa, da se nanj privadi, v notranjosti je tega italijanskega šarma še več.

Po drugi strani je C3 picasso več kot zadetek v črno. Že pri predstavitvi smo ugotavljali, da je to avtomobil, ki kljub svoji škatlasti obliki premore toliko detajlov, da ga naredijo več kot prijetnega sopotnika na cesti. Razigrano značilna Citroënova duša se nadaljuje v notranjosti, kjer pa je, v nasprotju s 500L, nekoliko bolj urejen in, če hočete, ravno prav drugačen, da se človeku takoj priljubi. Dimenzijsko sta si avtomobila več kot podobna, fiat je s 4,15 metra dolžine malenkost daljši od C3 (4,10 metra), a je z 1,67 metra višine tudi malce višji (C3 meri 1,63 metra), vseeno pa deluje C3 nekoliko bolj zračno. Pri prtljažnih litrih, ki so tudi v tem segmentu več kot pomemben dejavnik, sta si dokaj blizu: 500L premore 343 osnovnih litrov, C3 picasso pa je s 358 litri še bolj radodaren. Jasno je, da čudežev ne gre pričakovati, pa naj bosta oba še tako pripravna.

Armaturna plošča je v obeh vozilih polna zanimivih detajlov, do uporabnika pa je vseeno bolj prijazna v citroënu. A v notranjosti naletimo tudi na največjo grajo, ki so jo avtomobil lahko prisluži: sedenje in posledično udobje za volanom. Čeprav ne prvi ne drugi ne slovita kot nekakšna vzornika v tem poglavju, smo v C3 picassu zelo hitro našli optimalni položaj, tako da nas celo predolgi hodi prestavne ročice niso več motili. V fiatu 500L pa je zgodba žal drugačna. Nikakor nam ni uspelo najti pravega položaja za volanom, pa nismo bili edini, ki bi s tem imeli težave. Škoda, kajti vse drugo je v fiatu dobro in prijazno do uporabnika.

Vključno z motorjem. Sicer je bil testni 500L šibkejši, njegov 1,3-litrski dizelski motor zmore 62 kilovatov (85 konjev), kar je precej manj kot pri testnem picassu (ta je zmogel 84 kW oziroma 115 KM), a je s tem, kar je imel na voljo, presenetljivo dobro shajal. Motor se dobro odziva na voznikove ukaze, prenos na prednji kolesi je prek petstopenjskega ročnega menjalnika in je precej živahen, zaradi česar s tem fiatom na cestah ne boste nikomur v napoto (maksimalna hitrost je 165 km/h, pospešek do stotice 14,9 sekunde). Pa še varčno boste na poti, šest litrov porabe je spodbudna številka. C3 picasso je že na papirju bolje opremljen z motornimi konjiči, v praksi je to vidno in občutno (184 km/h, 10, 9 s), a ne tako zelo, kot bi pričakovali. Tudi njegov 1,6-litrski motor (v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom) je ena od svetlih strani tega avtomobila, poraba 6,3 litra pa je glede na vse, kar ponuja in zmore, prav tako zgledna. Kajti biti drugačen ne pomeni nujno, da si komu v napoto, ravno nasprotno. Oba delujeta dovolj živahno in varčno, s čimer znata presenetiti marsikaterega soudeleženca v prometu.

Z opremo je tako, da sta oba ponujala tisto, kar avtomobil mora imeti, in še malce več. Od varnostnih (zračne blazine in zavese, ABS, ESP...) do udobnostnih pritiklin (samodejna klima, električni pomik stekel in zunanjih ogledal, radio z mp3, tempomat, potovalni računalnik...). Za fiat 500L 1,3 multijet lounge je tako treba odšteti 18.890 evrov, citroën C3 picasso HDi exclusive stane 21.610 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si