Bo Slovenija 110. država na seznamu ameriškega velikana KFC (Kentucky Fried Chicken), ki slovi po hrustljavem ocvrtem piščancu, pripravljenem po izvirnem receptu z enajstimi skrivnostnimi začimbami? Kadroviki iz družbe AmRest, ki kot največji upravitelj restavracij v srednji in vzhodni Evropi oblikuje portfelj mnogih svetovno znanih blagovnih znamk, že preverjajo stanje za razširitev leta 1952 začete tradicije takrat 65-letnega Colonela Sandersa še na slovenski trg. Na spletu so objavili delovno mesto pomočnika generalnega direktorja KFC, ki bi opravljal tudi delo vodje izmene v njihovi ljubljanski restavraciji.
A to ni prvič, da ta ponudnik hitre prehrane kaže zanimanje za Ljubljano. Že leta 2010 so na enak način izkazali resno namero obogatiti svojo ponudbo 15.000 restavracij z ljubljansko franšizo, vendar so potem odstopili od te ideje.
Tokrat bolj sprejemljive cene
Na drugi strani se zagotovo v prestolnico vrača v svetu vedno bolj priljubljeni Subway, ki navdušuje s konceptom, da zaposleni sendvič sestavijo neposredno pred kupcem in po njegovih navodilih. Zgodbo, ki jo danes pišejo v 39.100 restavracijah po vsem svetu, je leta 1965 začel ameriški študent medicine Fred Deluca, da bi odplačal stroške svojega študija, pri nas pa bo s Subwayem nadaljeval svojo podjetniško pot 28-letni Iztok Levac. Na dejstvo, da je pred sedmimi leti Subway na Bavarskem dvoru doživel neuspeh, se ne ozira. Pravi, da je prejšnji franšizar pogorel zaradi previsokih cen, sam pa naj bi te prilagodil sedanjemu standardu.
Več kot devet mesecev je trajalo, da je pridobil licenco, najel lokal v središču in opravil tudi izobraževanje v Cambridgeu, kjer se je še bolj navdušil nad njihovim celostnim pristopom. Z zelenjavo jih bodo oskrbovali lokalni dobavitelji, prihod te verige pa prinaša tudi nove zaposlitve. Trenutno so že odprte prijave za tri delovna mesta, delati pa bodo začeli predvidoma konec junija. Lokacija je še skrivnost, Levac pa je zagotovil, da ta restavracija ne bo zadnja restavracija na slovenskem trgu, niti v Ljubljani.
McDonald's podvojil dobiček
V minulih letih je sicer srečo na slovenskem trgu poskusilo že več podobnih franšiz, denimo Quick, Dairy Queen, Nordsee, a se niso obdržale. Sodeč po podobi ljubljanskih ulic smo Slovenci pod vplivom Balkana bolj za burek in kebab, vendar bi težko rekli, da tem posel cveti.
Vsekakor ne tako kot ameriškemu velikanu McDonald'su, ki je odprl prvo restavracijo v prestolnici leta 1993 in jih kasneje dodal še 15 po vsej državi. Lani so imeli skoraj 28 milijonov evrov čistih prihodkov, dobiček pa so od leta 2007 že podvojili. Po svetu McDonald's postreže približno 69 milijonov ljudi vsak dan.