2008. Leto, ko je kriza že dodobra zakorakala po Evropi, je bilo hkrati še zadnje, ko je v Sloveniji večino leta nismo občutili. Medtem ko je v Evropski uniji prodaja avtomobilov v primerjavi z letom prej padla najmočneje po 15 letih, je v Sloveniji še kar rasla in se močno približala številki 70.000 prodanih vozil, s čimer je bilo uspešnejše le še rekordno leto 2000. A po tem, kar je sledilo že leto kasneje in nato vsa leta za tem, se verjetno le malokdo v Evropi ne bi strinjal, če bi se v tem trenutku vrnili na raven prodajnih številk iz leta 2008. Da o Sloveniji sploh ne izgubljamo besed.

Še več, glede na trenutne možnosti smo prepričani, da bi v Sloveniji nemudoma »podpisali«, da bi se raven iz omenjenega leta zadržala za vekomaj. Da bi se vlekla tako rekoč v neskončnost. Kar bi s posebnim simbolom, s katerim označujemo neskončnost, lahko elegantno zapisali v treh znakih. Obe ničli v številki 2008 bi povezali v en znak, v »mašnico«, ki označuje neskončnost. In dobili bi natanko to, kar so si za oznako svojega novega avtomobila zamislili pri Peugeotu. Mali športni terenec, ki mu zaradi lastnosti, ki jih združuje, radi rečejo tudi mali križanec, so v izgovorjeni in pisani besedi poimenovali 2008, v znaku, ki označuje model vozila na zadku avtomobila, pa so storili zgoraj omenjeno. Ker so podobno naredili že pri modelih 3008, 4007 in 5008, je vse skupaj seveda le logično nadaljevanje Peugeotovega označevanja in z našim razmišljanjem o neskončnosti nima nikakršne povezave. Se je pa podobna misel verjetno utrnila še komu. Kdo ve, morda pa bo ravno 2008 tisti model, ki bo Peugeotu pomagal nazaj na raven iz omenjenega leta.

O tem, da ima prave adute, pač ni kakšnega večjega dvoma. Za nekaterimi, istočasno s številnimi in pred le še majhnim številom proizvajalcev so tudi pri Peugeotu spoznali, da je razred malih športnih terencev tisti, ki se težkim časom navkljub prodaja odlično in si strmo povišuje svoj delež med kupci. Z leti naj bi bilo le še bolje in 2008 je pravo zagotovilo, da bo zraven tudi Peugeot. Na vsega 4,16 metra dolžine avto namreč ponuja zares veliko: prostorno, udobno in zračno potniško kabino, visok in udoben položaj za volanom, kakovostne materiale in izdelavo, za oko izredno prijetno delovno okolje in soliden prtljažnik z osnovnimi 360 litri prostornine, ki se lahko razširijo vse do 1172 litrov. »Čeprav gre za nov tip vozila, 2008 nezgrešljivo sledi zapovedim znamke in zapovedim segmenta, v katerega vstopa. Izhaja s platforme modela 208, po njem je prevzel tudi notranjost, vključno z majhnim volanskim obročem in specifičnim položajem volana in armaturne plošče, v sebi pa združuje dobre strani enoprostorca, terenskega vozila in karavana. Avtomobil je skratka privlačen, a hkrati izjemno uporaben,« je smisel avtomobila podrobneje razložil produktni vodja Martin Fajt.

No, privlačnost je sicer stvar okusa posameznika, a verjetno se bo težko našel kdo, ki mu avto ne bo všeč, za dodatno mero pa poskrbijo številni dodatki, od morebitnih opcijskih nalepk in posameznih barvnih dodatkov ter tistih, ki dajo avtomobilu bolj terenski videz na zunanjosti, do posebnih LED-trakov po strehi v notranjosti, ki poskrbijo za posebno ambientalno doživetje. Za slednje je sicer potrebna izbira kovinske strehe, če imate raje pogled na modro ali zvezdnato nebo, pa se lahko odločite za stekleno panoramsko streho, ki jo je mogoče tudi odpirati. »V vsakem primeru je možna visoka stopnja individualizacije, saj nabor dodatne opreme in številnih dodatkov omogoča, da si kupec sestavi povsem samosvoje vozilo ter s tem poudari drugačnost in originalnost,« je poudaril Gregor Draksler, ki pri Peugeotu skrbi za oglaševanje. Omenjena individualizacija bo verjetno pisana na kožo predvsem samskim urbanim ljudem, ki prisegajo na dizajn in novosti in ki naj bi sestavljali eno od štirih glavnih ciljnih skupin. »Druge so predvsem starejši pari brez otrok, manjše družine, ki bi jim ta avto predstavljal glavno prevozno sredstvo, ter premožnejše družine z več vozili, za katere bi bil to drugi družinski avto,« je dodal Draksler.

Vse omenjene bo Peugeot skušal prepričati tudi s širokim naborom motorjev. Bencinska sta dva, 1,2-litrski z 82 konji (53 kilovati) in 1,6-litrski s 120 KM (88 kW), dizelski pa trije: 1,4-litrski z 68 KM (50 kW) ter dva 1,6-litrska (z 92 KM/68 kW in s 115 KM/84 kW). Podobno pisana je tudi izbira menjalnikov in opreme, med katero velja izpostaviti velik zaslon na dotik ter tako imenovani sistem grip control. Voznik ga upravlja prek posebnega vrtljivega gumba, omogoča pa izboljšano vožnjo na podlagah, kot so sneg, blato in pesek. Če zanemarimo nekatere vizualne dodatke, s tem sistemom ob izostanku štirikolesnega pogona avto še najbolj konkretno nakaže svojo športno-terensko plat. »2008 je za nas zelo pomemben model. Ker gre za mestnega terenca, je pisan na kožo tako tistim, ki imajo radi mesto, kot takšnim, ki radi iz njega pobegnejo, saj zaradi svojih specifičnih lastnosti avtomobil ponuja užitke tako na odprtih cestah kot na mestnih uličicah. Gre za popolnoma nov produkt, s katerim bo Peugeot povečal svoj delež v tako imenovanem segmentu B, hkrati pa je avto zelo pomemben za nadgrajevanje imidža znamke,« je pred začetkom prodaje optimističen direktor Peugeota Jožko Tomšič.

Mestni terenec, mali športni terenec ali mali križanec? Saj je vseeno. Peugeot 2008 v vsakem primeru izpolni pričakovanja, kaj bodo povedali kupci, pa bo znano že kmalu. Najcenejši po ceniku, z osnovnim bencinskim motorjem in precej popolnim varnostnim paketom (6 zračnih blazin, ABS, ESP...), je naprodaj za 13.990 evrov, a je že takoj na voljo tudi akcija, v kateri vam ponudijo še klimatsko napravo, radio z MP3 in kovinsko barvo ter vse skupaj zapakirajo v popust, s katerim avto stane 13.950 evrov.

več fotografij na www.dnevnik.si