Da bi ostalo večno mlado, pa bi si nekateri zagotovo želeli še za kaj drugega. Na primer avtomobile. Ti se ob silnem napredku starajo še precej hitreje. Če na primer za življenjski ciklus psov pravimo, da je eno pasje leto enako sedmim koledarskim, je v enakem razmerju za eno avtomobilsko leto v večini primerov ekvivalent več kot deset »realnih« let. Se pa seveda tudi tu najdejo primeri, ki procese staranja uspešno zaustavljajo. In so, čeprav so na trgu že nekaj let, vsaj enakovreden tekmec precej mlajšim novincem.

Tak je v razredu enoprostorcev zagotovo Fordov S-max. Na cestah je od leta 2006, vmes ga je leta 2010 »hormonska terapija« v obliki manjše prenove malce pomladila, a tudi če bi ga danes predstavili kot popolnega novinca, ki je pravkar zapeljal na cesto, bi tako po voznih zmogljivostih kot po obliki in vseh drugih lastnostih, ki so pomembne v tem avtomobilskem razredu, prekašal veliko tekmecev. Zato njegovi uspehi skozi leta nikakor ne čudijo, kot ni presenetljivo niti, da so si ga nekateri proizvajalci postavili za tistega tekmeca, ki ga želijo »premagati«, ga »zrušiti«. Tak občutek smo na primer nemudoma dobili pri oplu zafiri tourer, ki je, če malce pretiravamo, Oplov »odgovor« na S-maxa, pa čeprav se je zadeve lotil tudi z nekaterih vidikov, ki so njegovemu tekmecu tuje. In če smemo soditi, se zna tudi pri njej proces staranja precej zavleči.

Oblikovno je Oplov primerek, morda tudi zaradi kompaktnejših mer – dolžinski meter v njegovem primeru pokaže slabih 15 centimetrov manj (4,66:4,80 metra) kot pri Fordovem – videti malenkost bolj dinamično, sicer pa sta si oblikovno precej blizu. Svojih enoprostorskih genov po eni strani ne skrivata, in tako je tudi prav, saj se tovrstni poizkusi večkrat negativno izrazijo s pomanjkanjem prostora v notranjosti, po drugi strani pa gre vseeno za precej atraktivna avtomobila, ki ju je užitek tudi pogledati, ne le uživati ob njuni praktičnosti. Kar se te tiče, je glavna razlika na zadnji klopi, na kateri se zafirin srednji sedež lahko zloži na poseben način in tak predstavlja uporabno naslonjalo za dva potnika. Zaradi tega bo vožnja za dva na zadnji klopi morda malce udobnejša v zafiri, medtem ko trije enaki ločeni sedeži v S-maxu zagotavljajo udobnejšo vožnjo trem – lahko tudi trem otrokom v otroških sedežih s sistemom isofix, ki ga zafira na srednjem sedežu ne premore. Tudi sicer je 15 centimetrov že takšna razlika v dolžini, da se pri prostornosti potniške kabine v korist forda pač malce pozna, tudi spredaj je bil občutek enak, bistvena razlika med testnima voziloma pa je bila v tem, da je imela zafira na voljo še šesti in sedmi sedež v tretji vrsti. Uporabna sta resnično le pogojno, zato smo prepričani, da bosta pri veliki večini veliko večino časa zložena počivala v dnu prtljažnika, ki v takšni konfiguraciji pogoltne za 710 litrov prtljage (s sedmimi sedeži zanemarljivih 152 litrov), ob podiranju sedežev pa 1860. Daljši S-max je tu, logično, prostornejši, saj njegov prtljažnik pogoltne za 854 litrov prtljage (in se razširi do 2100 litrov), a je zaradi obdelave prtljažnega prostora realno razlika občutna še bolj, sploh pri nalaganju večjih predmetov.

Razlika med motorjema obeh testnih primerkov je bila na papirju zanemarljiva. Fordov 2-litrski turbodizel s 163 konji (120 kW) obljublja pospešek do stotice v 9,5 sekunde in končno hitrost 205 km/h, enako velik Oplov primerek s 165 konji (121 kW) pa pospešek v 9,9 sekunde in najvišjo hitrost 209 km/h. V praksi razlike v poskočnosti in odzivnosti ni čutiti, obeh motorjev tudi ni bilo slišati v potniški kabini, nam je pa bil izmed obeh 6-stopenjskih ročnih menjalnikov bolj všeč Fordov. Tudi vožnja skozi ovinke je bila z S-maxom v večji užitek, medtem ko med dolgo vožnjo po avtocesti zavoljo dobrih sedežev in položaja za volanom zares dolgo ne pri enem ne pri drugem nismo čutili utrujenosti, pa tudi grbine in cestne napake sta podvozji obeh udobno prebavljali z enako mero občutka. Če imate slednjega dovolj pri stopalki za plin, je moč porabo pri obeh spraviti tudi pod sedem litrov na 100 kilometrov, realnost pa je pri naši vožnji pokazala 7 litrov pri zafiri in 7,2 litra pri S-maxu.

Opremi cosmo pri zafiri in titanium pri S-maxu ponujata vse, kar je potrebno in še kaj več (ESP, 2-področna avtomatska klimatska naprava, potovalni računalnik tempomat, radio s CD/MP3, električni paket...), vozili pa sta si blizu tudi pri ceni. Testni S-max stane 30.840, zafira tourer pa 27.950 evrov. A v trenutni akciji pri fordu popust skupaj znaša kar 5500 evrov, tudi pri Oplu pa ob kontaktu s prodajalci obljubljajo posebne akcije.

več fotografij na www.dnevnik.si