Kakšna je vaša vloga v Astani?

Če se malo pošalim, bi rekel, da sem podpomočnik. Glavni je Martinelli, zraven mene je še športni direktor Kazahstanec Alexandr Shefer. A delo je tako, da se med seboj dopolnjujemo. V Giro je vloženo veliko, posledično je torej za vodenje toliko večja odgovornost. Je kar dobro, da nas je več. Martinelli je kot glavni pod toliko večjim pritiskom in preostala dva bova poskušala to ublažiti. V številnih situacijah je potrebno trezno razmišljanje, posebno ko je več stresa na kupu. V določenih situacijah je to včasih ključno. Spomnim se dirke Tirreno–Adriatico. Bilo je že veliko panike zaradi ubežne skupine, a smo znali situacijo mirno oceniti in jo taktično dobro izpeljati, do zmage Nibalija. Če je manj stresa, je dobro za vse, tudi kolesarje.

Na Giru večina napoveduje veliki dvoboj med Nibalijem in Bradom Wigginsom, a so nevarni tudi Evans, Sanchez in Scarponi. Na katere stvari se opirate v Astani?

Nibali velja za srčnega, napadalnega kolesarja. Wiggins je po drugi strani zelo preračunljiv, matematik na kolesu. Obema je tak način dirkanja prinesel veliko uspeha. Tudi na Giru pričakujem, da bo podobno. Wiggins bo preračunaval vate, džule in dodajal, kjer bo to potrebno. Nibali pa bo moral čakati in izkoristiti svojo prednost tam, kjer mu ne bo zneslo. Kronometrov, ki bi lahko bili Wigginsova prednost, se ne bojimo. Pričakujem, da bo odločal zadnji, najtežji del Gira, na najbolj strmih vzponih.

Je bila dirka Po Trentinu, kjer je Nibali premagal Wigginsa, prava generalka?

Tam do pravega dvoboja na vzponih nazadnje sploh ni prišlo, ker je imel Wiggins okvaro kolesa in je odločila višja sila. Skoraj celo dirko pa sta bila skupaj, nihče ni bil superioren. Vsaka primerjava je težka, dejstvo pa je, da bo Wigginsa težko premagati.

Wiggins je v napovedi pred Girom dejal, da mu Nibali tudi v najtežjih klancih ne bo ušel za več kot deset sekund.

Vse bo odvisno od položaja, okoliščin. Odvisno bo, na kateri strani bodo figure na šahovnici. Če bo v prednosti po prvem delu, bo lahko le sledil in se držal svoje preverjene taktike. Na enak način je lani slavil Kanadčan Ryder Hesjedal. Če bo v zaostanku, bo Sir Wiggins moral napadati. To pa ni njegov stil. V prvem tednu Gira, kot dobro vemo, vplivajo tudi druge okoliščine, kot so padci, nenadejani zaostanki. Vse ne poteka vedno idealno. Pričakujem pa, da bodo v Skyju napadali tudi z drugimi kolesarji in da bodo imeli vsaj dva ali tri v igri.

Cilj desete etape je na Montaževi visoki planoti z zaključnim zelo strmim odsekom na planino Pecol. Giro tam še ni bil. Kako pomembno je poznavanje terena?

Nibali je z delom ekipe prevozil vse ključne dele Gira, ki jih še ni poznal. Tudi v Julijcih je bil. Trase vseh ključnih etap so pregledali. Zanj ni skrivnosti.

Kaj v boju za končno zmago pomenijo pomočniki? Janiju Brajkoviču je bila dolgo namenjena ta vloga.

Zelo veliko. Zato si nismo mogli privoščiti, da bi vzeli Janija, saj je bil po zdravstveni plati preveč nezanesljiv. Imel je preveč težav. Nibali ima ob sebi zanesljivo ekipo in kot celota so nemara celo bolj kompaktni kot Sky. Tudi Wiggins je po Trentinu menjal v ekipi in dodal Kolumbijca Henaa Montoyo. Številčna premoč je zelo pomembna, posebno če pride do selekcije sredi etape. Drugače je denimo s preostalimi kolesarji, kot so Evans, Hesjedal ali Sanchez. Oni le sledijo, se vozijo zraven. Mi ničesar ne prepuščamo naključju.

Kaj pomeni 14 sekund razlike med Wigginsom in Nibalijem po včerajšnjem kronometru?

Predvsem to, da bo moral Sky v današnji tretji etapi na čelu narekovati ritem. Pravilo je, da so oni odgovorni za karavano. 14 sekund zaostanka je razmeroma malo glede na to, da so oni razred zase. Lahko bi bilo tudi 25 sekund, kot je zaostal Garmin s Hesjedalom, ali 38 kot BMC z Evansom. Predvsem pa je za nami zelo naporen dan. Na nogah smo bili z vso logistiko že od pete ure, ob 19. uri smo bili še vedno na trajektu. Tolažim se, da pridejo lažji dnevi vsaj glede logistike.