Poletna šola je le drobec v mozaiku dejavnosti, ki jih pripravljajo zato, da bi mladi talenti že med šolanjem pridobili potrebne praktične izkušnje, ki so pri zaposlitvi nepogrešljive. »Mladi, še posebno v današnjem času, morajo prevzeti odgovornost za svojo karierno pot, kar zanje zagotovo ni preprosta naloga. Zato jim polagam na srce, naj izkoristijo priložnosti, ki je jim ponujajo v podjetjih, ki vse bolje sodelujejo z univerzami. Vsaka nova izkušnja jim prinaša nova znanja in osebno rast ter posledično večjo zaposljivost,« poudarja Živa Gorup Reichmann.

Poletno šolo organizirate že osemnajstič. Kako daleč navadno ekipe razvijejo idejo?

Koncept poletne šole EdIT je zastavljen tako, da udeleženci ustvarjajo na področjih, ki so že del neke obstoječe rešitve, ali pa si dovolimo odmik od naših projektov ter omogočimo preskus različnih tehnologij na izmišljeni zgodbi. Nekajkrat so udeleženci EdITa že izdelali demonstracijsko rešitev, ki smo jo nato uporabili kot dopolnitev naših predstavitev na sejmih.

EdIT poteka v šestih mestih Slovenije, Bosne in Hercegovine ter Srbije. V Ljubljani bodo na primer mladi pred izzivom »Bodi Smart Bodi Eko«, saj bodo oblikovali program za energijsko varčen dom in spodbujanje varčne porabe energije. Zakaj prav ta izziv?

Zgodba »Bodi Smart Bodi Eco« je privlačna, ker smo v njej lahko povezali tehnološko zanimive in aktualne teme – android, gamification, vgradni sistemi, z zelo pozitivno zgodbo – prihrankom energije. S tem sporočamo, da v podjetju razmišljamo, kako s tehnologijo podpreti tudi izzive trajnostnega razvoj. Drugi, nič manj pomemben razlog pa je, da že več kot šest let tudi delamo na tem področju in pri tem sodelujemo z največjim dobaviteljem v svetu na področju pametnih števcev, pametnih omrežij in s tem povezane programske opreme.

Udeleženci poletne šole v Mariboru bodo reševali izziv Gamification mobilnega portala. Izdelali bodo mobilni portal, preko katerega bo mogoče dostopati do mobilnih iger in jih igrati. Kaj pričakujete od te skupine glede na to, da ComTrade že deset let deluje tudi na področju igralništva?

Pričakujemo, da bodo udeleženci v ta projekt vložili svoj ustvarjalni naboj – študentje v Mariboru nas vedno navdušijo. S pomočjo mentorjev in inštruktorjev bomo udeležence usmerjali tako, da bodo na koncu ponosni na svoj izdelek, ki ga bodo predstavili vsem zaposlenim. Na področju igralništva je projekt EdIT pomemben tudi zato, ker se konca poletne šole udeleži novinar strokovne revije iz Velike Britanije. Ta našo poletno šolo spremlja že nekaj let, saj so ga naši mladi razvijalci kot tudi sam koncept EdIT navdušili že ob prvem srečanju.

Glavni namen EdITa je, da mladi, ki želijo kariero nadaljevati na področju informacijske tehnologije, pridobijo praktična znanja, izkušnje in sposobnosti, ki so danes za to ključnega pomena. Kakšne mlade ljudi sprejemate v vašem podjetju?

Ustrezna teoretična podlaga, začinjena z nekaj prakse, je prvi pogoj. Poleg tega nas navdušijo mladi, ki jim ob trdih tehnoloških orehih zasijejo oči in so z mladostnim entuziazmom sposobni okužiti tudi starejše kolege. Lahko rečem, da ima zelo pomembno vlogo tudi kemija, ki določa, kako dobro se nekdo vključi v tim, saj vse temelji na timskem delu. Poleg razumevanja tima pa je pomembna tudi sposobnost razumevanja, da rešitve razvijamo za uporabnika oziroma naročnika, in ne le zato, da lahko inženirji uživajo v njihovem razvoju.

V vseh teh letih se je EdITa udeležilo že približno tisoč mladih. Iz katerih držav prihajajo in koliko jih pričakujete letos?

Letos pričakujemo na vseh šestih lokacijah nekaj več kot devetdeset udeležencev. Doslej so se EdITa udeleževali predvsem »lokalni« študentje. Bilo je sicer nekaj izjem, to so bili tujci, ki so se slučajno znašli v Sloveniji in so prišli še na EdIT. Letos prvič na EdIT vabimo tudi študente iz Avstrije, Nemčije in Irske.

EdIT razvija tudi timski duh in mlade pripravlja na delo v interdisciplinarnih ekipah. S katerih fakultet prihajajo mladi?

Največ jih prihaja s Fakultete za računalništvo in informatiko v Ljubljani (FRI) in Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko v Mariboru (FERI), večinoma so študentje matematike in elektrotehnike. Ko imamo poseben projekt za skupino poslovnih analitikov, se odzove veliko študentov ekonomske fakultete, ki jih zanima poslovna informatika. Med udeleženci prejšnjih let je bilo tudi nekaj študentov filozofske fakultete, pa biologije … Ta pestrost ni samo posledica tega, da programiranje in razvoj rešitev zanimata tudi študente ne povsem tehniških fakultet, pač pa tudi tega, da timi za razvoj rešitev potrebujejo tudi netehnična znanja, ki zagotavljajo dober odziv in prilagojenost uporabnikom. Brez poznavanja uporabniške izkušnje ne gre.

Koliko udeležencev EdITa je pozneje sodelovalo z vašim podjetjem?

Število tistih, ki nadaljujejo sodelovanje z nami tudi po koncu EdITa, je odvisno od trenutnih potreb pri projektih. Tako je z nami lani ostala četrtina študentov, leto prej kar 40 odstotkov. Idealno je, da udeležencem EdITa, ki želijo sodelovanje z nami nadaljevati, ponudimo zanimivo sodelovanje takoj po njegovem koncu. Nekateri so z nami že skoraj od prvih poletnih šol.

Je ta način povezovanja tudi pomemben del gradnje družbene odgovornosti vašega podjetja?

Vsekakor, to je pri gradnji družbene odgovornosti podjetja izjemno pomembno. S takim delovanjem prispevamo k dvigu ravni znanja mladih ter jim omogočamo, da pridobijo praktične izkušnje in reference. Verjamemo, da to izrabijo vsi, ne le tisti, ki ostanejo v ComTradu. To je torej neposreden vložek našega podjetja v razvoj in večjo zaposljivost mladih.