Na Mestni občini Koper menijo, da »kot ena pomembnejših slovenskih občin, ki jo v zadnjem času obiskuje tudi vse več visokih gostov, tako s političnega kot gospodarskega področja,« nedvomno potrebujejo avtomobil za protokolarne namene. Zato so objavili javni razpis za operativni najem vozila in zelo jasno povedali, kakšno vozilo želijo. To ne sme biti starejše od štirih let in lahko ima največ 45.000 prevoženih kilometrov, med ponudniki pa bodo izbrali tistega, ki bo najem ponudil po najnižji ceni.

V Kopru potrebujejo štirikolesni pogon

A to še ni vse. Na mestni občini bolj natančno zahtevajo limuzino z 8-valjnim dizelskim motorjem s turbo polnilnikom na izpušne pline, s pogonom na vsa štiri kolesa, z najmanj sedemstopenjskim avtomatskim menjalnikom in 20-palčnimi litimi aluminijastimi platišči.

»Tako jasno predpisane specifikacije vozila ne dopuščajo veliko manevrskega prostora za kateri koli avtomobil,« je razpisne pogoje pokomentiral prometni strokovnjak z Inštituta za civilizacijo in kulturo Andrej Brglez. Povedal je, da le redki proizvajalci osebnih vozil lahko zadostijo vsem tem pogojem in da bi bil po njegovem vedenju na razpisu po vsej verjetnosti uspešen Audi.

Z barvnimi odtenki nad namigovanja

Ker so uporabniki družbenih omrežij včeraj ugotavljali, da si koprski župan glede na natančne pogoje razpisa najverjetneje želi audi A8, smo preverili in ugotovili, da se model A8 TDI quattro zelo približa željam razpisa. Ob tem velja omeniti, da so županu Borisu Popoviču audiji očitno všeč, saj v službene namene že zdaj uporablja audi Q7. Mimogrede, model A8 TDI quattro službeno uporablja tudi ljubljanski župan Zoran Janković, ki za mesečni najem odšteje malo manj kot 910 evrov. Toda na koprski občini so zagotovili, da so pri pripravi tehnične dokumentacije preverili stanje na avtomobilskem trgu in ugotovili, da njihovim razpisnim pogojem ustreza več vozil. Katera, niso navedli. Izbirčni so bili tudi pri barvi, saj so opredelili, da je vozilo lahko kovinske črne ali temno rjave oziroma sive barve. Glede razpona barv so na občini pojasnili, da je »dovolj širok in ovrže namigovanja o točno določeni barvi in vnaprej dogovorjenem najemu« ter da po njihovem mnenju vsi proizvajalci tovrstnih vozil razpolagajo z avtomobili v teh treh barvnih odtenkih, saj so to tudi sicer barve, ki se uporabljajo v protokolarne namene.

»Ne morem soditi, ali je tak avtomobil primeren za občino, ker ne vem, kakšne potrebe ima. A dejstvo je, da gre za luksuzen avtomobil, avtomobil višjega cenovnega razreda in za prevažanje na velikih razdaljah. Občani sami bodo morali presoditi, ali je tako luksuzna izbira primerna za ta čas,« je dejal Brglez.

Želijo si okolju prijazno limuzino

Ob vsem velja omeniti še, da občina ob vseh zgoraj navedenih razpisnih pogojih zahteva še, da gre za »vozilo z nizkimi emisijami«, saj se koprska občina, kot so pojasnili na oddelku za odnose z javnostmi, »obnaša varčno na vseh področjih«. »Ko je vozilo tako hitro in ima tako močan motor, kot ga zahtevajo v razpisu, ne moremo več govoriti o zelo okolju prijaznem vozilu,« je na drugi strani zagotovil Brglez.

Zanimivo je tudi, da občina ponudnikom dovoljuje ponudbo vozil, čigar povprečni izpust ogljikovega dioksida znaša največ 199 gramov na kilometer, kar pa ni zelo »zeleno«. Za primerjavo, izpust ogljikovega dioksida novih osebnih avtomobilov je v Sloveniji leta 2011 po podatkih Evropske okoljske agencije v povprečju znašal 139 gramov na kilometer.

Na vprašanje, zakaj se niso odločili za hibridno ali električno vozilo, ki so bolj okolju prijazna kot dizelska, so na mestni občini odgovorili, da mednarodna sodelovanja terjajo tudi dolge poti v tujino, pri čemer pa občinski veljaki ne potujejo le v »ekološko razvite dele Evrope«. Zato po njihovi oceni električna in hibridna vozila za potrebe Mestne občine Koper trenutno niso primerna.