Pablo je vedel, Salvador Dali tudi, številni drugi slikarji enako: če hočeš dobiti nekaj zanimivega na platno, moraš poskrbeti za pravo mero vizije, pravo mero malce drugačnega pogleda na svet in pravi šilček. Da, šilček, kajti brez ostrega svinčnika ne gre nič. Dobro ošiljena priprava omogoča umetniku, da na papir zlije vse, kar se mu plete po glavi. Šilčkov pri oblikovanju novega picassa Francozom ni primanjkovalo. In ošiliti so jih morali kar nekaj.

Vzeli so si čas in, kot dobri stari Picasso, razmišljali. Citroëni morajo namreč danes še vedno biti nekaj posebnega, nekaj drugačnega, pa vendar oblika ne sme biti sama sebi namen, ampak mora navduševati tudi z vsako dnevno uporabnostjo. Recept »picasso« se jim je do zdaj dobro izšel, od leta 1999, ko so predstavili prvo xsaro picasso, so jih namreč izdelali 3 milijone, od tega 900.000 modela C4 picasso. V Sloveniji je bilo skupaj prodanih 15.867 vozil s podpisom slavnega slikarja. Razlog več, da je C4 picasso še vedno eden najpomembnejših njihovih prodajnih adutov. »C4 picasso je več kot pomembno vozilo, saj nas na svojevrsten način predstavlja v razredu enoprostornikov, kjer je konkurenca ostra. Zato je logično, da je novi model poln tehničnih novosti, oblikovno pa navdušuje tako tiste, ki želijo drugačen, kot tiste, ki želijo uporaben avtomobil,« je povedal Borut Sedej, vodja razvoja prodaje pri Citroënu Slovenija.

Zato je novi C4 picasso dejansko res nov, izdelovali ga bodo po že znanem receptu v 5- in 7-sedežni različici, pri čemer bo prva luč sveta ugledala krajša. Ta meri v dolžino 4,43 metra, s čimer je 4 centimetre krajša od dosedanjega kratkega C4 picassoja, v širino meri 1,83 in v višino 1,61 metra, medosna razdalja pa je z 2,79 metra za slabih 6 centimetrov tudi daljša. Na ta račun, in pa na račun nove platforme, je prtljažni prostor, ki je eden od adutov pri prodaji enoprostornikov, za 40 litrov zmogljivejši kot pri predhodniku in ima zdaj prostornino 537 litrov. Če pa so sedeži v drugi vrsti, ki so vzdolžno pomični in imajo nastavljiv naklon, potisnjeni povsem naprej, se prtljažnik poveča do 630 litrov.

Že omenjena nova platforma je modularni način zasnove vozil, C4 picasso je prvi od modelov, ki bodo v prihodnje še nastajali na tej osnovi, ta način gradnje in snovanja vozila pa je citroënovcem omogočil, da je njihova »skica« zdaj v celoti lažja za okoli 140 kilogramov od primerljivega predhodnika. Manjši in zmogljivi motorji, uporaba umetnih materialov in aluminija, nova oblika, ki ima izpopolnjeno aerodinamiko (vključno z bolj zaprtim dnom vozila, da je vrtinčenje zraka pod in okoli njega še manj), in še bi lahko naštevali, poskrbijo, da je pri novem C4 picassu dejansko prav vse novo. Razen seveda njegove identitete, brez te Citroënovi avtomobili ne bi bili več njihovi.

Identiteta je nekaj, na kar skrbno pazijo. »Pri snovanju tega vozila so inženirji in oblikovalci kazali zvrhano mero posluha za različne generacije in kupce. Kar 18,5 odstotka prodaje v Evropi predstavljajo enoprostorniki, na leto jih gre tako na ceste okoli 800.000, kar je pomemben podatek. Kupec danes ne želi več enoprostorca le zaradi prostora in prtljažnih litrov, ponuditi mu je treba še nekaj več. Petsedežni C4 picasso bo tako izražal kompaktnost, dinamičnost in utelešal vse sodobne trende, sedemsedežni pa bo, ob določeni meri vsega že naštetega, poudarjal izstopanje in nove tehnologije,« je dodal Dejan Debernardi, vodja marketinga. Po njegovem namreč kupec potrebuje vedno več, predvsem predvidljiv potniški prostor, ki je oplemeniten s sodobnimi tehnologijami, ki postajajo del vsakdana. In vse to, tako pri Citroënu, novi C4 picasso tudi ima.

Postal je namreč avtomobil »na dotik«, v slogu tabličnih računalnikov in pametnih telefonov bo predstavljal nekaj, kar bodo sodobni kupci prepoznali na vsakem koraku. Kot je povedal Sadko Mezgec, vodja komunikacij pri Citroënu Slovenija, je novi štirikolesnik postal »stoodstotno digitalen in stoodstotno na dotik. Na armaturni plošči sta dva zaslona na dotik, 12-palčni panoramski in 7-palčni, prek katerega je možno nadzorovati celotno delovanje avtomobila in njegovih sistemov, ki jih ni malo.« Armaturna plošča je namreč zdaj »očiščena« številnih gumbov in stikal, saj je vse vključeno na omenjena dva zaslona. Tehnologija, ki jo večina kupcev že pozna, kot velja za vse varnostne elektronske dodatke, ki so pri Citroënovih vozilih nove generacije tudi že stalnica, od sistema za parkiranje do aktivnih varnostnih pasov ali varnostnih elektronskih dodatkov. Sedempalčni zaslon ima sedem gumbov, prek katerih voznik nadzoruje klimatsko napravo, navigacijo, avdio sistem, telefonsko povezavo in sisteme za pomoč pri vožnji, 12-palčni zaslon pa služi kot prikazovalnik najpomembnejših informacij in si ga voznik lahko nastavi po lastnih željah, vključno z nastavitvijo ozadja.

Avtomobil bo sprva na voljo s po dvema bencinskima (88 kW/120 KM in 115 kW/156 KM) in dizelskima motorjema (68 kW/92 KM in 84 kW/115 KM), ki bodo opremljeni s sistemom stop&start in v Sloveniji na voljo od septembra letos, cene pa se bodo gibale od 20.700 do 33.600 evrov. Sedemsedežna različica pride k nam mesec kasneje, torej oktobra, in bo za približno 1000 evrov dražja od primerljivega petsedežnega avtomobila. Citroënovci so šli še korak dlje in so novi C4 picasso dejansko predstavili pred uradno mednarodno predstavitvijo, zato ključev teh vozil niso dali v roke predstavnikom medijev, kajti tak je bil »ukaz« iz Pariza, pa vendar tudi ta podatek pove marsikaj. O potencialu avtomobila, v katerega verjamejo pri Citroënu. Slikar ga je imel obilo, talenta namreč, njegov pločevinasti soimenjak, narisan z ostrim svinčnikom, pa prav tako.

Več fotografij na www.dnevnik.si