Droge. Snovi, ki povzročijo ogromno gorja, uničijo na milijone življenj, hkrati pa skrbijo, da se z njimi finančno napaja in bogati peščica, ki živi na oni strani zakona. Poznamo jih ogromno vrst in delimo na več različnih skupin, ker je prva stvar, na katero ob njihovi omembi pomislimo, odvisnost, pa smo v povezavi z drogami začeli označevati tudi marsikaj, kar z njimi nima veze. Za ljubitelje čokolade je droga lahko prav ta, za odvisneže od teka je kot droga lahko rekreacija v vsakršnih vremenskih razmerah, za navdušence nad katerim izmed ekipnih športov pa je droga lahko žoga.

Pa vendar so tiste prave droge precej manj nedolžne kot zadnje omenjene. In mednje prištevamo tudi T-Rax, v Južni Ameriki, še posebej pa v Braziliji, zelo priljubljeno halucinogeno opiatsko drogo. Beseda z le malce spremenjenim zapisom (brez vmesnega vezaja) pa predstavlja tudi ime novega Chevroletovega avtomobila, malega atraktivnega športnega terenskega vozila, ki torej nosi ime trax. Zato ne čudi, da so ga zaradi nezaželene povezave z zahrbtno drogo na južnoameriškem trgu pač poimenovali malce drugače in mu nadeli ime tracker. V Evropi in posledično tudi v Sloveniji pa bo trax ostal kar trax. Ime, ki gre hitro v uho in o katerem bo zaradi nezgrešljive privlačne oblike ter zadovoljstva po vožnji z njim zagotovo slišati še veliko pozitivnega.

Bolj kot z drogo bomo v Evropi Chevroletovega traxa povezovali s še enim štirikolesnikom – Oplovo mokko. Z njo si namreč njen, recimo mu bratranec, deli osnovo, kar je ob dejstvu, da oba prihajata iz iste družinske hiše, po svoje tudi logično. Konec koncev je v zadnjem času podobnih primerov kar precej. A enačiti oba avtomobila čez neko razumno mejo bi bilo do obeh precej krivično. Mokka je mokka, trax pa trax, dovolj samostojen in svojevrsten avtomobil, ki pa bo že zaradi svoje zasnove hočeš nočeš tekmec tudi mokki. In seveda obratno. Koliko mu bo to, da je imela mokka kar nekaj časovne prednosti in je uspela prepričati celo nad pričakovanji veliko kupcev, v končni fazi škodilo, pa bo pokazal čas. »Niti koščka kovine na karoseriji traxa ni enako oblikovanega kot pri mokki, enako velja tudi za notranjost, ki se razlikuje od mokkine. Gre torej za dva različna avtomobila, pri čemer razlike ne gredo na račun kakovosti. Morda mokka ponuja le kakšen 'premium' dodatek več, trax pa ima pri opremi pač nekatere druge,« je odločno zatrdil Jason Fischer, ki pri Chevroletu na globalni ravni bdi nad lastnostmi in obnašanjem vozila, zato je s svojega področja ponudil še en zanimiv podatek: »Trax bo skupno naprodaj v 40 državah, za več različnih trgov pa smo pripravili različne konfiguracije vozila. V državah, ki imajo na primer slabše ceste, smo prilagodili vzmetenje, tako da so razlike občutne že med traxom, ki je naprodaj v zahodni, in tistim, ki ga kupite v vzhodni Evropi.« Ne le po imenu, trax se torej tudi dejansko razlikuje od zgoraj omenjenega trackerja.

Seveda pa te razlike ne gredo v prevelike skrajnosti. Avto je tako povsod videti enako, takšne pa so tudi njegove zunanje mere: 4,25 metra dolžine, 1,77 metra širine, 1,67 metra višine in 2,55 metra medosne razdalje. Številke, ki v realnosti ponudijo precej več, kot obetajo. Trax ima namreč v notranjosti zares veliko prostora, presenetljivo veliko tudi na zadnji klopi. Kar ga v mnogih pogledih naredi za idealno izbiro: je majhen in okreten, s štirikolesnim pogonom preverjeno sposoben tudi udobne vožnje po ne preveč zahtevnem terenu, hkrati pa nudi dovolj prostora tudi za družine – poleg prostorne potniške kabine tudi njegov prtljažnik premore spodobnih 356 litrov prostornine – in udobno izkušnjo za volanom za vse tiste, ki radi sedijo malce višje. A taki so tudi nekateri drugi mali športni terenci in tako niti ni čudno, da je ta razred v izjemnem vzponu in da vanj vstopa vse več »pomembnih igralcev«. »Zakaj bi izbrali ravno traxa? Zato, ker ima na vseh trgih zelo konkurenčno ceno, hkrati pa je to pravi predstavnik Chevroleta, znamke, ki je pred 78 leti tako rekoč izumila razred športnih terencev, se pravi, da ima ravno toliko let izkušenj na tem področju. Ob tem trax ponuja veliko novost – sistem 'my link', ki preko posebne aplikacije na pametnem telefonu poskrbi za povezanost med avtomobilom in vašim telefonom, med drugim z njegovo pomočjo prikazuje tudi navigacijo. Zaradi značilne, prepoznavne Chevroletove oblike avto tudi precej izstopa iz povprečja, ob tem pa je fleksibilen in praktičen,« nam je razložil Ian Halleran, ki je pri Chevroletu zadolžen za prodajo. Fleksibilnost in praktičnost z drugimi besedami pomenita, da ima trax ogromno koristnih odlagalnih prostorov, da je možno sedeže pomikati in zložiti v 8 različnih nastavitvah ter da se v ravno dno zloži tudi sovoznikov sedež, pri čemer je možno v avtomobilu voziti predmete vse do 2,3 metra dolžine.

Chevrolet trax bo, vsaj na začetku prodaje, kupcem pri nas na voljo s tremi različnimi motorji. Bencinska bosta 1,4-litrski turbo s 140 konji (103 kW) in običajni 1,6-litrski s 115 KM (86 kW), pri čemer bo prvi na voljo s 4-kolesnim in drugi z 2-kolesnim pogonom, 1,7-litrski turbodizelski s 130 KM (96 kW) pa bo na voljo z obema pogonoma in kot edini tudi s samodejnim menjalnikom. Sami smo po razgibani dalmatinski obali kilometre na cestah in zunaj njih nabirali z dizelskim traxom s pogonom na vsa štiri kolesa, ki se je izkazal za udobnega in dokaj poskočnega sopotnika. Očitamo mu lahko le precejšnjo glasnost, saj je že pri malenkost višjih obratih v potniški kabini treba za normalno komunikacijo kar malce povzdigniti glas. A ob omembi tovrstne težave so nam pri Chevroletu zagotovili, da gre za predserijske primerke in da bo zvočna izolacija pri serijskih močno izboljšana. O tem se bomo lahko prepričali junija, ko bo avto zapeljal tudi na slovenske ceste, naročiti pa ga je možno že sedaj. Najcenejši z 1,6-litrskim bencinarjem in zelo spodobno opremo (ESP, TCS, 6 zračnih mehov, pomoč pri speljevanju v klanec, radio s CD/MP3, povezava bluetooth, klimatska naprava, električni paket...) je naprodaj za 14.990 evrov.

več fotografij na www.dnevnik.si