Danes je, kot radi rečemo, vse drugače. Kupec je kralj, v vsakem pomenu besede, in prodajalci vozil se tega še kako dobro zavedajo. Prav je tako, ponudba mora biti, »servis« kupca pa temu primerno urejen. Pomembno je, da kupec pride v prodajni salon, ali bo odšel iz njega z nakupom ali ne, pa je odvisno od marsičesa. Tudi ali predvsem od tega, kako so z njim delali prodajalci. V ustrezen servis kupca seveda sodi tudi preskus avtomobila, ki določenega kupca najbolj zanima. In to točno takega, kot si ga je zamislil. Če ga nimajo na voljo, gre kupec kupit avtomobil čez cesto k sosedom. Kruta logika, ki žene prodajalce, da imajo čim več testnih vozil vedno na voljo. Dobro, ti znajo biti tisti trenutek ravno na cesti, a z dogovorom za neki datum preskusa se tudi te stvari hitro rešijo.

In ni boljše reklame, kot je tista, ki jo kupec preskusi na lastni koži. Testna vožnja ni več le osnovno seznanjanje z vozilom, to so prodajalci tudi že dojeli, testna vožnja je danes veliko več. V avtomobilih je namreč toliko novosti z vsako novo generacijo, da povprečen kupec niti ne more več spremljati, kaj vse ponuja industrija štirikolesne pločevine.

Avtomobil pa je kot obleka ali kot čevelj: nekomu paše takoj, nekomu nikoli. Ergonomija in občutek za volanom sta namreč zelo pomembna dejavnika, kajti tako vozilo bo kupčev spremljevalec kar nekaj let. Najhuje je kupiti na pamet in potem stokati, kaj vse ni v redu. V eni uri, kolikor v povprečju traja testna vožnja, vozila sicer ni mogoče spoznati do potankosti, a prvi občutek, ali vam avtomobil ustreza, je že mogoče dobiti.

Prodajalci morajo ta strošek vzeti v zakup, če želijo zadovoljiti kupca, kupec pa naj ponujeno sprejme. Kajti v tem trenutku je nakup vozila dobra odločitev, za razumen denar se dobi veliko, ponudba pa je tako velika, da nobena želja ne more ostati neizpolnjena, če si jo kupec seveda le lahko privošči. Prodajalci pa morajo malce stisniti zobe in zategniti pas.

Brez nevarnosti na testnih vožnjah ne gre, ob klasični ogroženosti v prometu je tukaj tudi neki drug pojav: trendi, da testno vozilo ne pride nazaj do prodajalca, so namreč skrb zbujajoči. A kako naj prodajalec oceni, kdo je resen kupec, kdo bi se rad le malo vozil, kdo si vozila tako in tako ne bo mogel privoščiti, ali kdo je tisti, ki bi se rad okoristil s to ponudbo na drugačen, še manj legalen način? Malo psihologije že mora biti, a danes so, tako pravijo prodajalci, vsi kupci enakopravni in vsi dobrodošli. Na srečo primerov, ko vozilo konča bog si ga vedi kje, ni veliko.

Zatorej, preskušeno pove veliko več kot le »naslikano«. Če vam prodajalec ne ponudi testne vožnje, zaprosite zanjo sami. In če vas bo hotel vključiti med svoje kupce, vam bo že ustregel.