Čeprav je v praksi to popolnoma nemogoče, so nekatere stvari v fikcijskem filmskem svetu pogosto prikazane na način, da so znotraj večje kot zunaj. Mala torba znamenite Marry Poppins je v sebi na primer skrivala toliko vsebine, da ji kar ni bilo konca in bi jo stežka spravili v več nekajkrat večjih torb, na videz običajna omara v Zgodbah iz Narnije v svoji notranjosti junake popelje kar v pravljično deželo, znameniti majhni avtomobili, polni klovnov, ki se niti slučajno ne bi mogli stlačiti v njihovo notranjost, pa se kot ponavljajoča šala pojavljajo celo v večjem številu filmov. In še bi lahko naštevali.

Koliko klovnov bi spravili v novo karavansko škodo octavio, ki jo pri češki tovarni imenujejo octavia combi, ne bi radi ugibali. A če bi bili ti cirkusanti dovolj gibčni, zagotovo toliko, da bi vse skupaj izpadlo kot (ne)izvedljiva šala. Saj ne, da prostornost karavanske octavie že doslej ne bi bila eden izmed njenih glavnih adutov, a z novo generacijo so vse skupaj dvignili še na precej višjo raven. Na takšno, pri kateri človek dejansko pomisli, da je avto znotraj večji kot zunaj.

No, dejstvo sicer je, da octavia combi tudi po zunanjih merah ni majhen avto. V primerjavi s predhodnico je v dolžino na primer zrasla za devet centimetrov in zdaj meri 4,66 metra, medosna razdalja pa se je podaljšala kar za 10,8 centimetra in zdaj znaša 2,69 metra. Vsi ti centimetri pa se seveda še kako poznajo v notranjosti, v kateri je prostora za potnike več kot v skorajda vseh tudi precej večjih avtomobilih, enako pa velja za prtljažni prostor, ki zdaj v osnovi pogoltne za 610 litrov prtljage, s podiranjem sedežev kar 1740, če zložimo še naslonjalo sovoznikovega sedeža, pa je mogoče v tem avtu prevažati predmete do kar 2,92 metra dolžine. Da prostornost še naprej ostaja glavni adut octavie combi, tako pač ni nobenega dvoma, saj je v tem pogledu superiorna tudi v primerjavi z razredno najvišje rangiranimi karavani, po drugi strani pa jo zavoljo več dejavnikov mnogi še vedno primerjajo s konkurenti iz kompaktnega razreda. Kje je potemtakem sploh njeno pravo mesto? »Nekateri bi omenili kio, pa hyundai, renault laguno, karavanska forda focusa ali mondea, pa opel astro ali golfa... Paleta avtomobilov, ki jim konkurira karavanska octavia, je zelo široka, od kompaktnega 'golfovega' razreda, do večjih karavanov. Octavia ima namreč večji prtljažnik in več prostora v potniški kabini od marsikaterega večjega avtomobila. Gre za pravi družinski avtomobil z odličnim razmerjem med kakovostjo in ceno, ob tem pa je lahko tudi zelo dober flotni avto. Rekel bi, da je njen glavni trg zahodna Evropa, kjer imajo ljudje zelo radi karavane. V Švici se na primer za karavane pri enakem modelu avtomobila odloči več kot 90 odstotkov kupcev,« je manjšo »zmešnjavo«, ki jo je zaradi izjemne prostornosti ustvarila octavia, skušal pojasniti Karl Neuhold, vodja oblikovanja zunanjosti nove škode octavie combi.

A če bi kdo nemara pomislil, da sta na račun obilice prostora v notranjosti trpela videz in oblika zunanjosti, je od resnice dlje kot so bili cel teden slovenski preiskovalci od odgovora na vprašanje, kje se je skrivala Hilda Tovšak. Avto je namreč tudi na zunaj videti skladen, privlačen in dinamičen. »Oblikovalci smo imeli pri snovanju nove octavie combi pred seboj velik izziv in menim, da nam je uspelo oblikovati avtomobil čistih in natančnih linij, brez odvečnih dodatkov, skratka moderen štirikolesnik z brezčasno obliko. Ob tem smo mu vtisnili posebno identiteto, zaradi katere se precej razlikuje od limuzinske različice, kar se vidi že po stranskih linijah. Avtomobil deluje dinamično in 'močno', poudarki pa so na vsaki najmanjši podrobnosti, od platišč do zadnjih luči, ki smo mu jih pomaknili povsem na stran, da je videti bolj širok. Limuzina je tako morda malce bolj 'direktno' športna, bolj kupejevska, pri karavanu pa smo želeli poudariti druge stvari, na primer združene steklene površine na bočni strani avtomobila. Tudi prednja kolesa smo mu premaknili naprej, s čimer smo dobili bolj dinamično obliko, saj se avtomobil odločno spušča proti zadku in v vseh pogledih deluje moderno,« je bil pri svoji razlagi izčrpen Neuhold.

Poleg lepe zunanjosti in prostorne notranjosti se octavia lahko pohvali tudi z urejenim in kakovostnim delovnim prostorom. Res sicer je, da smo sami vozili le octavio z najvišjo stopnjo opreme, a ta v notranjosti resnično deluje na zavidljivi ravni. Na sredini armaturne plošče tako kraljuje velik zaslon na dotik, ergonomija je na visoki ravni, materiali in obdelava pa vrhunska. Podobno kot s stopnjo opreme pa je bilo tudi z motorji. Po širokih nemških avtocestah brez omejitev hitrosti in ozkih avstrijskih alpskih cesticah smo se namreč podili z najmočnejšima motorjema iz octaviine palete: 1,8 litrskim turbobencinskim s 180 konji (132 kilovati) in 2-litrskim turbodizelskim s 150 KM (110 kW). Z obema je bil užitek pri vožnji še toliko večji, je pa res, da se hrup dizelskega motorja pri višjih hitrostih sliši tudi v potniški kabini, kar zadeva siceršnji občutek med vožnjo, pa se, kadar nam je pot prekrižala kakšna cestna nepravilnost, ne bi branili malce mehkejšega vzmetenja.

Poleg omenjenih motorjev bo octavia combi naprodaj še s šibkejšim turbodizlom (1,6-litrski s 105 KM/77 kW) in tremi šibkejšimi turbobencinarji (1,2-litrska s 86 KM/63 kW in 105 KM/77 kW ter 1,4-litrski s 140 KM/103 kW), na voljo bodo številne kombinacije ročnih in samodejnega menjalnika, sočasno s prihodom »običajne« karavanske različice, ki naj bi se zgodil v drugi polovici junija, pa bo na slovenske ceste zapeljala tudi izvedenka s štirikolesnim pogonom. Ta bo na voljo z obema dizelskima in najmočnejšim bencinskim motorjem, od običajne bo dražja za 2400 evrov, medtem ko je škoda octavia combi v osnovi od kombilimuzinske različice dražja za 1000 evrov. Z drugimi besedami to pomeni, da bo avto z osnovnim bencinskim motorjem naprodaj za 15.690 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si