»Če v zaključku dirkaš proti šestim kolesarjem Adrie Mobil, je malo smešno in po svoje neumno, če ne bi uporabil nekaj 'politike in biznisa'. Ko sem bil še v Perutnini Ptuj, so drugi prosili nas, naj jim pustimo nekaj veselja, sedaj so bile vloge obrnjene. Če sem na taki dirki drugi, je to zame in klub lep uspeh,« je Matej Marin v dresu avstrijske ekipe Gourmetfein Simplon brez zadrege pojasnjeval ozadje 15. Velike nagrade Šenčurja. Kako je Ptujčan prepustil zmago, z nekaj hollywoodskimi vložki, Radoslavu Rogini, kapetanu novomeške zasedbe Adria Mobil, je bil posladek lepe mednarodne dirke, ki je prvič sodila v niz mednarodnih dirk UCI in še avstrijskega pokala povrh, s 150 kolesarji in lepo množico navijačev ob cesti.

Rogina, Marin in Nizozemec Remco Broers (Vorarlberg) so bili kot ubežniki v ospredju več kot 150 kilometrov, potem ko so pobegnili že po desetih kilometrih. In na koncu tudi odločili o zmagi. S tihim dogovorom. »Po izredno hitrem začetku sem predvidel, da bo beg uspel zelo zgodaj. Iskal sem kombinacijo, kjer bo tudi močen kolesar Adrie Mobil. Vedel sem, da bo to dobra kombinacija. To je pač kolesarska igra živcev in pokra. Zraven pa veliko garanja,« je taktiko pojasnjeval Marin. Ubežniki si na trasi, ki je bila podobna pravim belgijskim klasikam, nikoli niso privozili več kot dveh minut prednosti, kot je med dirko meril sodnik na motorju Jure Zrimšek, eden z večnega seznama zmagovalcev kriterija v Šenčurju. Veliko truda so v lov vložili kolesarji Save s Tadejem Valjavcem, a z mladimi fanti, brez reprezentantov in poškodovanega mladinskega svetovnega prvaka Mateja Mohoriča, gorenjskega ugleda niso rešili. V zadnjih tridesetih kilometrih se je ubežnikom najbolj približala sedmerica, med katerimi so bili kolesarji Adrie Mobil z Matejem Mugerlijem, Klemenom Štimulakom in Kristjanom Fajtom. Ta absolutna premoč je bila pritisk na Marina in Nizozemca, da sta privolila v delitev pogače. Zmage Rogine, ki je bil daleč največ na čelu ubežne trojice, nista ogrozila. Hitri sprinter Marin je bil tik pred tem, da bi moral pred ciljno črto celo pritisniti na zavoro, da je Rogina lahko švignil mimo, in se potem malce igralsko pred 500 gledalci celo jezil na izgubljeno zmago. Favorit Mugerli, sedmi v razvrstitvi EuropaToura, se je tako sprijaznil le s četrtim mestom, Štimulak s petim in Fajt s šestim.

Na zmagovalnem odru Marin hostese ni upal uščipniti v slogu Petra Sagana, da bi delil pozornost. »Ne upam. Saganu to navihanost zaradi mladosti odpustijo, meni je ne bi, čeprav je z marketinške plati dobra za prepoznavnost,« se je smejal 33-letni Ptujčan, ki je v cilju oblekel tudi prestižno rumeno majico vodilnega v avstrijskem pokalu Tschibo, ki jo je na dirki vozil Jure Golčer (Tirol), drugi z uvodne dirke, ker zmagovalca Zoidla ni bilo v Šenčur. To ni nepomembno. Dirka v Šenčurju je bila povsem v barvah in ob spremljevalni logistiki avstrijskega pokala Tschibo.

Rogina, 34-letni kolesar iz Varaždina, si je pozornost z zmago še kako zaslužil. Skoraj celotno kariero je član slovenskih klubov, tudi Perutnine Ptuj, kjer je vozil skupaj z Marinom. Pred desetletjem je imel celo namero, da prevzame slovensko državljanstvo. Vsa leta gara bolj za druge kot zase. Letos pa sta mu Milan Eržen in Boštjan Mervar, ki je stkal šenčursko taktiko, sicer prvi zmagovalec Šenčurja pred 14 leti, le podelila kapetansko vlogo. Njegova šenčurska zmaga je tudi nagrada za sijajni začetek sezone s petimi mednarodnimi zmagami AM. »Na koncu nisem imel svežine,« je pojasnil pomanjkanje »igralskega« talenta. »Že prej sem vse pustil na cesti. Bil sem bolan, boljša forma bo za dirko Po Sloveniji. Beg te trojice je na srečo hitro uspel, preostalih 150 kilometrov pa se je zelo vleklo,« je Radoslav Rogina doživel šenčurski »Roubaix« ali »Flandrijo«, kot so dirko poimenovali nekateri. »Nič od tega, ker ni kock in ni znamenitih flandrijskih vzpetin. Je pa podobna kakšni drugi, denimo Scheldeprijs. Ima pa vse drugo. Bilo je mrzlo, vetrovno, ozke ceste. In zanimiva in lepa dirka. Še lepša pa bi bila, če bi bila še katera ekipa tako močna kot Adria Mobil,« je pojasnil Uroš Murn, mož na mestu, upokojeni veliki profesionalec, ki je pomagal organizatorjem v vlogi obveščevalca dogajanja na cesti »radiotour«.