Dejstvo je, da krivca za odlašanje z blejsko obvoznico ni treba iskati na državni ravni, saj se je največkrat do zdaj zataknilo na Bledu. Čeprav so si bili vsi v kraju enotni, da je promet treba speljati mimo in ne skozi »blejsko skledo«, so gostje mnogih hotelov še vedno vohali bencinske hlape in poslušali tovornjake. Prihodnje leto naj bi končno začeli graditi 30 milijonov evrov vredno južno obvoznico, ki bo promet proti Bohinju speljala mimo hotelov, obenem pa tudi spremenila dostop do Bleda.

Prva nepremičnina, ki bo morala narediti prostor trasi nove obvoznice, bo Potočnikova hiša na Betinskem klancu. Krožišče bo namreč prav tam, kjer so desetletja živeli domačini. »Za nami so trda pogajanja in zdaj je zadeva dejansko končana. Selimo se v bližino, zgradili nam bodo novo hišo. Ni bilo preprosto to sprejeti, a drugače očitno ne gre,« je dejala Janja Potočnik. Blejska občina in država bosta skupaj rešili enega največjih problemov, za okoli 170.000 evrov pa bodo Potočnikovi dobili nov dom.

Južna razbremenilna cesta je končna rešitev prav tako desetletja trajajočih strokovnih in drugih odločanj ter tudi prepirov med Blejci, ki so bili vsi za obvoznico, a po načelu: »Ne mimo moje hiše.« Tudi to je zavleklo reševanje problema, ki mu je vedno sledila tudi država in v preteklosti se je celo že dogajalo, da je obvoznici namenjen denar poniknil drugam, ker na Bledu niso bili kos odločitvam, kje cesta bo. Zdaj je parcelacija na trasi končana, na vrsti so odkupi zemljišč, ki so zaradi možnih nesoglasij in pritožb vedno trd oreh. Na Bledu ocenjujejo dosedanje priprave in sodelovanje z državnimi ustanovami pozitivno, trdi direktor občinske uprave Matjaž Berčon. Če bi šlo brez hujših sporov in zapletov, bi jeseni izbrali izvajalca del in čez leto dni pospešeno gradili cesto, ki jo sicer mnogi domačini še zdaj odklanjajo.

Korist za turizem je nesporna, ker bo z obvoznico razbremenjena sedanja edina cesta skozi Bled in bo kraj tako lahko načrtoval drugačen utrip in razvoj. Leta in leta v nekaterih hotelih določenih sob zaradi hrupa ali drugih motenj niti niso mogli tržiti, tranzitni promet proti Bohinju pa bo preprečil tudi sedanje prizore, ko z lesom natovorjeni težki tovornjaki »lepšajo« turistično podobo Bleda. Dolga leta so se kresala mnenja o južni ali severni obvoznici, sedanja po južni strani pa je postala dejstvo leta 2012 in od zdaj naprej gre morda res odštevati mesece in ne več leta do končne gradnje.