Dražili so nas s hrumečim motorjem, poželjivimi oblinami in vonjem zažgane gume. Imeli smo jih pred nosom, a dotakniti se jih nismo smeli. Ves dan so drveli mimo nas, mi pa smo lahko le živčno postopali in cedili sline. Toda naša potrpežljivost je bila poplačana. Dočakali smo svojih pet minut slave, skupno druženje, polno adrenalina, pa je minilo v trenutku.

Glavna objekta poželenja sta bila nissan 370Z in nissan GT-R. Prvi je pod pokrovom skrival 328 konjskih moči (241 kW), drugi nas je s 480 konjskimi močmi (353 kW) ponesel še dimenzijo višje. V 370Z se sicer nikakor ne poskušajte tlačiti, če ste višji od 1,9 metra, medtem ko vas bo GT-R zadovoljil v vseh dirkaških pogledih. Toda na stezi Navak v bližini Beograda smo bili tisti dan vendarle zaradi nekega drugega akterja, ki je zdaj že na slovenskih cestah.

Nissan juke nismo. Za povprečnega smrtnika precej hecno ime, ki pa ima povsem drug pomen za poznavalce športno-dirkaških vozil. Nismo je namreč skupna beseda za Nissan in motorsport, dolga zgodovina dirkaških uspehov pa je sedaj na voljo tudi v osebnih vozilih. »Juke je prvi model nissana, ki ima zgodbo nismo pri osebnih vozilih, nikakor pa ni zadnji,« je s ponosom dejal Gregor Korenčan, produktni vodja Nissana v Sloveniji. Veliki pok se je zgodil leta 1964. »Takrat je skupina mladih inženirjev Nissana prišla na idejo, da bi naredili športni avtomobil, s katerim bi tekmovali na dirkah. Vzeli so povsem običajen avtomobil nissan skyline, v katerega so vgradili supermočan motor. Avtomobil se je precej dobro vozil, zato so videli, da imajo dober potencial,« je razložil Korenčan. »Dobili so nalogo, da naredijo 100 avtomobilov, kar je bila tedaj kvota, če si hotel dirkaško licenco. Zelo so hiteli, stoti avtomobil pa so naredili le dva dneva pred prvo dirko. Na njej so imeli pet avtomobilov. Zasedli so mesta od drugega do šestega, zmagal pa je Porsche.«

Dvajset let pozneje so Nissanovi dirkaški inženirji sestavili sanjski avtomobil, ki je podiral meje in rekorde. »Prelomno obdobje je bilo okoli leta 1989, ko so pri Nissanu naredili prvi dirkalnik GT-R, ki je imel za tiste čase revolucionarno zasnovo. Imel je štirikolesni pogon in štirikolesni volan, kar je bilo tedaj precej napredno. Ta avtomobil je postal serijski zmagovalec. V Avstraliji je bil nepremagljiv tri leta, zato je dobil vzdevek godzila. Po koncu prvenstva so spremenili pravila, tako da GT-R tam ni smel več nastopiti,« je spomine obujal Korenčan. »Danes linijo nismo poznajo tudi ljubitelji dirkaških računalniških igric. Ker je stvar dobro zaživela, so se odločili, da jo bodo uvedli tudi na osebnih vozilih,« je povedal produktni vodja Nissana v Sloveniji. »Zakaj juke? Na trg je prišel leta 2010, od tedaj so proizvedli 330.000 vozil, skoraj 300.000 pa je bilo prodanih. Za inženirje je bil pravi izziv, da v istem avtomobilu združijo dirkaške značilnosti in značilnosti športnega terenskega vozila.«

Zaščitni znak serije nismo so rdeča stranska ogledala. V primerjavi z osnovno verzijo ima juke nismo širše pnevmatike, svetleč stebriček, namesto meglenk so led dnevne luči, podloga luči pa je temna, da avto deluje še bolj agresivno. Vizualni učinek imata tudi strešni spojler in širša izpušna cev. »Vsi dodatki nimajo zgolj lepotnega učinka, ampak pripomorejo k boljši aerodinamiki. Lega na cesti je boljša za približno 35 odstotkov,« je povedal Korenčan. »Inženirji so izboljšali tri stvari: popravili so vzmetenje in zmanjšali nagib, kar je v primerjavi z običajno verzijo izboljšano za približno deset odstotkov. Izboljšan je volan, ki je bolj utrjen, zato se bolje čuti cesto. Za pet odstotkov so izboljšali tudi moč in navor motorja. Z vsemi spremembami so občutki za volanom bistveno boljši, toda poraba in izpusti ogljikovega dioksida so praktično enaki kot pri osnovnem juku.«

V primerjavi z osnovnim modelom DIG-T ima juke nismo povečano največjo moč s 190 konjskih moči (140 kW) na 200 konjskih moči (147 kW), največji navor pa z 240 na 250 Nm. Različica z dvokolesnim pogonom in ročnim šeststopenjskim menjalnikom pospeši do 100 kilometrov na uro v 7,8 sekunde in doseže najvišjo hitrost 215 kilometrov na uro. Kombinirana poraba goriva je 6,9 litra na 100 prevoženih kilometrov. Vozilo s štirikolesnim pogonom in avtomatskim menjalnikom ima pospešek do 100 kilometrov na uro v 8,2 sekunde in doseže najvišjo hitrost 200 kilometrov na uro. Obljubljena poraba je 7,4 litra.

Dirkaški sladkorčki so tudi v notranjosti. »Največja novost so športni sedeži, ki držijo telo pri visokih hitrostih v ovinkih. Volan ima rdečo oznako, ki nakazuje centralno pozicijo, rdeči so tudi šivi na prestavni ročici in podloga merilnika vrtljajev, zraven pa so še dodatki v karbonsko črni barvi. Rdečo podlogo ima tudi gumb start-stop,« je nekaj dejstev izpostavil Korenčan. Vsem obljubljenim vrlinam o dobri legi na cesti lahko brez slabe vesti pritrdimo. A hkrati moramo izpostaviti dve malenkosti, ki sta nas zmotili. Prva je, da se volan lahko nastavi le po višini, ne pa tudi po globini. To postane slabost, ko za volanom sedijo vozniki z daljšimi nogami. Druga pomanjkljivost je, da vrata nimajo ročaja, kamor bi se lahko sovoznik prijel ob hitrejši vožnji skozi ovinke. Resda je ročaj ob sprednji letvici na desni strani, a pri stegnjeni roki je stabilnost manjša, kot če je roka ob telesu in se oprijema vrat.

Za juke nismo z dvokolesnim pogonom je treba odšteti 24.790 evrov, s štirikolesnim pogonom pa 28.240 evrov. Proizvajajo ga v Sunderlandu, dobavni rok pa je približno tri mesece. V Sloveniji bi radi letos prodali od pet do sedem vozil. Je pa ravno pred kratkim Nissan Slovenija prodal model GT-R v vrednosti 128.000 evrov.

Več fotografij na www.dnevnik.si