Josip Broz Tito. Nekateri danes v njem prepoznajo enega večjih zločincev, spet drugi so ponosni, da je nekdanjo skupno državo na svetovnem zemljevidu popeljal med velesile. Vsem nam, ki smo bili v zadnjih letih njegovega življenja nadebudni pionirčki, pa so ostali predvsem – spomini.

Pozdravljanje učiteljice Za domovino s Titom naprej in državnikov sloviti stavek Učite se, da boste nekoč veliko znali. Učenje se nas je, to moramo priznati, držalo kar nekaj let, nato pa smo v srednji šoli izkusili mikavnost žuriranja in petice so zamenjale nekoliko nižje ocene. A kot se je izkazalo, to na naše današnje življenje ni vplivalo kaj dosti, saj za odličnjaki na vseh ravneh ne zaostajamo kaj dosti. Tudi po finančni ne, pa čeprav se dodatnih evrov na računu ne bi branili.

Saj veste, eksotične počitnice, moderna oblačila in zabava niso poceni. In če želite vsakodnevno sedeti tudi za volanom prestižnega štirikolesnika, je denar osnovni pogoj. Kot v primeru razreda A in A3 sportback. Da mercedes in audi nista poceni, vedo že Indijanci v brazilskem pragozdu, zato ceni, ki močno presegata 20 evrskih tisočakov – ne pozabite, po dolžini segata v golfov razred – sploh ne čudita. Če pa si zaželite še kaj več, in Nemci tisto več tako radi ponujajo, cena zlahka poskoči za tretjino ali več. Očitno velja v prestižnem razredu logika molzenja krav in krave so premožni zemljani. In ko enkrat doživite, kako dišijo mehki usnjeni sedeži, kako zelo udobna je vožnja ob pomoči pametnega tempomata in kako zelo enostavno je najti cilj, ko vas vodi navigacija, lahko zapišemo le – pustite se pomolsti!

No, naša testna kandidata sta bila neverjetno ljudska, in ko beseda nanese na opremo, prav nič bahava. Seveda z vsemi pritiklinami, ki na področju varnosti (zračne blazine in zavese, ABS, ESP...) in udobja (klimatska naprava, električni pomik stekel in zunanjih ogledal, radio s priključkom za USB...) danes krasijo sodobni štirikolesnik, a z nič več. Tako je bil edini luksuz, ki smo mu bili pri mercedesu več kot hvaležni, 7-stopenjski samodejni menjalnik, ki smo mu lahko ukazovali tudi prek ušes za volanskim obročem. Seveda lahko naročite tudi ajek s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom in prihranite 2280 evrov, a je naš nasvet – tega nikakor ne storite. Kot velja narobni nasvet za audija: doplačajte 210 evrov za 7-stopenjski samodejni S-tronic. Hitrost in natančnost prestavljanja navdušujeta in vozno udobje dvigujeta do vesolja.

Hvalita se s petimi vrati in namigujeta, da imata tudi družinsko nrav. Zato hitro sedemo na zadnjo klop in opazimo razliko: kandidat s štirimi krogi na prednji maski tudi zadaj ponuja veliko prostora tako za noge kot glavo najbolje dveh potnikov, protikandidatu s trikrako zvezdo na maski v opombo zapišemo, da višji od 1,8 metra zadaj nimajo kaj iskati. In to čeprav je mercedesova medosna razdalja kar šest centimetrov daljša (2,7:2,64 m). Kako različno si krojenje karoserije razlagajo razvojniki, postrežeta še podatek o dolžini, kjer je za dva centimetra v prednosti audi (4,31:4,29 m), in pa luknja v prtljažniku, ki z 39 litri več (380:341 l) na tisto o družinski nravi bolj pritrjuje A3.

V kakšni barvi ju vidite na fotografiji? Če ste odgovorili v modri (mercedes) in beli (audi), ste brcnili v temo. Najbolj jima namreč paše zelena. Vsaj v teoriji naj bi bilo temu tako. Oba štirikolesnika s pogonom na prednji kolesi sta imela v nosu agregata z dna dizelske ponudbe, ki jima je bolj kot vrhunske zmogljivosti pomembno, da sta prijazna do okolja in lastnikove denarnice. Mercedesov stavi na 1,8 litra pljučne prostornine in 109 konjev moči, Audijev na 1,6 litra in 105 konjev. Še vedno boste dovolj hitri (primerjava maksimalne hitrosti 195:190 km/h v korist A3 in pospeška do stotice 10,6:10,9 sekunde v korist razreda A), pomembneje pa je, da so obljubljeni izpusti ogljikovega dioksida v zrak pri ingolstadčanu le 99 in stuttgartčanu 109 g /km, nas je pa neugodno presenetilo odstopanje teoretične in dejanske porabe goriva pri audiju – naše 14-dnevno testno povprečje je bilo 6 litrov, tovarna navaja le 3,8. Pri mercedesu sta si porabi bližje (5,7:4,1 l). Sta pa oba primerna tudi za daljše poti, v kombinaciji s 50-litrsko posodo za gorivo je doseg razreda A okoli 880 in A3 sportbacka okoli 830 kilometrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si