Med 15 ekipami ste letos dogovorjeni iz elitnega razreda le z italijansko ekipo Lampre in avstralsko Orica GreenEdge. Tudi v preostalih tujih ni slovenskih kolesarjev, le še avstrijski Tirol pride z Janom Tratnikom in Juretom Golčerjem, najuspešnejšim na dirki Po Sloveniji doslej.

Glede sodelujočih ekip je pač tako, da me novinarji radi sprašujete, katere tuje sodelujoče ekipe pridejo. Vsi bi najraje Sky. Na koncu pa bi hkrati vsi želeli, da zmaga Slovenec. In če ne zmaga, kot je lani Jani Brajkovič, smo razočarani. Druga plat je, da se kolesarski svet spreminja. Ne na naši strani, pač pa na tuji. Kljub dogovorom Astane ne bo, ker imajo preveč zapolnjen program. K nam v Slovenijo je vsako leto prihajal Liquigas z zmagovalcem lanskega kronometra v Ljubljani Kristjanom Korenom. Letos pa je ekipa zamenjala sponzorja s Cannondalom, ki mu je v ospredju ameriški trg. Res ne bo tudi Saxo Banka, kjer je Marko Kump. Vseeno bo v Slovenijo prišlo šest ekip z letošnjega Gira. Torej bo »mali« Giro zagotovo z nekaj zvezdniki, ker jim bo dirka Po Sloveniji dobro sedla v koledar. Zraven prideta še mladi ekipi Astane in Katjuše.

Je težava Astane tudi v tem, da so v slovenskem terminu še štiri dirke?

Delno zagotovo. Švica sodi med največje v svetovnem pokalu. Najbolj nerodno je, da je v naš termin prišla dirka Po Luksemburgu, ki je kategorijo višje, letos imajo že najmanj 53. izvedbo in torej daljšo tradicijo. Mi imamo sicer šele dvajseto, a smo ponosni, saj rastemo. O terminu vedno razmišljamo.

Trasa letošnje dirke je podobno zasnovana kot leta 2011; z uvodnim kronometrom v Ljubljani, razgibano drugo etapo Grosuplje–Višnja Gora, kjer boste kolesarjem pokazali Strmo Rebro nad Kolpo, kraljevsko etapo iz Škofje Loke do Vršiča ter tradicionalno domačo etapo do Novega mesta. Kaj je letos odločalo pri takem konceptu etap?

Kot organizatorji moramo zasledovati tri glavne cilje. Taktični del, da je dirka čim bolj kompleksna in zanimiva. Tehnični, kjer je zelo pomembna varnost. in seveda finančni. Ali v obratnem vrstnem redu. Velikokrat prav to odloča. Smo ponosni, da v nasprotju z veliko športnimi kolektivi kot organizatorji račune plačujemo, in s tem nimamo težav. Vršič smo letos vrnili po šestih letih, ker je legendaren in se za obletnico spodobi. Ker mislimo tudi na morebitno slabo vreme. Ne želimo kolesarjev, ki se nemara prav tam lahko udarijo za končno zmago, izpostaviti nevarnosti in prekomernemu tveganju, zato cilj ni v Kranjski Gori. Bistvo ostane na Vršiču.

Po lanski »avanturi« ste vrnili v karavano rumeno majico. Bo modro nosil najboljši hribolazec?

Pri glavnem sponzorju so ugotovili, da modra majica ni bila dovolj vidna in je bolj viden napis na rumeni podlagi. Z enoletno spremembo so v duhu sprememb očitno dobili toliko pozornosti, da je bil namen dosežen.