Zdaj se boste vprašali, kaj ima ta genialna fizikalna naloga opraviti s karavanskima insignio in mazdo6. Seveda, obe sta primer, da je možno v litrsko steklenico spraviti liter in pol vode. A pojdimo lepo po vrsti.

Začnimo z insignio, ki jo poznamo že nekaj časa in je v vseh teh letih napredovala v avtomobil, vreden vsakega razmisleka. Velika, udobna, prostorna, čeprav bi ji lahko zamerili kakšno podrobnost, na primer okorno lego na cesti in precejšnje delo voznika z njo. Pa ne najpametnejšo izrabo prostora, saj avtomobil navsezadnje meri v dolžino celih 4,91 metra, njegov prtljažnik pa premore 540 litrov. Malo, glede na dolžino, saj se veliko centimetrov izgubi ravno pri zadnjem odbijaču. A zato razveseli z električnim pomikom zadnjih prtljažnih vrat.

Mazda6 karavan je nova stvaritev, kar je vidno že na prvi pogled, saj je novinec več kot uspela oblikovalska kreacija, ki samo še podpira tisto, kar so Japonci začeli s prvo generacijo: veliko avtomobila pri razumnih zunanjih merah. Mazda6 karavan zdaj meri v dolžino 4,81 metra, kar se še kako pozna pri okretnosti, pa čeprav ne sodi med »kompaktne« karavane, a 522 litrov je vseeno nekaj, kar uporabnik lahko ceni. Torej, pri Oplu so v litrsko steklenico spravili malo manj kot liter, pri Mazdi so šli malo čez.

V notranjosti je zgodba podobna, insignia deluje malce bolj utesnjeno, čeravno je v njej seveda veliko prostora, a zajetni sestavni deli vseeno dajejo občutek, da so oblikovalci precej razmetavali s prostorom. V mazdi je nekoliko »svetleje«, manj utesnjeno, nasploh prijazneje potnikom, kot je tudi upravljanje avtomobila. Dejansko deluje za »malo več kot liter« lahkotneje, celoten avtomobil ni tako »težak« kot na primer insignia, svoje pa prispeva še samodejni menjalnik. Kdor ga bo enkrat preskusil, ne bo več hotel nazaj na ročnega, čeprav zna malce udariti po žepu, a vseeno. Tudi insignia se z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom dobro znajde, a zahteva nekaj več odločnosti na voznikovi roki, medtem ko si pri mazdi voznik lahko spočije desno roko in tudi levo nogo.

Desne noge pa ne bo želel spočiti, kajti oba sta bila opremljena z zmogljivima sodobnima dizelskima motorjema, ki ju lahko pišemo z veliko začetnico. Posebej mazdin 2,2-litrski motor, ki zmore prepričljivih 129 kilovatov (175 KM), s katerim je mogoče do 100 km/h pospešiti v vsega 8,6 sekunde in doseči največjo hitrost 215 km/h. S tehnologijo skyactiv, ki omogoča še celo vrsto varčevalnih funkcij, pa se je poraba na testu gibala okoli 7,2 litra na 100 kilometrov. To je sicer več, kot obljublja tovarna, a še zmeraj povsem sprejemljivo. Na drugi strani je insigniin dizelski agregat, ki zmore 118 kilovatov (160 KM), nekaj šibkejši, a tega se v vsakdanji vožnji niti ne opazi. Bolj se opazi njegova »turbo luknja«, saj motor pod 2000 vrtljaji dobesedno »umre«, kar zna biti v vsakdanjem prometu nadležno, če ne že nevarno. Več dela z menjalnikom je torej nekaj, kar mora voznik insignie vzeti v zakup. Zato pa se z 215 km/h največje hitrosti in 9,6-sekundnim pospeškom do 100 km/h lepo oddolži uporabniku, poleg vsega pa je njegova poraba s 7 litri celo nekaj nižja kot pri mazdi, tudi po zaslugi podobnih varčevalnih dodatkov, ki so pri Oplu označeni kot ecoflex.

In na koncu še cena. Mazda6 karavan je v omenjeni različici že kar pregrešno draga, saj stane 33.890 evrov, z dodanim belim usnjem (150 evrov), posebno dvoslojno barvo (700) in navigacijskim sistemom (500) pa boste sicer brez dvoma dobili dober, a (pre)drag avtomobil. Opel insignia sports tourer, ki je v marsikaterem pogledu podrejena mazdi6, je s ceno 28.630 evrov in najbogatejšo opremo cosmo kar občutno cenejša. Z drugimi besedami, če lahko v njen liter nalijemo malo manj kot liter, se odkupi s ceno, medtem ko pri mazdi tistega nekaj več kot liter doplačate z dodatnimi evri.

Več fotografij na www.dnevnik.si