O tem, kako pritegniti pozornost, so spisali zajetno literaturo, toda pravih učinkov ni bilo. Dokler... Dokler niso razvili orodja, ki dijake naravnost sili k sodelovanju, saj mora prav vsak v razredu na vprašanje učiteljice odgovoriti na način, da se s pritiskom na gumb odloči za enega izmed štirih ponujenih odgovorov. Podobno kot v Lepo je biti milijonar, na primer. Elektronsko napravico pa so poimenovali – captur.

Priznamo, da bi si zelo težko predstavljali, kaj za vraga to ime dejansko pomeni, če ne bi imeli sreče in se v živo spoznavali s capturjem. Njegovi geni spominjajo na srednjo šolo, ob pogledu nanj namreč ne boste mogli mimo opazke, da je mladosten in nekaj posebnega (dvobarvna karoserija), skratka dovolj zanimiv, da pritegne pozornost. Renault captur. Tipičen produkt človeške domišljije.

Morebiti veste, kaj je aprisali? Ali pa donkra? Prvi je križanec med marelico in slivo, drugi pa med oslom in zebro. V obeh primerih sta križanca nekaj posebnega in združujeta najboljše iz obeh svetov. In captur? Tudi naš štirikolesni prijatelj je križanec, in sicer med terencem, enoprostorcem in limuzino. Kar pomeni, da ponuja visok položaj sedenja, dovolj prostora za štiri potnike in njihovo prtljago ter zgledne vozne zmogljivosti. Če smo natančnejši, je kot bratranec clio, le da je malce daljši in višji ter vsaj enako lep.

»Joj, kako je luštkan tale malček,« je bila navdušena domačinka v mondenem Biarritzu, kjer smo capturja vozili. Malček? Velika neumnost, ki pa smo ji jo hitro oprostili, saj je bila tako prekleto čedna (črnolaska). Seveda captur ni malček, saj meri v dolžino že zajetnih 4,12 metra (6 cm več od clia), kar se pozna predvsem na vzdolžno pomični zadnji klopi, kjer ljudje povprečnih mer ne bodo imeli težav s sedenjem. Vzdolžni pomik je hvalevreden, če sta namreč zasedena le sprednja sedeža (tkanina ima zadrgo, zato jo lahko snamemo in operemo v stroju), je mogoče prtljažno luknjo s 377 povečati na 455 litrov, seveda pa klop lahko tudi podremo in prostornino povečamo na 1235 litrov. Tedaj prtljažnik kramo mazohistično nagovarja hočem še, še in še!

Mazohistično usmerjen pa je tudi najmočnejši agregat, 1,2-litrski bencinski TCe z močjo 120 iskrivih konjičkov, ki voznika na kolenih prosijo, naj pohodi stopalko za plin do konca in jih spusti v dir. Že po nekaj kilometrih nam je bilo jasno, da gre za pravšnjo izbiro (sicer ponujajo še 90-konjska bencinarja in dizla; TCe 90 in dCi 90), saj za prenos moči na prednji kolesi skrbi sodobni 6-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko, ki nadgrajuje vozno udobje in tudi povprečna poraba okoli osem litrov je v mejah sprejemljivega.

Podobno kot tudi cena, ki naj bi bila za različico TCe 90 expression okoli 14.500 evrov, že ob začetku prodaje sredi maja pa bodo kupce nagradili tudi z dvema tisočakoma popusta.

P. S.: Učitelji so nad capturjem navdušeni. Vprašanje je samo, nad katerim bolj...

več fotografij na www.dnevnik.si