Smo se pa podobno že pred časom spraševali, kakšno promocijsko ali prepoznavno vrednost imajo slabe predstave športnikov. Prejšnjo soboto recimo je postal zvezda spletnega portala youtube vratar nogometnega kluba Rudar iz Velenja, ki je na tekmi proti gostujočemu Kopru prejel štiri gole, ki bi jih sicer ubranil tudi otrok. Naslov posnetkov golov na spletu je The Worst Goalkeeper Ever, The Worst GK Performance Ever, pa tudi Epic Goalkeeping Fails… Vsi posnetki skupaj so imeli v trenutku, ko smo si jih ogledovali, nekaj manj kot 300.000 klikov. Je to dobra promocija Slovenije? Vsekakor so posnetki poskrbeli za prepoznavnost naše dežele. Podobno kot tista anketa zadnjič, ki nas je uvrstila med najbolj korumpirane države na svetu. Odzivi na ogled posnetkov so različni, večina se takšni promociji naše države smeji. Le nekaj jih je bilo, ki so zapisali, da je bila tekma dogovorjena, ker je Koper potreboval zmago, da se uvrsti v evropska tekmovanja. In eden od spletnih uporabnikov je napisal »bet and click«, in s tem namigoval, da je bil rezultat tekme dogovorjen zaradi stav. V tujini takšno promocijo v športu sankcionirajo, pri nas se o dogodku resni časopisi niso razpisali. Nogometna zveza ni reagirala, izjave igralcev in trenerjev po tekmi, na kateri so padli štirje ne samo sumljivi, ampak kar smešni goli, pa so bile, kot da se ni nič zgodilo. In to ob podatku, da so nogometaši na tekmo zamudili kar eno uro. Nekateri pravijo, da je šlo za gnečo na cesti, drugi trdijo, da so klubski šefi potrebovali dodaten čas za dogovarjanje. In o čem so se dogovarjali? Najverjetneje o tem, kako bodo na youtubu promovirali Slovenijo.
Youtube promocija
Nič novega ni, in o tem smo pisali tudi že na teh straneh, da se poskuša Slovenija na vse načine promovirati v tujini. Prepoznavnost je pomembna, ker potem pridejo množice turistov, ki pustijo pri nas kaki dve milijardi evrov. Zdi se, da imajo dandanašnji države, kot so Slovenija, Grčija ali Ciper, zaradi svojih gospodarskih težav dobro prepoznavnost, a slabo promocijo. Turisti si verjetno ne želijo letovati v deželah, za katere niso povsem prepričani, ali bodo tamkajšnji bančni avtomati v naslednjih dneh delovali in ali in kdaj bodo srečali mirne ali malo manj mirne demonstrante. Bolj pozitivna promocija se odvija skozi kulturne prireditve in šport. Slovenski pevski zbor je nastopil v ZDA, kar je res dobra promocija za našo deželo – prepoznana bo kot država, kjer ljudstvo ubrano prepeva. Robert Koren se je s Hull Cityjem uvrstil v angleško prvo ligo – fino, zdaj Angleži vedo, da smo narod, ki zna igrati nogomet. Primož Kozmus je zalučal orodje čez obzorje in športna publika ve, da Slovenci vržejo kladivo zelo daleč. Poslej bodo tujci raje vlagali v Slovenijo, prišli bodo na dopust kljub temu, da slišijo, da so banke v krizi, vlagali bodo v naša podjetja kljub temu, da so naši delavci dražji od tistih v Bangladešu. Toliko o promociji na splošno.

Miha Štamcar. Foto: Luka Cjuha