Človek nima kril, a leti. Nima več kot dve nogi, a se premika hitreje kot kadar koli prej. Po zaslugi letala ali motorja z notranjim izgorevanjem. Pri prvem je stvar užitka tudi stvar denarja. Pri drugem pa pride do izraza le še užitek, denar je namreč glede na to, kaj dobite, drugotnega pomena.

Začnimo tole zgodbo s šalo. Častnik reče vojaku, naj mu pove eno stvar, ki leti. »Krokodil,« kot iz topa izstreli vojak. »Kje pa si to slišal?« vpraša častnik. »Povedal mi je komandant vojašnice,« strumno odgovori vojak. Podrejeni častnik za trenutek obmolkne in doda: »Dobro, če je povedal komandant vojašnice, bo že držalo, krokodil leti. Ampak zelo zelo nizko.« Torej tudi clio leti. Čeprav nizko, na vso srečo.

Začnimo pri bolj »ljudskem« športniku, cliu GT. Že osnova, torej nova generacija clia, je več kot dober začetek, saj so Francozi postavili na kolesa pravo malo uporabno umetniško delo. Oblikovno navdušuje od prvega trenutka, tehnično pa tudi, saj so po tem renaultovci tudi znani. Če so dolga leta s pospešenim tempom razvijali dizelske motorje, so se zdaj vrgli v njihove bencinske brate, ki jim z novimi tehnologijami vedno znova vdihnejo nekaj več življenja. »Renault ima dolgo tradicijo v dirkaškem športu pa tudi s športnimi avtomobili na splošno. Oba nova clia sta torej nastala na osnovi bogatih izkušenj, a z mislijo na vsakodnevno uporabnost. RS je seveda vrh ponudbe in ga odlikuje najboljša tehnika, GT pa je, če se izrazim malce drugače, športnik za vsak dan. In vrh ponudbe pri serijski opremi, zato bo na voljo tudi v karavanski različici,« je povedal David Črnivec, produktni vodja segmenta B pri Renaultu Slovenija.

GT je torej precej ljudski mali športnik, ki ga poganja 1,2-litrski bencinski turbomotor serije TCe in zmore 88 kilovatov (120 konjev). Na prvi pogled to ni tako veliko, a 190 Nm navora in predvsem teža avtomobila 1,1 tone obetajo več. Na papirju Renault navaja najvišjo hitrost 199 kilometrov na uro in pospešek do 100 kilometrov na uro v 9,9 sekunde. Odlikujejo ga seveda bogata oprema in zunanji lepotni dodatki, od 17-palčnih platišč dalje, na voljo je tudi v značilni malteško modri Renaultovi barvi, ki je niso zaman poimenovali gordini. Njegov motor ni posebno spremenjen, a se avtomobilu zelo poda, z novim motorjem in spremembami na njem pa jim je uspelo porabo znižati za 15 do 20 odstotkov. Več kot dobrodošel je menjalnik EDC z dvojno sklopko, ki naredi vožnjo v tem avtomobilu še bolj zanimivo.

Če je tehnika pri tem cliu znana in je že do zdaj znala prepričati, so velik korak naprej naredili pri še bolj čistokrvnem športniku, cliu RS. Mali strupeni poskočnež namreč ponuja tisto, kar naj bi avtomobil njegovega kova ponujal: največ možnega adrenalina za več kot sprejemljiv denar. Kajti RS lahko ponudi res veliko. »Novi RS je še hitrejši na stezi oziroma dirkališču in še bolj uporaben v vsakdanjem prometu,« poudarja Črnivec, »konkurenca je namreč ostra, zato moramo kupce prepričati še z neko dodano vrednostjo.« Seveda je novi clio RS korak naprej v primerjavi s predhodnikom, poganja ga 1,6-litrski turbo motor, ki zmore 147 kilovatov (200 KM) in 240 Nm navora. A bolj kot navor prepričata njegova odzivnost in dejstvo, da se moč na pogonski kolesi prenaša prek menjalnika EDC. Voznik lahko izbira med dvema vrstama nastavitve podvozja, elektronska blokada diferenciala pa pomaga k še bolj dinamičnemu in predvsem učinkovitemu speljevanju. Do hitrosti 100 kilometrov na uro tako novi RS pospeši v 6,7 sekunde in doseže največjo hitrost 225 kilometrov na uro.

Poleg tehnike so se pri novem cliu RS inženirji in oblikovalci posvetili tudi nekaterim oblikovnim podrobnostim, denimo novim lučem, avtomobil ima dvojno izpušno cev, zadnji difuzor pa optimalno odvaja zrak izpod avtomobila ter s tem še dodatno »prisesa« avtomobil k podlagi. Z nastavitvami elektronike lahko voznik uravnava hitrost predstavljanja, vklaplja ali izklaplja elektronska pomagala, v menjalniku pa je nameščena opcija, da lahko ob daljšem držanju ročice ob volanu menjalnik samodejno preskoči prestave pri prestavljanju navzdol. RS-monitor je zaslon, na katerem voznik spremlja celo vrsto podatkov o vozilu, športni navdušenci pa dobijo občutek, da sedijo v pravem dirkalniku, saj lahko spremljajo celo vrsto telemetrijskih podatkov. Za še bolj športno počutje skrbi sistem RS-soundpipe, ki na sesalnemu sistemu motorja vpliva, da se v potniški kabini avtomobil oglaša še bolj agresivno. Ali pa vsaj drugače. Kupec lahko izbira med dvema vrstama podvozja, za doplačilo je na voljo tudi podvozje cup, ki je 3 milimetre nižje in za 15 odstotkov bolj togo.

Clia RS sedanje in prejšnje generacije je težko primerjati, a če naštejemo le nekaj najbolj značilnih lastnosti, si boste hitro ustvarili sliko, kaj pomeni nova tehnologija v tem segmentu. Novi RS je za okoli 40 kilogramov lažji, po tovarniških podatkih pa porabi kar za dva litra goriva manj na 100 kilometrov (6,3 v primerjavi s prejšnjimi 8,3 litra). Hitrost je pri obeh enaka, a že dejstvo, da je novinec na voljo s petvratno karoserijo, nakazuje, da je vsakodnevna uporaba takega vozila vseeno igrala pomembno vlogo pri njegovem snovanju. Kot jo je igralo seveda tudi določanje cene. Vsa tehnologija in zmogljivosti ne pomagajo veliko, če postane avtomobil potem nerazumno drag. Novi clio GT in RS sta čustvena, a tudi zelo razumska avtomobila. GT tako stane v osnovni različici 17.990 evrov, grandtour bo za 700 evrov dražji, RS pa je z 21.990 evri dobra ponudba, zlasti če upoštevamo še 1400 evrov popusta, s čimer postane zadeva sploh zanimiva.

Samo leteti je lepše, s cliem RS pa lahko (skoraj) letite za razumno ceno. Pa naj še kdo reče, da krokodili ne letijo.

Več fotografij na www.dnevnik.si