Brez novih tehnologij ne gre. Posebej ne v svetu tehnike, v katerem je vsem na očeh ravno avtomobil. Novosti morajo dobesedno deževati na kupce, kajti le tako jih prodajalci lahko prepričajo, da se njihov avtomobil izplača kupiti. In v tem večnem boju za naklonjenost kupca največ pridobi ravno tehnologija. Ter z njo varovanje okolja, udobje in še bi lahko naštevali. Pri Oplu vedo, da je ravno v težkih časih treba največ vlagati v razvoj. Kajti le tako se kolesje avtomobilske industrije lahko vrti naprej.

Strategija razvoja novosti mora sloneti na daljnosežnosti in sposobnosti videti v prihodnost. Tako pri Oplu predstavljajo strategijo in novosti, ki bodo segale do leta 2016, v ta »paket« pa so vključene tri nove družine motorjev. »Vsega skupaj bo torej 13 novih motorjev, od katerih bo do omenjenega leta trgu na voljo 80 odstotkov novosti. Med pomembnejšimi velja omeniti nova 1,6-litrski bencinski in turbodizelski motor, ki sledita strategiji zmanjševanja delovne prostornine in povečevanja moči ter zmanjševanja porabe goriva in izpustov ogljikovega dioksida,« je povedal Micky Bly, podpredsednik GME za razvoj pogonskih enot. Pri vsem tem niso pozabili niti na tišje delovanje motorjev in tisto, kar motor povezuje s pogonskimi kolesi: menjalnike.

Novost je torej 1,6-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgom SIDI, pri čemer bo štirivaljnik na voljo v dveh različicah. Kot eco turbo bo zmogel 125 kilovatov (170 KM) in bo imel največji navor 280 Nm. Močnejša bo različica performance turbo s 147 kilovati (200 KM) in 300 Nm navora, kar pomeni 125 konjičev na liter delovne prostornine. V primerjavi s prejšnjo generacijo primerljivega motorja je novi za 13 odstotkov varčnejši in v izpustih v okolje je manj ogljikovega dioksida, istočasno pa sta se moč in navor povečala za 30 odstotkov. Posebnost novega motorja je motorni blok s tenkimi stenami, zaradi česar je seveda lažji, delovanje motorja pa bodo, je dejal Roland Maucher, inženir za razvoj bencinskih motorjev, posebej prilagajali vsakemu modelu avtomobila posebej. »Odzivnost motorja na voznikove ukaze je zelo pomembna, tako se novi motor še hitreje odziva na dodajanje plina, saj ima posebej prirejen sistem dinamičnega prirastka tlaka zraka v turbinskem polnilniku. Kompresor s posebnimi resonatorji za nizke in visoke tlake pa še učinkoviteje duši hrup sikanja in pulziranja zraka.«

Povsem nov je tudi enako velik dizelski motor 1,6 CDTI, ki pa je tudi že na voljo kupcem, in sicer sprva v zafiri tourer. Ta motor bo zamenjal dosedanja 1,7-litrski in 2-litrski dizel manjših zmogljivosti, v bližnji prihodnosti pa bo na voljo tudi v močnejših različicah. Tako trenutno zmore 100 kilovatov (136 KM) in 320 Nm navora, ob tem je to prvi Oplov dizel, ki je v celoti izdelan iz aluminija, njegova specifična moč pa je 85 konjev na delovni liter. Pri njem pa so se še bolj posvetili glasnosti delovanja in mirnejšega teka. S selektivnim katalizatorjem BlueInjection in tehnologijo filtra trdnih delcev motor že dosega okoljevarstveni standard euro6. S tem je dizelski motor primerljivo »čist« kot bencinski motor. Michael Vogelsang, inženir pri razvoju dizelskih motorjev, je ob tem povedal: »Novi dizelski motor je okoli 20 kilogramov lažji, z do deset posamičnimi vbrizgi na delovni cikel pa nam je uspelo motor optimizirati pri čistosti izpuha in mirnosti delovanja. Z novo vodno črpalko smo zmanjšali trenje v motorju, z dodatno črpalko za olje s spremenljivo prostornino pa smo še izboljšali lastnosti motorja.«

Povezava med motorjem in pogonskimi kolesi je prav tako pomembna, saj je bila v preteklosti eden glavnih vzrokov za številne izgube. Zato menjalniki potrebujejo vsaj toliko pozornosti kot motorji, z drugo generacijo pa so pri Oplu posodobili ročne in samodejne pet- ali šeststopenjske menjalnike. Nova generacija je namenjena modelom corsa, meriva, astra, zafira in insignia, opremljenim z motorji, ki zmorejo več kot 130 Nm navora.

Za manjše modele, ki bodo v prihodnje sploh narekovali vsakdanji promet, so za modele z motorji z največ 220 Nm razvili tudi novi šeststopenjski menjalnik, ki je predvsem lažji in združuje številne spremembe menjalnikov druge generacije. Oplovemu novemu malemu avtomobilu adam, enako velja za corso, je namenjen tudi novi avtomatizirani ročni menjalnik z možnostjo sekvenčnega prestavljanja in funkcijo start-stop ter samodejnim petstopenjskim delovanjem. Ta menjalnik je trenutno še v fazi razvoja. »Serijo novih izboljšav sedanje nove Oplove generacije šeststopenjskega samodejnega menjalnika bo v prihodnje nadaljeval povsem novi 8-stopenjski menjalnik. Ta bo imel še večji razpon prestavnih razmerij in bo zato lahko zagotavljal do tri odstotke manjšo povprečno porabo goriva,« je povedal tehnični specialist pri razvoju menjalnikov Rolf Krüttgen.

S tem pa seveda razvoja še zdaleč ne bo konec. »Kasneje letos bomo trgu predstavili povsem novo družino motorjev z manjšimi delovnimi prostorninami. Kupec bo tako, skupaj s sedaj predstavljenimi novostmi, dobil precej izboljšano tehniko, ki je velik korak naprej pri zmogljivostih in čistejšem delovanju ter povečevanju udobja. Brez teh glavnih smeri pri razvoju danes tovarna ne more več konkurirati tekmecem,« je dodal Micky Bly. O cenah, ki naj bi jih za seboj potegnile novosti, pa pri Oplu za zdaj ne morejo govoriti.