Vemo, kaj boste zanju najprej porekli: da sta lepo videti, za fasado pa se skriva praznina. A ni tako. Seveda sta všečna, kar je danes v svetu avtomobilizma že nekakšen pogoj za uspeh. Toda potencialnega kupca – in prepričali smo se, da tudi moškemu za volanom ne bo nerodno – odločno nagovarjata. Naprej s centimetri. Nista velikana, saj 3,97 metra pri fiesti in 4,04 metra pri riu pomeni, da ju boste obkrožili še hitreje kot kakšen majhen rajski maldivijski otok, a ta majhnost ima precejšnjo prednost, okretnost v okolju, za katero sta zasnovana: na mestnih ulicah. Če ju na primer oborožimo še s parkirnimi senzorji (doplačilo za zadnje pri fordu 210 in pri kii 350 evrov), bo še tako nespretna voznica prekipevala od optimizma. Da pa se znata preleviti v še kaj več kot zgolj vozilo za mestno pohajkovanje, dokažeta, ko svojo ritko namestimo na zadnjo klop; dostop olajša zadnji par vrat. Priznamo, da je udobneje pri riu, kjer dva povprečno raščena odrasla ne bosta imela težav s centimetri za kolena in glavo. Tudi pri fiesti se načeloma sedi dokaj udobno, toda stiska s koleni je občutnejša. Da pa se lahko odpravimo na pot tudi z nekaj več prtljage (a z njo vendarle ne smemo pretiravati), sta dokaz prtljažnika z osnovnimi 276 (fiesta) in 288 litri (rio), kar prevedeno pomeni prostor za dva potovalna kovčka in še za kakšno nakupovalno vrečko. Če na pot odrineta le dva, je mogoče zadnjo klop podreti, prostornina pa se močno približa magični tisočici, ki zadostuje tudi za prevoz dimenzijsko zajetnejšega tovora ali športne opreme.

Seveda se to, če nas je na štirih kolesih več in imamo zraven še prtljago, najbolj pozna, ko želimo doseči tisto, kar je uradno zapisano v tehničnih podatkih. Že to, da ima fiesta občutno višjo maksimalno hitrost (180:165 km/h) in pospešek do stotice (11,2:13,1 sekunde), daje vedeti, da lahko od njene konjenice pričakujemo več. Filozofiji, ki sta ju znamki ubrali pri testnih agregatih, se razlikujeta: ford stavi na vsega liter prostornine, tri valje in 100 konjičkov (74 kW), kia na 1,25 litra prostornine, štiri valje in 85 konjičkov (63 kW). Tistih 15 štirinožcev manj se najbolj pozna, ko je rio dodobra naložen ali pa pri vožnji v klanec, ko jim kljub iskrivosti začne primanjkovati sape. Da je prostorninsko manjši motor zmagovalec primerjave, dokaže tudi njegova prožnost že pri nižjih vrtljajih, ki močno spominja na dizelskega brata. Se je pa moč pri obeh na prednji kolesi prenašala prek 5-stopenjskega menjalnika (samodejni v kombinaciji s testnima motorjema pri obeh tekmecih ni na voljo), pri opisu pripomb k njegovemu delovanju pa je ostala praznina. Žal ima Fordov ecoboost tudi napako, previsoko porabo goriva. Čeprav uradno navajajo povprečje 4,5 litra, se boste pod sedmico spustili težje, kot jo presegli. So pa pri Kii pri primerjavi uradne in naše porabe veliko bliže realnosti: 5:6,8 litra. Ker sta si posodi za gorivo podobni (fiestina z 42 in riova še z litrom več), sta si tudi dosega z enim polnjenjem blizu – nemka zmore 600 in korejec 630 kilometrov.

Blizu sta si tudi pri serijski opremi, ki slišita na ime titanium (fiesta) in EX urban (rio), prevedeno pa pomenita skorajda popolno varnost (zračne blazine in zavese, ABS, ESP...) in udobje (samodejna klima, potovalni računalnik, radio s CD in mp3, električni paket...). Smiselno se nam je zdelo doplačilo za tempomat, ki vam pri fordu pobere ugodnih 75 evrov, pri kii pa je zanj treba poseči po najvišji stopnji opreme luxury, ki ponuja tudi pametni ključ (440 evrov pri fordu).

P.S.: Brez dvoma, pločevinasta prijatelja sta pripravljena na svojih pet minut v Slovenija ima talent. Prepričani smo, da imata več talenta kot številni nastopajoči...

Cenovna primerjava in komu nameniti glas, pa v sklepu.

več fotografij na www.dnevnik.si